Ga naar inhoud

Diagnose


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb het progje Freshdiagnose gedowload en even op mijn pc losgelaten maar kan iemand mij de volgende uitslagen even uitleggen: Memory Bench Result Integer Assignment 2,900 Real Assignment 4,201 Integer Split 5,943 Real Split 6,183 CPU Bench Result WhetStone FPU 994 MWIPS DhryStone ALU 2,312 MDIPS Speed 858 MHz Ik draai met een AMD Athlon 850Mhz en 384 mb geheugen( 1 x 128mb en 1 x 256mb) en een 30Gb 72000 rpm HD. en een mobo MSI K7T Pro 2-A KT133 ATX MSI/100
Link naar reactie
Over de graag wat een goede test is hebben 10 mensen 10 verschillende meningen :) Als je wil weten hoe goed spellen op je systeem draaien kun je op www.madonion.com 3DMark2000 of 2001 SE downloaden. Deze benchmarks meten hoe goed spellen op je systeem lopen. Dat is overigens wel erg videokaart afhankelijk, maar zo werkt het in het echt ook met spellen, dus dat is alleen maar realistisch. Voor video bewerken zou je met een stopwatch de tijd kunnen opnemen die de pc over een bepaalde bewerking doet, maar dat heeft alleen zin als je die exact zelfde meting herhaalt bij een andere computer om de prestaties te vergelijken. Kantoorapplicaties zijn zelden de beperkende factor voor een pc en ik kan ook geen goede benchmark daarvoor verzinnen, die gratis is. Eventueel kun je op www.vanshardware.com het programma COSBI downloaden, maar over dat programma is nog niet genoeg bekend om het een betrouwbare test te beschouwen. Daarom zijn tests zoals dat progje Freshdiagnose zo populair; je kunt er vrijwel niets mee, maar ze zijn wel erg gemakkelijk in het gebruik.
Link naar reactie
[quote:367b541f43="bvk"]Wat wil je weten van je pc? Veel gebruikte benchmarks (zodat je goed kunt vergelijken) zijn Sisoft Sandra voor de algemene gegevens en Mad Onion 3dMark2001 voor games. Bart[/quote:367b541f43] Sandra is inderdaad nuttig om gegevens zoals typenummers e.d. te weten te komen, maar met de testscores kun je nog niets. Sandra's tests meten specifieke computeronderdelen, terwijl echte software verscheidene onderdelen tegelijk belast en dus een heel ander beeld geeft. Zelfs als alle afzonderlijke onderdelen goed scoren wil dat niet zeggen dat hun samenspel ook goed is. Sandra is ook nuttig als je onderzoek wilt doen naar computerarchitecturen.
Link naar reactie
[quote:b2f4099083="bvk"]Daarom vroeg ik ook WAT hij wilde meten of weten. Sandra is misschien niet correct in de diverse gegevens, maar wel mooi vergelijkings materiaal omdat het veel gebruikt wordt. Bart[/quote:b2f4099083] Sandra is wel correct, maar de waarden die worden gemeten hebben geen praktisch nut. Als je het systeem wilt optimaliseren, is dat inclusief overklokken? Anders kun je in de BIOS de geheugentimings sneller zetten en overal de nieuwste drivers voor installeren. Dat laatste zorgt voor betere prestaties omdat de hardware efficiënter wordt gebruikt, in Sandra zie je het verschil echter niet terug omdat de hardware zelf er niet sneller van wordt. Verder kun je met msconfig zorgen dat minder programma's samen met het besturingssysteem opstarten. Welk besturingssyteem heb je?
Link naar reactie
Hoe bedoel je moederbord upgraden? Een ander moederbord? Of een BIOS update? Geef als je iets vraagt altijd zoveel mogelijk details, en lees je eigen bericht nog eens na. Houdt er altijd rekening mee dat anderen het moeten begrijpen en dat die nooit precies weten waar jij het over hebt of wat jouw 'situatie' is. Hoe meer details hoe beter!
Link naar reactie
Ik neem aan de nieuwste versie, 3.5 dus. Lees wel de "notes" enz. Ik zie [url=http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=99]hier[/url] alleen staan dat sommige updates van het BIOS alleen voor bv. de K7T Turbo zijn, maar er staat nergens dat het HELE BIOS niet geschikt is voor andere MSI borden (met VIA chipset). Verder weet ik 't ook niet: Heb geen MSI ;)
Link naar reactie
Als je de BIOS wilt flashen in een poging betere prestaties te krijgen raad ik je dat af, een nieuwe BIOS levert zelden een prestatieverbetering. BIOS flashen is niet erg moeilijk, maar als het misgaat zijn de rapen gaar, in het ergste geval heb je dan een nieuw moederbord nodig. De enige goede reden om de BIOS te flashen is om een specifiek probleem op te lossen, zoals een hardware-compatibiliteit of een bug.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...