Ga naar inhoud

Aansluiten?


Aanbevolen berichten

[quote:6948863cf2="S0epkip"]Wel raar eigenlijk: "Ik heb twee aansluitingen en 2 kabels en er zit er maar eentje in en ik heb een raar probleem. Komt het misschien omdat..." SJONGE! probeer het dan eerst :D[/quote:6948863cf2] :o Heb het geprobeerd, maar het probleem is er niet mee opgelost. Hij blijft in de CPU-settings opstarten. :cry:
Link naar reactie
[quote:c11367a88a="Foxenberg"]Ik heb alleen de grote aangesloten. Kan dit b.v. het regelmatig opstarten in de CPU-settings (BIOS) veroorzaken omdat de 4-aderige niet staat aangesloten? :-?[/quote:c11367a88a] Hmm, kan natuurlijk best. Maar als je bedoelt dat het systeem kennelijk terugvalt naar de standaardwaarden van de Bios, dan is er denk ik toch wat anders aan de hand. Het systeem lijkt niet stabiel. Vaak is dit gewoon een Bios probleem en is er een Bios update nodig. Het kan ook zijn dat de geheugen instellingen te snel staan ingesteld. Zelf heb ik een AMD1600XP CPU en een K7S5A mobo, ik ben nu zo'n beetje toe aan de 4e Bios update. Het systeem wordt per update steeds stabieler. Een aantal problemen had ik geweten aan de wat (oudere) hardware en de geheugen instellingen en zo. Ik gebruik nog steeds dezelfde hardware en de geheugen instellingen kan ik nu gerust sneller zetten. In het begin had ik heel vaak een reset en moest ik met name de CPU instellingen opnieuw instellen om de FSB weer goed te zetten.
Link naar reactie
Kan het niet aan de CPU liggen? Heb verder alles geprobeerd; kaarten er allemaal uit, ander geheugen erin, andere videokaart. Niets hielp. Ik zal eens kijken of er inderdaad een BIOS-update te krijgen is voor mijn MoBo. Maar of dat helpt. Ook piept hij vreemd bij het opstarten. Heb alweer een nieuw MoBo gekegen van Alternate, maar deze piept ook vreemd (Asus P4B). Daarom krijg ik het idee dat de CPU niet helemaal lekker is. :-?
Link naar reactie
[quote:5654fbdca4="Foxenberg"]Ook piept hij vreemd bij het opstarten. Heb alweer een nieuw MoBo gekegen van Alternate, maar deze piept ook vreemd (Asus P4B). Daarom krijg ik het idee dat de CPU niet helemaal lekker is. :-?[/quote:5654fbdca4] Tja, dat van die CPU, dat weet ik niet. Welke piepjes hoor je? Welk merk Bios (Ami, Award, Phoenix o.i.d.) zit er op het mobo?
Link naar reactie
Nee dat is geen kwaal van de Asus mobo's hoor. Ligt het ook niet toevallig aan je videokaart? Of je AGP slot. En als hij naar het BIOS gaat, waneer is dat dan precies en gaat hij naar het hoofdmenu van het BIOS of direct naar de CPU settings? Ik vermoed nameljk dat het komt doordat de watching dogtimer aan staat (ik weet niet hoe ze dat bij Asus noemen hoor) die schakelt de computer namelijk na een mislukte post direct naar de CPU settings. Deze watching dog kun je natuurlijk uitschakelen. Hij zit meestal bij de CPU settings of bij de voltage en powersettings. PC health monitor kan hij ook zitten. Maar het is natuurlijk beter de oorzaak van een mislukte POST weg te nemen. Er staat waarschijnlijk iets te hoog, waarschijnlijk iets met je geheugen of videokaart/NIC's/ Load de fail-safe defaults eens.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...