Ga naar inhoud

Probleem moederbord en beeldkaart


Aanbevolen berichten

Hallo, Op de meest onmogelijke tijdstippen loopt mijn pc vast. Soms na een uur, soms na 7 uur, soms na 3 dagen. Het scherm bevriest dan, muis werkt niet, geen enkele toetsaanslag werkt. Na ongeveer 30 seconden valt het beeld weg en krijg ik een 'grijze' achtergrond. (GEEN ZWARTE! Scherm is blijkbaar nog actief??) Er rest nog maar 1 ding te doen: resetten. Ik heb het volgende moederbord: DFI type AK75EC met volgende chipset: VIA KTA133A. Mijn beeldkaart is een Hercules 3D Prophet 4500 + TV OUT. Ik heb me laten vertellen dat deze beeldkaart conflicten kan geven met bepaalde moederborden? Is dit zo? Of kan iemand mij een goede tip aan de hand doen om mijn probleem te verhelpen? PS: Draai Win XP pro. Alvast bedankt Marc
Link naar reactie
Controleer eens het geheugen. In BA's faq staat daar geloof ik een verwijzing naar een programma voor. Een geheugenprobleem lijkt me het meest waarschijnlijk. De 4500 heeft inderdaad ook wel eens problemen. Wat je kunt proberen is om de nieuwste drivers te installeren voor zowel het moederbord als de videokaart. Als dat niet helpt kun je AGP 4x, Fastwrites en alle andere prestatieverbeterende instellingen voor de videokaart in de BIOS uitzetten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...