Ga naar inhoud

O nee, niet weer één!


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben van plan een nieuw systeem te bouwen en hoop dat jullie wat commentaar willen leveren op mijn configuratie. Behuizing: AOpen ATX HQ48Pro Casefan: 2 x Papst Case-Fan Tacho 92x92x25 Moederbord: GigaByte GA-7VRXP Processor: AMD Athlon XP 1800+ Koeler: Termaltak Volcano 7 Geheugen: Kingston 256 Mb DDR333 (pc 2700) Harde schijf: Maxtor 60 Gb 7200 rpm DVD-speler: Samsung SD-616FRPS CD-rewriter: Plextor PX-W4012TA Geluidskaart: Hercules Muse 5.1 DVD Grafische kaart: Hercules 3DProphet 4500 Later, als ik wat meer geld heb, ga ik waarschijnlijk de garfische kaart vervangen voor een GeForce 4. ik ben van plan me systeempie te gebruiken voor allerlei Office gedoe, af en toe een game (bv. Cossacks, Crimson Skies) en natuurlijk internet. Alvast bedankt voor jullie reacties!! :D
Link naar reactie
K raad je die AOPEN kast af!!! slechte 5V-lijn, kijk eens op www.chieftec.com voor goede kasten. Moet je wel rekening houden met je koelers uiteraard, daar passen 5 80x80 in, en geen 92x92 (midi-tower). Verder vraag ik me af of je niet beter een Ati Radeon 8500LE kunt nemen of een GF2TI, betere kwaliteit en een vervanging door een GF4Ti is alleen maar onnodig duur. Verder volgens mij wel aardig :P
Link naar reactie
Je zegt al in de titel dat deze vragen vaak gesteld worden. Waarom gebruik je de search dan niet ff dan had je het commentaar zo gevonden: (niet persoonlijks BTW, maar deze vragen blijven maar komen en ze zijn altijd hetzelfde) 1. geen Aopen (zoek maar met search waarom niet) 2. Kijk uit met dat Gigabyte bord en een GF4 ti (zoek maar met search waarvoor) 3. Cd writer kun je beter een Lite-on nemen (eveneens search) 4. koop dan direct een andere grafische kaart ander is het zonde van je geld of heb je deze kaart al?
Link naar reactie
Volgens mij moet je de basis veranderen om een hoop problems te voor komen.Neem een lownoise kast + pentium 1.8 northwood en een plank van asus (Overklokken gaat hiermee perfekt). Daarbij een Radeon 8500.Kun je zowel met je office software als je games zeer goed mee uit de voeten.de rest ziet er aardig uit,alhoewel ik voor de writer zou kiezen voor een Beng.Plextor (nieuwste )copyeert niet alles. :......D :D De nog steeds zeer tevreden man die overstapte van AMD naar Pentium ......:D :D
Link naar reactie
[quote:ae64a96aca="Marcel de Reus"]Met AMD is absoluut niets mis en een 1.8 is veel duurder dan een 1800+ terwijl de 1800+ in veel toepassing sneller is.[/quote:ae64a96aca] Toevallig is het wel zo dat die P4 ernorm te oc'en zijn die draaien dan op 2,6-2.8 GHz en zijn dan echt sneller dan de jou gelieve AMD's op 1800 ook al probeer je daar nog wat extra sap uit te persen. Dus wil je echt voor prestaties gaan dan is een P4 erg goed. en mkkelijk te oc'en. Lijkt iets duurder maar met oc prestaties er bij denk ik dat het qua prijs niet uit maakt of zelfs goedkoper
Link naar reactie
OC'en mag je nooit meerekenen bij een prestatie vergelijking dat zou je zo onderhand wel mogen weten bos. De OC is nooit gegarandeerd, ook al komen de meeste Northwoods erg ver. Misschien wil deze persoon wel helemaal niet OC'en. Het staat nergens dat hij dat van plan is. En dan is het prijsverschil nog steeds erg groot. Voor de prijs van een 1.8 P4 heb je bijna een 2200+ AXP. En dan kan het wel zijn dat je hem eventueel hoger kan OC'en, die garantie heb je niet en je loopt altijd een klein risico dat je proc overlijd en elektromigratie, zeker bij een 0,13 micron core.
Link naar reactie
Hartsikke bedankt voor jullie advies. :D Ik heb even op de site van Chieftec gekeken en heb besloten dat ik voor de DG-01W ga. Die grafische kaart heb ik inderdaad al, dus wacht ik nog even met een nieuwe, budget is nou niet zo heel erg groot zie je. :( Dat is ook een rede waarom ik niet een dure pentium 4 koop en nog een rede is omdat ik niet ga oc'en. Als de Volcano 7 niet zo goed is, wat raden jullie dan aan? Een Cooler Master of zo? En als laatste over de brander (hoort hier eigenlijk niet maar ja, ik ben nou toch bezig): wat vinden jullie van de Asus CRW-3212A of is de Liteon LTR32123S beter?
Link naar reactie
Lite-on is beter. Dat is idd een goede kast en voor een heatsink zou je eens naar een Zalman kunnen kijken met daarop een Papst fan of idd een Coolermaster met heatpipes (weet de naam niet uit mijn hoofd, dacht: ha-01 oid). Ik persoonlijk vind dat er niets mis is met de Termaltake Volcano hoor, prima koelertje.
Link naar reactie
[quote:11362e6e66="Marcel de Reus"]Lite-on is beter. Dat is idd een goede kast en voor een heatsink zou je eens naar een Zalman kunnen kijken met daarop een Papst fan of idd een Coolermaster met heatpipes (weet de naam niet uit mijn hoofd, dacht: ha-01 oid). Ik persoonlijk vind dat er niets mis is met de Termaltake Volcano hoor, prima koelertje.[/quote:11362e6e66] redlijke koeling heel veel herrie die Volcano Die Coolermaster is wel beter HCC001 en 002 zij wel goed. 002 is iets kleiner en makkelijker te plaatsen zonder problemen met componenten op het mobo die in de weg kunnen zitten dus voorkeur voor hcc002. Maakt wel vrij veel herrie ook 6800rpm fan, misschien andere fan te monteren??
Link naar reactie
[quote:a223ee0b49="diniz"]Dit is de link: [url]http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-7h53f-0c.html[/url] stond een ) achter. Beetje creatiever wezen marcel!!! :lol:[/quote:a223ee0b49] Matige koeler 0,71gr stijging bij 1w extra vergelik de HCC001 en 002 die stijgen slechts 0,58gr/W. Is hel stuk beter, de toppers Swiftec en Alpha halen 0,52gr/W Thermaltake Volcano 7 haalt 0,61gr/W De Volcano 7+ komt op volle snelheid ook tot 0,52gr/W op medium 0,54gr/W en op low tot 0,62gr/W
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...