Ga naar inhoud

AMD 750 passief koelen?


Aanbevolen berichten

He mensen, ik heb hier nog een oude 750mhz pc staan die ik wil gaan gebruiken als internet server en de hele reutemeteut, soort testsysteempje dus. Maar nu is dus mijn vraag. Kan deze passief worden gekoelt en zo ja hoe dan? Ik heb namelijk hier een AMD 2100+ staan en dat is al een vliegtuig :P en als ik die 750 dan ook nog aan moet zetten dan is het helemaal een schiphol hier krijg ik straks nog problemen met vergunningen en dergelijke.. oh ja ik iwl er niet al te veel geld aan uitgeven en dat 750mhz'je zit in een sec (dus dat is zo'n grote rechtopstaande op het mobo)
Link naar reactie
Een processorkoeler is wel noodzakelijk, maar er zijn wel vrij stille te vinden. En als je geen zeer snelle hd neemt, is een casefan in de voeding meestal wel voldoende. En aangezien je geen GeForce nodig hebt maar aan een standaard 4MB kaartje wel genoeg zult hebben, heb je ook geen last van die koeler. Maar geluid zal hij altijd blijven maken :P
Link naar reactie
Of je moet watercooling gebruiken :lol: Nee ff serieus, geen enkele heatsink is goed genoeg om hem passief te kunnen koelen. Zelfs als je de heatsink van een Volcano neemt, zal hij waarschijnlijk nog te warm worden. Je kan het wel eens testen. Zet een grote heatsink op de proc, zonder fan, zoals die van de Tt Volcano 7 of hoger. Aan kleinere heatsinks dan dat moet je sowieso niet beginnen. Vervolgens start je op. Zorg dat je SpeedFan gedownd heb en laat het runnen. Kijk hoe hoog de temp oploopt. Normaal gezien kan een AMD tot 90° warm worden, maar zo heet mag hij natuurlijk niet worden. Zet dan hier neer hoe warm ie wordt..
Link naar reactie
[quote:9578c04a96="Marcel de Reus"]Nu noem je ook een heatsink :roll: Volcano heatsinks zijn absoluut niet goed. Je kunt hem met een goede heatsink wel passief coolen, maar die zijn niet goed meer te leveren voor die slotproccesor en dan moet je voldioende casefans hebben. Je kunt dus net zo goed er een andere cpufan op plakken.[/quote:9578c04a96] De Volcano 7+ valt best mee hoor doet het ook heel goed op full power haalt deze 0,52gr/W net als de Alpha en Swiftec maar die hebben iets minder hard blazende fans nodig
Link naar reactie
[quote:527451a31f="Steve"]Of je moet watercooling gebruiken :lol: Nee ff serieus, geen enkele heatsink is goed genoeg om hem passief te kunnen koelen. Zelfs als je de heatsink van een Volcano neemt, zal hij waarschijnlijk nog te warm worden. Je kan het wel eens testen. Zet een grote heatsink op de proc, zonder fan, zoals die van de Tt Volcano 7 of hoger. Aan kleinere heatsinks dan dat moet je sowieso niet beginnen. Vervolgens start je op. Zorg dat je SpeedFan gedownd heb en laat het runnen. Kijk hoe hoog de temp oploopt. Normaal gezien kan een AMD tot 90° warm worden, maar zo heet mag hij natuurlijk niet worden. Zet dan hier neer hoe warm ie wordt..[/quote:527451a31f] Een K75-750 mag maar 70 gr worden voor hij de geest gaat geven een Tbird en Duron 750 kunnen wel tot 90 gr.
Link naar reactie
[quote:d13cccfee9="kajutsa"]waarom wil je dat weten? En van mij of Da monkey? vertel mij maar eens wat "waaierachtige" heatsinks zijn :D leer ik ook nog eens wat bij :wink:[/quote:d13cccfee9] Da Monkey wat voor type cpu heb je? Waaierachtige heatsinks zijn idd Zalman's die zijn niet vierkant maar zien er als een waaier uit zie http://www.ocworkbench.com/2002/zalman/6500alcu/6500alcup1.htm
Link naar reactie
[quote:f398e14f1a="kajutsa"]valt idd een beetje tegen, vandaar dat veel mensen (incl. ik) ze niet kennen. Ze zullen ook wel wat duurder zijn dan gewone coolers, ofniet?[/quote:f398e14f1a] Ongeveer net zo duur als een Alpha, als je aan case modding doet misschien leuk gezicht maar voor koeling zou ik voor de Alpha gaan. Maar ik heb nog steeds geen idee wat voor raar type CPU Monkey heeft
Link naar reactie
[quote:a5f02020fa="boss63"][quote:a5f02020fa="kajutsa"]valt idd een beetje tegen, vandaar dat veel mensen (incl. ik) ze niet kennen. Ze zullen ook wel wat duurder zijn dan gewone coolers, ofniet?[/quote:a5f02020fa] Ongeveer net zo duur als een Alpha, als je aan case modding doet misschien leuk gezicht maar voor koeling zou ik voor de Alpha gaan. Maar ik heb nog steeds geen idee wat voor raar type CPU Monkey heeft[/quote:a5f02020fa] Hij heeft toch een slot cpu?
Link naar reactie
[quote:588f13ae06="Marcel de Reus"][quote:588f13ae06="boss63"][quote:588f13ae06="kajutsa"]valt idd een beetje tegen, vandaar dat veel mensen (incl. ik) ze niet kennen. Ze zullen ook wel wat duurder zijn dan gewone coolers, ofniet?[/quote:588f13ae06] Ongeveer net zo duur als een Alpha, als je aan case modding doet misschien leuk gezicht maar voor koeling zou ik voor de Alpha gaan. Maar ik heb nog steeds geen idee wat voor raar type CPU Monkey heeft[/quote:588f13ae06] Hij heeft toch een slot cpu?[/quote:588f13ae06] Dan wordt het zoeken naar een Alpha PEP66T oid, denk dat die wel past, tenminste als er voldoende ruimte op mobo is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...