Ga naar inhoud

Gelukt om Amd over de 2Ghz te krijgen


Aanbevolen berichten

Daar heb je inderdaad wel gelijk in, het zal meer Hammer (btw, waarom noemen ze dat ding in vredesnaam Opteron? Hammer vin ik veel mooier) vs Prescott worden. Maar zie mijn rekenvoorbeeldje boven, ze moeten wel wat doen, omdat de kloksnelheid minder snel stijgt als de PR-Rating, de P4 zal hem dus inhalen (zoals jij ook al zei)
Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Opteron is alleen de naam voor Sledgehammer en Clawhammer DP, de Clawhammer in een single configuratie zal een afgeleide van Athlon als naam krijgen. Een groot probleem met namen van producten is dat ze in het buitenland soms een andere betekenis hebben. Zo was er een autootje dat onder de originele naam ergens in het buitenland werd verkocht, maar daar betekende die naam: "klein lulletje". Het ding verkocht niet goed :)
Link naar reactie
[quote:5fb2249a47="egslim"]Opteron is alleen de naam voor Sledgehammer en Clawhammer DP, de Clawhammer in een single configuratie zal een afgeleide van Athlon als naam krijgen. Een groot probleem met namen van producten is dat ze in het buitenland soms een andere betekenis hebben. Zo was er een autootje dat onder de originele naam ergens in het buitenland werd verkocht, maar daar betekende die naam: "klein lulletje". Het ding verkocht niet goed :)[/quote:5fb2249a47] Dat weet ik wel van die naam, maar was meer automatisme. LOL @ die auto :D Ik vraag het me trouwens af of het voor gamen zou lonen om een Sledgehammer te gebruiken ipv een single claw, ivm het 2de hypertransport kanaal naar het geheugen. Je zou zeggen dat daar wel wat winst uit te halen is, net als het overklokken van de FSB bij de huidige CPU's. Alleen zal het prijsverschil tussen beiden wel niet gering zijn :(
Link naar reactie
Er wordt geen HT gebruikt als verbinding met het geheugen, HT is uitsluitend voor de verbinding met chipset en andere CPU's. Ik geloof trouwens ook niet dat Sledge twee 64 bits geheugencontrollers heeft, maar een enkele van 128 bits. En tweemaal zoveel geheugenbandbreedte moet je inderdaad terugzien in de FPS. Voor sommige spellen zou de cache ook helpen. En sommige mensen laten zich door geen enkel prijsverschil tegenhouden. Wedden dat vroeg of laat de 3DMark topscore door een Sledge wordt aangevoerd?
Link naar reactie
Dat weet ik wel zeker, hij zal allicht niet trager zijn als een Single Claw. Het is alleen nog maar afwachten hoe groot het prijsverschil zal zijn. En ik dacht btw dat er juist wel HT voor het geheugen gebruikt wordt? Maar dat kan ik ook verkeerd hebben. Waarom zou de Sledge anders een 2de HT kanaal krijgen?
Link naar reactie
De Hammer family heeft een ingebouwde geheugencontroller in de core. De communicatie tussen de core en het geheugen moet dus op dezelfde manier plaatsvinden als tussen een northbridge en het geheugen. Via de geheugeninterface dus. HT wordt gebruikt voor communicatie met chipset en andere CPU's. Iedere Hammer moet dus 1 HT link hebben om te communiceren met de chipset. Voor een dual systeem heb je CPU's met twee HT links nodig, éen voor de chipset en éen voor de andere CPU. Aan de tweede CPU kan een andere chipset worden verbonden voor zeer zware I/O, of deze blijft ongebruikt. Sledge heeft 3 HT links, wat van pas komt in MP systemen. Zie hieronder: I/O - H - H - H - H - I/O I/O - H - H - H - H - I/O Tussen elke twee Hammers (H) boven elkaar bevind zich ook een HT link.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...