Ga naar inhoud

toch weer nieuw systeem..


Aanbevolen berichten

:oops: [b:307f22398f]Sorry,[/b:307f22398f]maar ik heb me suf gelezen over nw systemen maar ik kom er in m'n up niet uit(bomen&bos&enzo). Ik wil wat nieuws (Asus7V333 enz)maar lees: Samsung moet het zijn. Is dat dan ookCorsair en Mushkin? Als ik die Asus doe (met koeling op Nbridge) moet ik dan ook een extra fan? En is die dan standaard 18x18 las ik geloof ik. Ik wil eigenlijk de Leadtek 4200 dus dat is ook met koeling. En een vraag maar waar hoort die? Ik zoek een rechte no-nonsense kast, nietduur wel goed (sorry maar Chieftec trek ik niet). Wie heeft een tip??Profi-line van alternate? Hoe weet ik of de voeding goed is cq de db's? En USB van voren of is dat reeds normaal?? Beetje veel vragen voor 1 stukje maar dan heb ik he maar gehad. Alvast bedankt!!
Link naar reactie
Corsair gebruikt chips van Samsung, Muskin weet ik niet. ieg zou ik gewoon voor Samsung gaan, die modules staan op dit moment aan top, en kosten niet zo heel veel. Als je een zware CPU gebruiken gaat, dan kan idd een extra casefan wel wenselijk zijn, deze zijn meestal in het formaat 80x08. Een aanrader is Papst, die zijn erg stil. USB van voren komt niet vaak voor. Met die Alternate kasten heb ik geen ervaring, ik kan je dus niet vertellen of ze goed zijn.
Link naar reactie
Comuterland heeft mooie eigenmerk kasten die goed zijn en niet te duur. Enn bigtower is 80 euro dus das niet gek. Ik zou idd iig 1 of 2 extra casefans kopen en dan het liefst Papst ivm de geluidsproductie. Te koop bij: www.freezinghardware.com www.oc-shop.nl www.perfectsystems.nl Verder is dat Asus bord erg duur en als je veel gelezen hebt weet je dat er ook betere alternatieven zijn, zoals: Soltek SL-75DRV5 Gigabyte GA-7VRXP Epox 8K3A Dit zijn 3 goede mobo's die veel goedkoper zijn. Wil je gaan OC'en neem dan de Gigabyte of Epox en anders zou ik de soltek nemen ivm iets betere feautures en een nog lagere prijs. Kijk ff uit met de Gigabyte BTW dat je revisie 2.0 hebt want eerdere borden werken niet met de GF4 ti. Idd gewoon Samsung nemen. En extra fan op de Northbridge hoeft niet wel dus 1 of 2 extra casefans. USB aan de voorkant is gewoon een USB bracket wat aan je mobo zit, dat moet je dus wel hebben (hebben bijna alle mobo's ook). Die videokaart is een erg goede keuze: ga je voor 64 of voor 128mb?
Link naar reactie
Volgens mij kunnen we qua advies een forum.computertotaal.nl een standaard systeem samenstellen aangezien bijna altijd dit systeem wordt geadviseerd door de harde kern: Kast: De meesten zijn chieftec fan... Mobo: epox 8k3a of soltek sl-75drv5 cpu: amd xp 1800+ of hoger koeler: Alpha Xtra fans: papst geheugen: samsung pc2700 videokaart: geforce 4 ti4200 128mb leadtek fikker: Liteon vul me maar aan!
Link naar reactie
Niet helemaal waar. De Epox is geschikt voor mensen die willen tweaken, maar mensen die daar toch geen behoefte aan hebben zijn beter af met ECS. De genoemde koelcombinatie wordt beschouwd als behoorlijk goed, maar ook heel stil. Tegen een hoge prijs. Mensen die niet willen overklokken zijn beter af met een goedkoper koelblok en eventeel een goedkopere fan. Samsung PC2700 is ook erg geschikt voor overklokkers, maar voor andere mensen zijn er geschiktere opties. Leadtek staat bekend om hoge beeldkwaliteit, maar als je toch geen grote monitor hebt is een naamloos merk soms veel aantrekkelijker.
Link naar reactie
Ik wil (?) een asus omdat die koeling erop zit en een temp voor de proc. Leek me leuk. En iig wil ik USB2. Asus is idd iets duurder (maar heb ik nu ook en bevalt goed) Oc-en doe ik niet veel.Epox heeft geen USB2.Giga is lastig met overclocken (onboard) of 2.0 niet meer? En in prijs zag ik ooit niet zo verschillend met asus nu?? Een kast met usb voor is dus lastig? Corsair is goedkoper en heeft ook samsung geheugen dus ga ik denk ik daarvoor. Zoek nog even door naar kasten Bedankt!
Link naar reactie
Hoewel ik ASUS-fan ben hou ik niet van actieve koeling op de northbridge. Als het nodig is dan moet het, maar ik heb liever alleen een groot koelblok dan een klein koelblokje met fan. Reden is dat een fan lawaai maakt en kapot kan gaan. Als je een groot koelblok heb en de koeling is niet genoeg omdat je wilt gaan overklokken kun je altijd nog een zwaardere koeler monteren.
Link naar reactie
Nog even een aanvulling.. Ik wilde een leadtec omdat iedereen daar zo lyrisch over is maar overclocken doe ik alleen voor even, voor de test.(ik ben een scheiterd..) Dus kan ik gewoon een TI4200 nemen? behalve Sparkle (64 denk ik kwa kosten). En, ik ga voor de IIyamaAX3818 want die zou goed spelen aan kunnen (voor m'n zoon). En SBlive!5.1 kan dat goed bij de Digital home5.1? Ik kan niet meer op vakantie geloof ik (heb nog 3 dagen) Als je alles los besteld kan je dan ook iets heel domsvergeten?? Kabels zitten er toch bij? Proc is boxed.
Link naar reactie
[quote:9d2108f302="bataaf"]Ik wil (?) een asus omdat die koeling erop zit en een temp voor de proc. Leek me leuk. En iig wil ik USB2. Asus is idd iets duurder (maar heb ik nu ook en bevalt goed) Oc-en doe ik niet veel.Epox heeft geen USB2.Giga is lastig met overclocken (onboard) of 2.0 niet meer? En in prijs zag ik ooit niet zo verschillend met asus nu?? Een kast met usb voor is dus lastig? Corsair is goedkoper en heeft ook samsung geheugen dus ga ik denk ik daarvoor. Zoek nog even door naar kasten Bedankt![/quote:9d2108f302] Corsair goedkoper dan Samsung? Grapjas :P Corsair is op bijna alle modules 25-60% duurder.
Link naar reactie
[quote:f817f42422="bataaf"]:oops: [b:f817f42422]Sorry,[/b:f817f42422]maar ik heb me suf gelezen over nw systemen maar ik kom er in m'n up niet uit(bomen&bos&enzo). Ik wil wat nieuws (Asus7V333 enz)maar lees: Samsung moet het zijn. Is dat dan ookCorsair en Mushkin? Als ik die Asus doe (met koeling op Nbridge) moet ik dan ook een extra fan? En is die dan standaard 18x18 las ik geloof ik. Ik wil eigenlijk de Leadtek 4200 dus dat is ook met koeling. En een vraag maar waar hoort die? Ik zoek een rechte no-nonsense kast, nietduur wel goed (sorry maar Chieftec trek ik niet). Wie heeft een tip??Profi-line van alternate? Hoe weet ik of de voeding goed is cq de db's? En USB van voren of is dat reeds normaal?? Beetje veel vragen voor 1 stukje maar dan heb ik he maar gehad. Alvast bedankt!![/quote:f817f42422] Als je nu wat bezuinigd op je mobo (een ECS als je niet gaat oc'en) anders een epox (kijk ook nog even aar Abit, de KR7A slechts 90 euro of een KX7-333 voor rond de 120) kun je wel gewoon een echte chieftec nemen . een degelijke voeding is ook heel wat waard. www.sallandautomatisering.nl heeft een DX01W voor 106 euro dat is goed te doen en kun je meenemen naar volgende systeem, goede airflow en koeling mogelijk. ik vind het een aanrader om een degelijke kast te hebben.
Link naar reactie
Bedankt voor de reakties. De link naar de kasten heeft me een mooie rechte A-openkast met USB opgeleverd. Ben voor een Club3D kaart 128Mb gegaan en Samsung geheugen. Toch zag ik dat Corsair vergelijkbaar in prijs is/was. Na lang zoeken een voordelige samsung gevonden. Nu wachten op de daadwerkelijke levering.. Is het geheugen zo gestegen?? (even niet opgelet). Toch een Asus MoBo. Moest toch kiezen. Een "kale"dus ook niet duur. Wat is er veel te kiezen. En nu op vakantie!!
Link naar reactie
[quote:52c8ed458a="bataaf"]Bedankt voor de reakties. De link naar de kasten heeft me een mooie rechte A-openkast met USB opgeleverd. Ben voor een Club3D kaart 128Mb gegaan en Samsung geheugen. Toch zag ik dat Corsair vergelijkbaar in prijs is/was. Na lang zoeken een voordelige samsung gevonden. Nu wachten op de daadwerkelijke levering.. Is het geheugen zo gestegen?? (even niet opgelet). Toch een Asus MoBo. Moest toch kiezen. Een "kale"dus ook niet duur. Wat is er veel te kiezen. En nu op vakantie!![/quote:52c8ed458a] Hopen dat de voeding het blijft doen , af en toe wat klachten over de voeding Verder veel plezier met je set
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...