Ga naar inhoud

Koelging van pc


Aanbevolen berichten

Het probleem is vaak dat de lucht in de kast warm wordt (vaak als de PC ook nog eens in een kast staat en de circulatie dus nihil is), en de processor dus met warme lucht gekoeld wordt. Het is dus zaak deze lucht uit de kast te krijgen. Dit kan op 3 manieren, lucht eruit blazen dmv case fan, koele lucht erin dmv casefan, of een combinatie van de vorige twee. Een gat maken in de kast is vaak niet nodig omdat de meeste kasten al een voorbereiding hebben voor een casefan aan de voor en achterzijde. Ik heb bij mijn warmtebron (AMD XP 1900) voor onderin de kast een fan gezet die lucht aanzuigt, en achter bovenin een die de warme lucht afvoerd bijgezet, en deze 2 fans leverde een daling van >15 graden ;o)
Link naar reactie
Over koeling gesproken Het regent!!!!!!!!!!!!!! :lol: is misschien wel offtopic, maar nu heb je misschien geen casefans meer nodig :P ik heb in ieder geval 3 casefans die allemaal na binnen blazen, daardoor krijg je binnen een kleine druk en wil de lucht er ook ergens uit, dus dan heb je geen fans nodig die van binnen na buiten blazen, het werkt perfect...
Link naar reactie
//Istall: Je pc is binnen een dag stuk als je hem in een koelkast zet, door optredende condens. //Seven Maar je vergeet dat je met 1 en uitblazende fans een luchtstroom creeren kan langs de onderdelen die je zelf wilt. Dus in dat opzicht is het soms wel verstandig om ook uitblazende fans te nemen.
Link naar reactie
1, die condens wil je nie meemaken nee, ik heb ooit eens een 1.2 GHz opgeblazen doordat er condens opkwam 2, je hebt gelijk over die airflow, ik zat er trouwens aan te denken om een apart kamertje om me kaarten (geluid, netwerk, en vid-kaartje) te bouwen die dus een eigen airflow krijgt. Al is het wel wat moeilijk digt te maken aan de kant van me mobo, het kan wle ha ndig zijn, dan hoeven die kaarten de warmte van me CPU nie te delen :P. Goed idee????
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...