Ga naar inhoud

Soltek SL-75DRV5 of de Epox 8k3a???


Aanbevolen berichten

ik zit nu een beetje rond te kijken op internet op zoek naar een nieuw moederbord. nu heb ik er 2 gevonden die wel aan mijn verw8ingen voldoen, maar ik kan niet echt kiezen tussen deze 2.... ik heb al op veel sites gekeken, en de grootste verschillen die ik kon vinden was de FSB van deze 2 borden. volgens de site van soltek loopt de FSB van hun mobo op 200/266 mhz en de epox volgens alternate.nl op 100/133 mhz. nu hebben mn maat en ik er lang over naged8t maar we zullen vast wel wat over het hoofd zien want ik denk dat beide borden niet veel onder doen voor elkaar, maar waarom zit er nou zo'n groot verschil tussen de FSB van beide mobos??? thanx
Link naar reactie
De FSB is gewoon het zelfde, maar bij Soltek staat het verkeerd. De FSB is namelijk 100/133 maar hij is double pumped wat dus 200/266 maakt. Dus ze hebben beide gewoon een 133 FSB die double pumped is en waar DDR op gaat. Ze ondersteunen BTW ook een FSB van 166 effectief 333 voor PC2700 DDR. Daarom heten de chipsets op die borden ook KT333. Het grote verschil is de overclocbaarheid. Epox haalt veel hogere FSB's dan Soltek. Bij mij loopt mijnFSB nog stabiel op 200 effectief 400. Ook heeft Epox veel hoger instelbare voltages namelijk Vcore 2.2 tov 1.85 van Soltek en Vdimm 3.3 tov ?? (iig veel lager) van Soltek. Epox is daardoor echt een bordje voor de die-hard OC'ers. De Soltek is wat goedkoper en net zo goed voor de non-OC'ers of huis tuin en keuken overclockers. Ook heeft hij betere features, want die van Epox zijn ronduit slecht. (2 USB 1.1 poorten onboard en een AC97 geluidschip)
Link naar reactie
ja, heb me laatst wel wat verdiept in oc'en, en wil er wel mee aan de gang, maar ga zo als je zegt niet direct Diehard OC'en... dus je denkt dat de Soltek wel een betere keuze voor me zou zijn.. ik heb net ook nog een ader bordje gezien de Gigabyte GA7VRX... is dit nog wat qua kwaliteit en prestatie?? en hoe zit het met de Oc heid van dit mobotje???
Link naar reactie
[quote:4b79cc9776="Marcel de Reus"]Ook heeft Epox veel hoger instelbare voltages namelijk Vcore 2.2 tov 1.85 van Soltek en Vdimm 3.3 tov ?? (iig veel lager) van Soltek.[/quote:4b79cc9776] Weet het niet helemaal zeker, maar de Soltek kan ook best hoog met de voltages. Iig is het geheugen voltage ook in te stellen en dat is (soms) ook handig. Epox haalt hogere OC's, maar als je een beetje voor de lol wilt OC'en dan is deze erg goed geschikt. Features zijn zoals marcel zegt er goed :) //Gigabyte GA7VRX Is een leuk plankje, maar waren problemen mee als je in het bezit bent van een GF4 ti. Ze zijn echter al opgelost dus je moet ff zorgen dat je een vrij nieuwe versie hebt :)
Link naar reactie
[quote:75dfca01f8="kajutsa"]Abit is zowieso veel duurder en dan kan je nog beter gaan voor de Epox. Ik betaal hier bij mijn pc-boer 130euro voor dat soltek mobo, dus op I-net zal je zo ongetwijfeld veel goedkoper kunnen krijgen www.tweakers.net/pricewatch :)[/quote:75dfca01f8] Abit kost 115 euro en is wel heel goed bord volgens mij en prima te oc'en ook voor een beginner met makkelijk menu gestuurd oc'en
Link naar reactie
de soltek is op zn goedkoopst 109 euro ofzo.... en wat dat makkelijk gestuurde menu op de Abit betreft, ik wil ook wel wat leren, en zelf handmatig instellen.. dus het hoeft niet direct supersimpel te zijn... en qua prijs ontlopen ze mekaar niet zoveel... De Soltek is iig de goedkoopste, dus als ze qua prestatie weinig uitmaken, dan is de keuze gauw gemaakt. ik weet dat de epox beter Oc'baar is.... maar wat heeft volgens jou de Abit meer voordeel in tegenstelling tot de Soltek of de Epox. qua chipset zijn ze gewoon identiek.... vertel mij maar eens wat volgens jou echt belangrijke verschillen zijn tussen deze 3 dan??
Link naar reactie
[quote:4678f0cae7="turbulence"]de soltek is op zn goedkoopst 109 euro ofzo.... en wat dat makkelijk gestuurde menu op de Abit betreft, ik wil ook wel wat leren, en zelf handmatig instellen.. dus het hoeft niet direct supersimpel te zijn... en qua prijs ontlopen ze mekaar niet zoveel... De Soltek is iig de goedkoopste, dus als ze qua prestatie weinig uitmaken, dan is de keuze gauw gemaakt. ik weet dat de epox beter Oc'baar is.... maar wat heeft volgens jou de Abit meer voordeel in tegenstelling tot de Soltek of de Epox. qua chipset zijn ze gewoon identiek.... vertel mij maar eens wat volgens jou echt belangrijke verschillen zijn tussen deze 3 dan??[/quote:4678f0cae7] Dat menu is heel erg handig om te oc'en je kunt alles instellen en wil je dat niet staat goed op default. dus ook Vmem, enz, verder superstabiel die Abits, hebben hele goede naam en dito presataties. Kijk maar eens in testen komen iha erg goed uit. Beide anderen zijn ook wel goed volgens mij. Heb zelf een IT7 voor mijn P4 ben bezig met een pc bouwen met de KX7-333 voor een AMD 1800, verwacht hem morgen in huis. :lol:
Link naar reactie
[quote:5a6721f20a="S0epkip"]Abit KX7-333 hebben voor 110 euro? ;) Oke, €120,- met soundblaster 128 pci :P[/quote:5a6721f20a] Kijk hij wil zijn Abit dus nu al verkopen en heeft daarvoor een Epox gekocht. Zegt dat niet genoeg? Dat Gigabyte bord is ook prime en OC't als en speer maar je moet idd uitkijken dat je revisie 2.0 hebt want anders krijg je problemen met je Geforce. Ik zou gewoon voor de Soltek gaan in jouw geval. Das een prima bordje om lekker mee te OC'en maar niet te bizar en het is zo stabiel als een huis.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...