Ga naar inhoud

HELP, mijn pc slaat constant vast


Aanbevolen berichten

Hoi, weet iemand hoe ik mijn geheugen kan testen. Ik heb een AMD XP1700+ met 512 ddr geheugen erin. Eerst dacht ik dat mijn geforce 2 kaartje kapot was, maar nu met een s3 savage 4 doet ie het heeeeeeeeeeeelemaal niet...Hij is zo sloom als iets. Ook heeft ie na een koude start altijd problemen, na 1x iets opstarten slaat ie altijd vast.. Of weet iemand anders wat dit misschien kan zijn. alvast bedankt willian
Link naar reactie
Hoi, Ik het het geheugen getest, daar was niets mis mee. Vervolgens heb ik de bios geupdate, de laatste drivers van audio en moederboard geinstalleerd en mijn modem en tv kaart verwijderd. Ondanks alles blijft ie toch vastlopen. Ook telkens als ik 3dmark2001 wil draaien, slaat ie na een paar seconden vast. Mijn configuratie is al volgt: AMD athlon xp 1700+ (1.47 ghz) DFI AD70-SC moederboard nvidia geforce 2 mx 400 512 ddr geheugen 80 GB 7200 rpm harde schijf Kan iemand me aub helpen?
Link naar reactie
[quote:ca23809ef7="WillianV"]Heb ook ergens gelezen dat ik de aperture size van 64 naar 16 mb moest zetten[/quote:ca23809ef7] Hmm, meestal moet je die juist op het maximum instellen. Ik stel me zo voor dat elke ventilator in de computer moet draaien. Dus ook die van de videokaart. Als je denkt dat er sprake is van een warmte probleem, dan moet je de kast eens open laten staan, terwijl je de computer gebruikt. Eventueel een stevige ventilator richten op het binnenste van de computer om flinke luchtstroming te maken. Het conflict kan door van alles en nog wat worden veroorzaakt. Vaak is het zinvol om de logbestanden eens te bekijken die Windows XP aanmaakt. Soms staat daar het antwoord in. Overigens, is de harde schijf okay? ALs daar iets mis mee is, dan wordt het systeem ook wel eens onzettend traag. Bedoel je met traag bijvoorbeeld dat als je de muis beweegt, de muispijl pas wat later wordt verplaatst?
Link naar reactie
STOPPEN met gebruiken van je videokaart want als de fan niet draait ben je je videoplank aan het bakken. De fan moet constant blijven draaien wil je geen getoaste chippies. De agp size moe het dubbele van je normale mem of het maximum zijn. AGP moet gewoon op 4x. Download CPUcool ff en geef je temps (www.podien.de) van je CPU en case, ik schat in dat je een warmte probleem hebt.
Link naar reactie
Met de grote fan er op gericht heb ik wel 3d mark 2001 kunnen draaien. Het is dus volgens mij inderdaad een koelprobleempje. Ik haalde trouwens maar een score van 2219 in die test, is dat niet veel te weinig voor een amd xp1700+, met 512 ddr geheugen? Is het misschien verstandiger om een geforce 4 4200 ti kaart te kopen? Heb cpu cool gedownload en hij geeft nu aan: temp 1 : 32 graden, temp 2 :47 graden. (met de fan erop gericht) Nadat ik de fan een paar minuten uit heb gehad, de volgende : binnen een minuut stijgt de temperatuur met 2 graden
Link naar reactie
De videokaart beperkt je score, 3DMark is daar erg van afhankelijk. Een temp van 36/53 zou wel moeten kunnen, maar als de temp in drie minuten 6 graden stijgt komt-ie waarschijnlijk nog wel iets hoger. Heb je de temperatuur gemeten terwijl de pc zwaar werd belast? Daarvan stijgt de temp namelijk nog verder. Dan kom je al snel in kritisch gebied.
Link naar reactie
[quote:83fff14869="bigstaal"]gebruik je wel win XP? Win 98/ME gaat heel slecht met je geheugen om (als er meer dan 378 MB in zit).[/quote:83fff14869] Dat is als je meer als 512 MB gebruikt.... Een score van 2200 vind ik eigenlijk nog best netjes, mits je 3Dmark 2001 draait. Dat is wat de meeste mensen met een GF2MX oid halen.
Link naar reactie
anders moet je wat koelpasta op je proccessor doen en ook ff wat case fans erin pluggen, dan blijft je kast gelijk wat koeler, heb hier een kast staan met 8 fans erin (das dan wel case moddin) maar deze kast haalt bijna 5000 met een geforce 2 Ti en Duron 1 Ghz, dus jouw score is denk ik beetje aan lage kant!
Link naar reactie
Gewoon Radeon 8500 kopen hihi.. (ben zo blij d'rmee). - Onder WinME/98 in win.ini of system.ini in "386Enhanced" section zetten: "ConservativeSwapfileUsage = 1". Dan maakt ME/98 meer gebruik van geheugen dan 378 Mb (dus de volledige 512). -SystemRestore uitzetten in winME. Backups maken met Ghost Scheelt resources -Probeer WindowsMoviemaker, PChealth en Windows File protection uit te zetten middels een progje "SystemRestore-remover" (google). Dan loopt ME helemaal als een zonnetje. SystemRestore Remover Pro te halen bij: http://www.definition-software.com/ Kort: ME draait superstabiel bij mij in dual met XP. Vastslaan is opgelost begrijp ik ? Groet, Aswin
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...