Ga naar inhoud

verschil tussen xp en mp


Aanbevolen berichten

[quote:fbd94fed7a="richardb"]ik heb een asus a7v133 op de kop getik kan hier ook een amd xp 2200 in?? ja ik weet het beetje oud moederbord. nog een klein vraagje wat is het verschil tussen amd mp en xp?[/quote:fbd94fed7a] [Edit]Op een A7V133 mobo kan een Athlon XP geprikt worden, tot welke weet ik niet maar in een test hadden ze een AMD XP 2000 er in gedaan, dus een 2200 zou kunnen werken. Het prestatieverschil tussen een 2100 en 2200 XP is erg klein, dus ik zou voor een 2100 gaan want die is wat goedkoper.[\Edit] Een Athlon MP is een XP Athlon bedoelt voor dual mobo's en een XP (eigenlijk) niet.
Link naar reactie
[quote:6b334c4a7f="ODF"][quote:6b334c4a7f="richardb"]ik heb een asus a7v133 op de kop getik kan hier ook een amd xp 2200 in?? ja ik weet het beetje oud moederbord. nog een klein vraagje wat is het verschil tussen amd mp en xp?[/quote:6b334c4a7f] Op een A7V133 mobo kan maximaal een Athlon Thunderbird 1,44Ghz. Een Athlon MP is een XP Athlon bedoelt voor dual mobo's en een XP (eigenlijk) niet.[/quote:6b334c4a7f] Athlon MP is idd hetzelfde als de XP maar dan voor dual processing (bijv. 2 CPU's). Ik dacht dat deze ook standaard unlocked waren. Kan me ook vergissen
Link naar reactie
De MP is als het god is idd standaart unlocked en bedoeld voor multiprocessing systemen, echter kan elke XP dat ook mits je hem een beetje bewerkt :) De 2200+ zou in principe met een BIOS update er wel op moeten kunnen. Ik zou toch voor de zekerheid ff Asus mailen aangezien de 2200+ een andere core heeft dan zijn voorgangers en dat wil niet op elk bord even lekker werken. Ik zou zeker geen 2100+ nemen, dat ding wordt erg warm. De 2200+ wordt door zijn 0,13 micron veel koeler en is daardoor dus ook makkelijker, stiller en goedkoper te koelen. De 2200+ is erg interresant, anders is de 2000+ een goekope alternatief. De 2100+ is nog steeds veel duurder dan de 2000+ en het is IMHO geen interessante proc.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...