Ga naar inhoud

Opstarten oude 486


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het prutsen geslagen met een oude 486. Nu het volgende Hij starte gewoon op nu wilde ik even een cd-rom in bouwen en proberen op win 95 opnieuw te installeren. Even gepruts maar dit werkte niet. Maar nu doet hij helemaal niks meer ik heb twee keer de melding fdd failure hdd failure gekregen. En sindsdien kan ik de computer aanzetten en hoor ik dat hij een memorytest doet maar halverwege deze test doet hij niks meer. Ik krijg ook niks meer te zien op de monitor, dus ik kan het bios ook niet in.
Link naar reactie
[quote:70777bde1f="jdlhaye"]maar nu de blijven de meldingen ik heb in het bios geprobeerd harddiskdetectie uit te voeren, maar hij zegt bij zowel c als d not detected. Iemand enig idee hoe ik dit weer aan de gang krijg....[/quote:70777bde1f] Eerst alleen je video-kaart er in en verder alles er af laten. Kijken wat booten doet en zo veel mogelijk je BIOS instellen. Dan de flop aan de gang zien te krijgen. Is je kabeltje nog goed? Als er geen beschermend 'hekje' om de connector voor de lintkabel op je mobo is gemonteerd is het vaak een hele toer de lintkabel goed in die connector te krijgen. Maakt de voedings-kabel goed contact? Boot MsDOS? Nu kun je een harddisk gaan proberen. Zelfde kabel-ellende. Heb tijden zitten etteren met een Pentium II met kromme kabel-pootjes, rechtbuigen met een tangetje, etc.... Maar hij doet het nu prima als freesco router.
Link naar reactie
[quote:2a7859d502="bierk"]ff uit nieuwsgierigheid. Wat wilde je, of wat kun je tegenwoordig nog met een 486 doen? [/quote:2a7859d502] Zoals eerder gezegd, kan een 486 prima dienen als (FreeSCO) router voor internet delen. Er is dan vaak wel minimaal 8MB geheugen nodig. Verder zijn deze computers, met Windows 95, nog redelijk te gebruiken voor e-mail en in mindere mate voor internet. Dit laatste vanwege de vaak trage grafische videokaart. Voor het gebruik van Windows is een harde schijf groter dan 250 MB en een systeemgeheugen van meer dan 16 MB uiterst prettig. Als de harde schijf ook nog redelijk snel is, zal dat het systeempje nog wat bruikbaarderer maken. Voor Office gebruik is een harde schijf 500MB tot 1 GB al gauw prettig. Er is slechts één probleem met dit soort systemen: modificaties aan zijn vaak niet lonend tenzij de spullen (bijna) gratis kunnen worden verkregen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...