Ga naar inhoud

Even een vraagje over RAM


Aanbevolen berichten

Je kunt ook naar de bevestiging kijken, DD zit met 2 klemmen aan de zijkant vast, die naar de zijkant kunnen worden geschoven, EDO zit vast aan twee clipjes en is iets kleiner. Over het algemeen geld dat het DD is als de geheugenmodule een centimeter of 8 lang is en er aan de zijkant dus twee klemmen zitten die je opzij kunt schuiven.
Link naar reactie
Wel, voor zover ik weet heet dat spul DDR-SDRAM. Waarbij DDR staat voor Double Data Rate. Zo noemt JEDEC - de bedenker ervan - het althans. DDRAM is volgens mij een niet bestaande afkorting. Bovendien is het een vorm van DRAM - in tegenstelling tot SRAM - waardoor het spul dus DD + DRAM = DDDRAM zou moeten heten :-? Laten we maar gewoon bij DDR-SDRAM blijven :D Overigens wordt bij DDR-SDRAM volgens mij [i:5b477d2d6a]niet[/i:5b477d2d6a] tweemaal per klok data geschreven/gelezen, maar alleen tweemaal per klok verstuurd. Het versturen van een cacheline duurt een aantal klokcycli, maar bij DDR gaat dat dus tweemaal zo snel als bij gewoon SDRAM. De first word latency gaat hierdoor niet omlaag - misschien wel door een ander verschil tussen DDR en gewoon SDRAM. Misschien kan een ander dit wat duidelijker uitleggen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...