Ga naar inhoud

Overklokken PC zonder Unlocken?


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over het overklokken van mijn PC. Ik ben nog niet zo thuis in het overklokken dus graag zo veel mogelijk info meegeven, mocht je mijn vraag kunnen beantwoorden. Om te beginnen, ik heb de volgende onderdelen in mijn PC. Athlon 1400 Mhz. AOpen AK73 Pro(A) Moederbord. 2x 512 MB 133 Mhz ram. GF2 MX 400 PCI. PCI netwerkkaartje. Nu is mijn processor denk ik niet unlocked aangezien in geen MP kan veranderen in het Bios. Wel kan ik dus zo genaamde CPU speed setting veranderen die staat nu op 133 en kan ik met stapjes van 2 vergroten. Dan nu mijn vraag: Heeft zin en kan ik dat doen zonder veel schade aan te richten aan mijn processor.
Link naar reactie
Je prestaties zullen wel stijgen als je de FSB verhoogt, maar zonder een benchmarks programma zul je het verschil nergens aan zien, laat staan dat je het ooit merkt. Een T-bird 1400 overklokken doe je voor de lol en niets anders. Zolang je rustig aan doet zul je waarschijnlijk geen permanente schade aanrichten, het systeem kan wel instabiel worden.
Link naar reactie
[quote:d14b8de9d4="egslim"][quote:d14b8de9d4="Wisja"]Ik heb nu de 29.42 Detonator Drivers (gewoon van de Nvidia site) nu zag ik elders dat jullie het hebben over de 30.30 driver. Is die ook WHQL? Zo ja waar kan ik die downloaden?[/quote:d14b8de9d4] Denk niet dat-ie WHQL is, want het is een béta.[/quote:d14b8de9d4] Niet dat dat echt boeit, want wat maakt het nu uit of M$ zegt dat hij goed is? Lekker boeiuh. Dat merk je vanzelf wel. Bovendien zijn er oneindig veel niet WHQL drivers omdat bijvoorbeeld bedrijven als Trust daar gewoon te veel drivers vioor hebben om ze allemaal te laten keuren.
Link naar reactie
Ik vind WHQL ook onzin, al was het alleen maar omdat het is ingevoerd in de tijd van Win9x, dat zelf al onstabiel genoeg was. Maar als Wisja daar specifiek om vraagt moet hij dat zelf weten. Veel computeronderdelen worden toch gekocht om het vertrouwen, of dat rationeel is of niet. En btw - ík heb in ider geval geen zin om achteraf te moeten merken als m'n pc onstabiel is, dat ding moet gewoon goed werken en ik heb geen zin om eraan te moeten prutsen. Ik kan het natuurlijk wel 8)
Link naar reactie
Mja, zeker bij nV kan je wel zeggen dat, op een paar gevallen na, hun beta drivers echt ontzettend goed zijn, die hebben bijna nooit problemen. BTW, 21.81 was een WHQL driver, maar die had probs met de GF3, dus WHQL is ook niet altijd even goed :D ze waren wel stabiel, maar de beeldkwaliteit was heel erg brak. En btw, 29.42 is [b:7c9bad15f6]wel[/b:7c9bad15f6] WHQL.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...