Ga naar inhoud

asus p4te vesrus soundblaster versus dynalink


Aanbevolen berichten

Hoi ik heb een asus p4te moederbord met ati-radeon ve agp-videocard en een intern dynalink isdn-modem Het lukt me totaal niet om een geluidskaart te installeren want de soundblaster live gooit meteen het isdn modem eruit of andersom. Andere geluidskaart geprobeerd > hetzelfde resulaat Andere isdn modem (USB) geprobeerd > hetzelfde resultaat IRQ- zijn allemaal bezet , asd geeft aan dynalink drivers kunnen niet gestart worden , GPF schermen , windows beschermingsfouten etc etc. Vanaf installatie heb ik de asus inf files moeten installeren om volledig gebruik te maken van het moederbord. Wellicht bij nieuwe installatie standaard gebruik maken van inf files behorend bij w 98 ?? Ben benieuwd of er mensen dit probleem herkennen ??
Link naar reactie
Je kunt wat IRQ's vrijmaken door je COM en LPT-poorten uit te zetten in je BIOS, heb je on-board geluid en/of modem zet deze dan uit, misschien heeft dat nut. Je kunt ook de nieuwste chip-set drivers installeren (VIA, Intel, enz), deze kunnen zorgen voor een beter beheer van je IRQ's en het delen daarvan. De SB en ISDN doen het wel als een van beide niet in je PC zit?!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...