Ga naar inhoud

ASUS CUSL2-C


Aanbevolen berichten

Bedoel je niet een CUSL2-M? Deze maakt nl gebruik van de 815E. Een CUSL2-C maakt gebruik van de 815EP en ondersteunt: Intel® FCPGA Pentium® III 450MHz~1GHz+ Intel® FCPGA Celeron™ 533~766+MHz Als je echt een CUSL2-C hebt, kijk dan eens goed in het bijgeleverde boekje, want bij mij zat er ook een boekje bij van de 815E Chipset, terwijl er een 815EP opzit. Controleer alles nog maar eens goed
Link naar reactie
Hoi, Ter aanvulling, bijgeleverd boekje spreekt van I 815 E , de versie van het mobo is 1.02, ook op het mobo staat een stikker met CUSL2-C en er is geen sound on board ook het boekje heeft een manualupdate inzake het ontbreken van sound. Bios rev 1003, moet geupdate worden voor een snellere proc maar ik wil eerst wel is weten waarmee ik bezig ben. De intel chip on board heeft geen E of EP aanduiding, wat moet eropstaan voor E of EP/ Alipapa
Link naar reactie
Volgens mij zijn de CUSL en de TUSL dezelfde mobo's, alleen heeft die laatste de 815EP chipset die je voor een Tualatin nodig hebt. Ik zou er maar niet van uit gaan dat je op je CUSL een 815EP hebt, maar eerder een gewone I815E. Anders zou Asus zijn TUSL wel heel erg uit de marktr prijzen :D
Link naar reactie
[quote:2f8c829709="Alipapa"]Hoi, Ter aanvulling, bijgeleverd boekje spreekt van I 815 E , de versie van het mobo is 1.02, ook op het mobo staat een stikker met CUSL2-C en er is geen sound on board ook het boekje heeft een manualupdate inzake het ontbreken van sound. Bios rev 1003, moet geupdate worden voor een snellere proc maar ik wil eerst wel is weten waarmee ik bezig ben. De intel chip on board heeft geen E of EP aanduiding, wat moet eropstaan voor E of EP/ Alipapa[/quote:2f8c829709] Je hebt volgens de doos gewoon een CUSL2-C en er staat verder op Latest 815 EP, maar op bon 815E. hm blijft dus beetje onduidelijk. Geeft Sisoft niets aan?
Link naar reactie
Volgens Asus heeft hij idd een I815EP chipset, MAAR... ze geven daar weer geen support voor Tualatin CPU's. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals verkeerde voltageregulatoren ed. Het zou dus kunnen zijn dat ze alleen de I815EP gebruiken omdat dat een verbeterede versie is. Het is dus lang niet zeker of je ook Tualatin support hebt.
Link naar reactie
[quote:bda5840b8b="boss63"] Je hebt volgens de doos gewoon een CUSL2-C en er staat verder op Latest 815 EP, maar op bon 815E. hm blijft dus beetje onduidelijk. Geeft Sisoft niets aan?[/quote:bda5840b8b] Het is idd errug raar. Op mijn doos staat precies hetzelfde (groene doos) en op het bijgeleverde boekje staat Intel 815E Chipset. Vreemd.... errug vreemd....
Link naar reactie
Hoi, Na enige bezinning weer in de lucht. Sandra heeft geen info die niet op het mobo te vinden is. Op de Intel chip on board is alleen de codering te lezen die is: FW 82801(B of 8) A FQ461443 Sandra geeft aan bij de bios gegeven dat een CPU PIII van 500Mb tot 1.13 G mogelijk is. Niets over E of EP Alipapa
Link naar reactie
Hallo, Ja,net onder de CPU zit een metallic groen koellichaam wat ik er zo niet vanaf krijg , het zit vast met twee verende knopjes aan de hoeken. Ergo een opschrift kan ik daardoor niet geven . In de handleiding op de tekening staat aangegeven Intel 815 E GMCH. Als dit toch een EP is kan dan een tulatium gebruikt worden? In het boek staat geen koellichaan weergegeven op de foto. Alipapa
Link naar reactie
Mja, moeilijk verhaal. Het zou in principe moeten kunnen als er een I815EP in zit, mits de rest van het mobo, dus voltage regulatoren en bios etc hem ook ondersteunen. Daar zit nou net het knelpunt, Asus zegt dat ze tot 1 GHz gaan oid op hun site. Kan je het niet eens proberen met een Tualatin van de lokale PCshop oid?
Link naar reactie
Hoi, Het heeft even geduurd, ik ben niet zo`n snelle, maar nu heb ik toch wat nieuws. Ik heb gebruik gemaakt van de automatische update van ASUS voor de bios, dat gaat online en is geslaagd. De oude bios 1003 is vervangen door een 1009 en nog wat Beta achtigs. Bij de opstart wordt nu deze bios getoond en ook dat het nu een I 815 *EP* is, nu nog er achter komen welke processoren er in passen? Alipapa
Link naar reactie
[quote:12e68f0301="Alipapa"]Hoi, Het heeft even geduurd, ik ben niet zo`n snelle, maar nu heb ik toch wat nieuws. Ik heb gebruik gemaakt van de automatische update van ASUS voor de bios, dat gaat online en is geslaagd. De oude bios 1003 is vervangen door een 1009 en nog wat Beta achtigs. Bij de opstart wordt nu deze bios getoond en ook dat het nu een I 815 *EP* is, nu nog er achter komen welke processoren er in passen? Alipapa[/quote:12e68f0301] Leuk dat het gelukt is, nu nog een snelle cpu en dan draaien maar
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...