Ga naar inhoud

welke waardes bij underclocken ?


Aanbevolen berichten

Omdat m'n pc steeds vastloopt bij zware spellen, wil ik de snelheid van de processor terugzetten. Hij draait al op een fsb van 100 ipv 133 maar dat helpt niet. Nu wilde ik de multiplier terugzetten, maar dan doet de pc helemaal niks meer. Zijn er standaard waardes bij die multiplier in combinatie met de processor of kun je elke lagere waarde invullen ?. (maar dan loopt hij bij mij dus vast) (de processor is niet goed, er komt in augustus een nieuwe, maar ja, tot die tijd moet ik het nog wel zien te redden) AMD 2000+ Asus 7v333 mobo Gforce2 Ti 64mb 256 DDR ram. Bios geeft nu ipv 1677 1250 mhz aan (fsb van 100 ipv 133)
Link naar reactie
zo goed als. Als ik nl alles maximaal instel, dan stopt de pc steeds, net alsof iemand de stekker eruit trekt. Soms al bij het opstarten. Als ik de fsb iets lager zet, dan lopen er veel programma's vast met een error. Fsb op 100 is een hele tijd goed gegaan, maar nu loopt de pc weer regelmatig vast, vooral bij zware spellen. (mobo is al een paar keer uitgewisseld, processor heb ik er al tig van gehad, ik weet zo langzaamaan ook niet meer wat het is) Op een gegeven moment had ik een goed draaiend systeem, maar toen werd de processor te heet, ca 70 a 80 graden. Allerlei koelers erop gehad. Nu krijg ik in Augustus een mobo met een Pentium 4 en hoop ik van alle ellende af te zijn. Maar ja, tot die tijd he ?.
Link naar reactie
Je hebt hier al een ander topic over lopen. Open dan geen nieuwe, want dan wordt het hier erg onoverzichtelijk op het forum. In je andere topic waren de meeste helpende forummers tot de conclusie gekomen dat dat dus aan je temperatuur ligt en niet aan een brakke proc oid. De oplossing is dus simpel: betere koeling. En stel nu je verdere vragen maar in je oude topic, want daar staat al veel meer informatie en we doen hier niet alles dubbel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...