Ga naar inhoud

Mijn systeem finetunen... who wants to help?


Aanbevolen berichten

Nou ik heb dus sinds donderdaag mijn nieuwe pc: AMD Athlon XP 2100+ Dane Elec 2700 DDR ram MSI Kt3 ultra 80GB hd Geforce 4 TI 4400 128mb DDR Nu wilde ik dus het systeem gaan finetunen. Ik heb in de bios al de FSB op 133 gezet en de AGP mode standaard op 4x maar waarmoet ik nog meer aan denken als ik hem wil gaan finetunen. Hoe zit dat met DDR geheugne heeft dat een aparte memclock of leunt dat ook gewoon nog met de FSB mee? Oftewel. Who want's to help en dan niet op een manier dat er straks rook uit de pc komt :)
Link naar reactie
Dit waren de instellingen van het ram zoals ze nu in de bios staan: SDram frequencie: SPD SDram Cas# lantency: 2.5 RAw precharge time: 3t RAs pulse width: 6t Ras to cas delay: 3t Sdram bank interleave: disabled Sdram burst length: 4qw Sdram 1t command: Disabled Fast command: Normal moet ik hier zoeken in de bios voor die timings?
Link naar reactie
Sterker nog, dat [i:4412b7a874]zijn[/i:4412b7a874] de timings. :) Dit zijn betere instellingen: CAS: 2 precharge: 2t width: 5t delay: 2t interleave: enable, 4 way burst: hoger 1t command: enable fast command: turbo of beter Als je pc onstabiel wordt zijn de instellingen dus iets te agressief.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...