Ga naar inhoud

Beste CPU koeler?


Aanbevolen berichten

Omdat ik binnenkort een nieuwe Pentium 4 processor wil gaan kopen (socket 478 is het nieuwste?) moet ik daarbij dan een losse koeler ervoor aanschaffen, of zit deze erbij? De doos waar de processor inzit is namelijk vrij groot, of is dit i.v.m. de anti ESD straling? En als ik idd een koeler altijd apart voor de Pentium 4 processor moet aanschaffen, wat is dan de betrouwbaarste cq beste koeler? Ik wil een zo hoog mogelijke snelheid hebben, dus waarschijnlijk 2,53 GHz. Indien ik toch een tragere P4 koop, geeft dit dan ook geen problemen als ik een koeler heb die eigenlijk voor 'hetere'processoren ontworpen is?
Link naar reactie
[quote:d12950bd7b]moet ik daarbij dan een losse koeler ervoor aanschaffen, of zit deze erbij? De doos waar de processor inzit is namelijk vrij groot, of is dit i.v.m. de anti ESD straling?[/quote:d12950bd7b] Je kunt het aan de prijs wel zien of je met een boxed cpu hebt te maken. Een losse cpu is gewoon goedkoper. Bovendien staat het er op de meeste prijslijsten wel bij waar mee je van doen hebt...
Link naar reactie
[quote:ed8c51b3ea="markbosch"]Omdat ik binnenkort een nieuwe Pentium 4 processor wil gaan kopen (socket 478 is het nieuwste?) moet ik daarbij dan een losse koeler ervoor aanschaffen, of zit deze erbij? De doos waar de processor inzit is namelijk vrij groot, of is dit i.v.m. de anti ESD straling? En als ik idd een koeler altijd apart voor de Pentium 4 processor moet aanschaffen, wat is dan de betrouwbaarste cq beste koeler? Ik wil een zo hoog mogelijke snelheid hebben, dus waarschijnlijk 2,53 GHz. Indien ik toch een tragere P4 koop, geeft dit dan ook geen problemen als ik een koeler heb die eigenlijk voor 'hetere'processoren ontworpen is?[/quote:ed8c51b3ea] Een standaard koeler is voor gewone werk (ruim) voldoende. Ik wilde een betere (en vooral stillere) en heb dus een Alpha. mijnP4 2,26 loopt op 2.9 GHZ zonder koelproblemen
Link naar reactie
Dat is gedaan door overklokken: De computer (processor) sneller laten lopen dan waar hij 'voor gemaakt is'. Voor meer info check de FAQ (bovenste bericht). Ik weet dat dit niet duidelijk was maar in ieder geval: Een p4 2,9 Ghz is idd niet te koop maar wel 'te behalen' met een p4 processor. Bah, laat ook maar, kan iemand het beter uitleggen :D
Link naar reactie
Ja hoor ;) Als je een processor in de winkel koopt dan hebben de fabrikanten daar een label met de snelheid op geplakt. Echter kun je meestal vrij eenvoudig die snelheid verhogen: dat heet overclocken hier meestal afgekort tot OC'en. Bij OC'en voer je dus de snelheid van je processor op. Soms verhoog je ook nog de voltages om ervoor te zorgen dat je processor op nog hogere snelheden stabiel blijft lopen. Als je meer wilt weten moet je maar even in de FAQ kijken (het bovenste topic) daar staat een link daar BA's OC-guide waar alles heel duidelijk wordt uitgelegd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...