Ga naar inhoud

GF4Ti4400 met XP


Aanbevolen berichten

:oops: Ik heb sinds kort een GF4 Ti 4400 onder XP en 98 SE, onder 98se draait hij zonder problemen, maar onder XP krijg ik hem niet aan de praat. Welke driver ik ook installeer van welke site ook, hij doet het niet. Zowel bij nvidia, MSI (waar de kaart van is) als bij guru3 vindt ik genoeg drivers maar enkel met de laatste 30-82 vindt hij hem wel maar via config. scherm/systeem krijg ik een code 10, werkt niet. Bij alle andere drivers krijg ik de boodschap dat hij niet geschikt zou zijn, de driver, voor XP. Wie kan me zeggen hoe ik hem wel normaal aan de praat krijg? vast bedankt Frank
Link naar reactie
Je moet gewoon op toch doorgaan klikken als je die melding krijgt. De driver is dan prima geschikt voor XP maar heeft alleen geen handtekening van Micro$choft. Dat heet WQHL. Gewoon lekker installeren, gewoon een van de vele rotgeintjes van M$ in een poging haar monopolie te beschermen. Typish M$: hoe maak ik het de gebruiker zo moeilijk mogelijk. Doodgooien met foutmeldingen, foutrapporten die verstuurd moeten worden en crashende applicaties. Daar kies je gewoon voor met M$ :(
Link naar reactie
Ik had hetzelfde aan de hand met een prolink gf4 mx440 wou niet werken onder xp en wel onder 98se :evil: Ik had alles geprobeert(drivers ,kaarten uitgehaald) herkende ze niet onder xp als ik de videokaart in mijn andere computer stak werkte alles perfect ( onder xp en 98se) Ik ben maar terug gegaan naar de winkel envoor zo een 30 € meer hebben ze de prolink Gf4 mx460 ingebouwd Die werkt perfectonder xp en 98 se Sommige gf4 willen gewoon niet op sommige mobo's of systeemen
Link naar reactie
Dan moet je idd zoals hjs al zegt maar eens voor een BIOS update kijken en je BIOS ff flashen. In principe moet die kaart gewoon onder XP werken in jouw systeem. //amdlover jij geeft gewoon te snel op, met een beetje knutselen en wat kloten moet het toch echt wel lukken. XP (Windows zoiezo) mag dan rukbesturingsysteem zijn die kaart krijg je er echt wel werkend onder hoor.
Link naar reactie
volgens mij is code 10 dat de kaart niet goed in het moederbord zit. maar dan is het raar dat hij het wel met windows 98se doet. probeer de Bios tip van hjs eens. wat is de rest van je systeem specificaties? theoretisch gezien moet de kaart het probleemloos doen onder WinXP met zowel de 29.42 drivers van nVidia.com en de 30.82 drivers van Guru3d. //Marcel sinds je Linux Nerd :wink: bent geworden trap je ineens tegen het schitterende WinXP. jammer hoor.
Link naar reactie
[quote:31a0a327c7="Red Dragon"] //Marcel sinds je Linux Nerd :wink: bent geworden trap je ineens tegen het schitterende WinXP. jammer hoor.[/quote:31a0a327c7] Probeer het zelf dan eens en je begrijpt me gelijk en ineens lijkt XP niet zo schitterend meer. De controle onder Linux is gewoon uitstekend. Jij bent de baas en niet M$. Maar ok XP is ook een goed besturingssysteem, alleen is die schop meer bedoeld voor dat WQHL gedoe en dat eeuwige gezeik dat de driver niet goed is ed. Laat XP die driver gewoon naar de win32 map kopieren en dat merkt de user vanzelf wel of het werkt. Dat lijkt mij een stuk logischer niet? Ik zal voortaan wat minder uithalen naar XP als jij dat niet leuk vind ;) maar probeer op zijn minst Linux es. Ik weet waar ik het over heb. Ik heb XP immers 2 hele maanden gedraait voor ik het zat was.
Link naar reactie
dat WHQL verhaal is waar. dat is idd een vervelend onderdeel van WinXP ik draai WinXP nu bijna 1 jaar en ik zweer er verder bij. Mijn Broer heeft Linux en heb daar wel is mee gewerkt. en ja je heb meer vrijheid en je kan meer en je kan doen wat je wil. maar ik vind WinXP fijner werken en ik neem sommige dingen die wat midner zijn op de koop toe. je mag best tegen windows schoppen hoor. dat boeit me niet. ik vind WinXP echter gewoon pretig werken, zeker vergeleken met Win9x en Win ME
Link naar reactie
[quote:938862e4d7="Red Dragon"]dat WHQL verhaal is waar. dat is idd een vervelend onderdeel van WinXP ik draai WinXP nu bijna 1 jaar en ik zweer er verder bij. Mijn Broer heeft Linux en heb daar wel is mee gewerkt. en ja je heb meer vrijheid en je kan meer en je kan doen wat je wil. maar ik vind WinXP fijner werken en ik neem sommige dingen die wat midner zijn op de koop toe. je mag best tegen windows schoppen hoor. dat boeit me niet. ik vind WinXP echter gewoon pretig werken, zeker vergeleken met Win9x en Win ME[/quote:938862e4d7] ME heb ik wel 1 dag gedraaid dat had ik toen al gezien, gelijk maar weet 98SE terug gezet. ME was gewoon een commercieele stunt van M$ en is een enorme flop geworden. Als je hier op het forum een poll zou houden zouden veel mensen ME als zeer slecht betitelen. XP is idd veel finer dan 98SE. Toch vind ik dat WQHL erg irriterend, wat in je 98 nog niet of nauwelijks hebt. Maar ik ben het verder met je eens hoor dat als je een paar aspecten van XP accepteerd (oa dat het systeem van M$ is) dat het verder een goed besturingssysteem is. Ik vind het vooral erg vervelend dat alles voor je gedaan wordt en dat je op veel processen nauwelijks of geen invloed hebt. Wel heeft XP de voordelen dat je er meer spellen op kunt draaien al komen steeds meer nieuwe spellen ook voor Linux uit of met Linux progameerbare files (oa RTCW, NWN en dadelijk UT2003). Ook draaien veel games onder de linux DX8 namelijk WineX 2.0. Het enige waarvoor ik XP nog vaak nodig heb is om Age of empires te spelen, al zou het met wat moeite ook onder Linux kunnen draaien. Ik heb gister overigens ontedkt dat Zone.com meer op je computer komt doen dan nodig is. Mijn Norton Personl Firewall stopt hem abrubt en zelfs op het laagste beveiligings niveua terwijl AOE gewoon onbeperkte acces heeft kan hij geen verbinding maken met de zone server. Pas als de firewall down is kan het. Dat wekt bij mij achterdocht op: wat komt M$ op mijn systeem doen? Via IP AOE kan de firewall wel gewoon aan dus M$ speelt gewoon een vuil spelletkje.
Link naar reactie
[quote:ddc7aeab69="Red Dragon"]volgens mij is code 10 dat de kaart niet goed in het moederbord zit. maar dan is het raar dat hij het wel met windows 98se doet. probeer de Bios tip van hjs eens. wat is de rest van je systeem specificaties? theoretisch gezien moet de kaart het probleemloos doen onder WinXP met zowel de 29.42 drivers van nVidia.com en de 30.82 drivers van Guru3d. //Marcel sinds je Linux Nerd :wink: bent geworden trap je ineens tegen het schitterende WinXP. jammer hoor.[/quote:ddc7aeab69] Als een videokaart niet goed in het AGP slot zit dan krijg je geen beeld en de bekende piepkes :)
Link naar reactie
[quote:f662e83b01="Overclocker@15"]Nouw Marcel, als ik win98se en winME moet vergelijken = Me een heel stuk beter. (ik draai het namelijk nu)[/quote:f662e83b01] Ok ieder zijn eigen smaak, maar in een kleine discussie laast op het Wihndows forum waren toch heel veel mensn met me eens dat ME zuigt. // Je hoeft geen piepjes te krijgen als je kaart er niet helemaal inzit hoor. Ligt er een beetje aan hoever hij eruit hangt. Ik denk BTW niet adt adt de oorzaak is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...