Ga naar inhoud

Gelukt om Amd over de 2Ghz te krijgen


Aanbevolen berichten

Het is me gelukt om de Amd xp2200+ te oc'n tot over de 2 Ghz.... :P Hij staat nu op 2010 Mhz, maar ik heb hem al op 2075 Mhz gehad (helemaal niet stabiel op die snelheid :cry: ). Op de 2010 Mhz draait hij lekker stabiel en mede door de waterkoeling op max 45 graden. Als er al meer mensen zijn die hem hebben geoc't hoor ik graag hoe en hoeveel. Ik zal zo snel mogelijk een paar pics van mijn case op het forum plaatsen. greetz Blitz
Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
T-bred is een interessant verhaal. Volgens AMD zijn alle nieuwe batches chips T-breds, Palomino's zijn nog wel onderweg, maar er wordt niet meer aan begonnen. Dat zou betekenen dat de yields - opbrengsten - van 130nm vrij goed zijn. Tegelijkertijd zijn T-breds vrij lastig verkrijgbaar en klokken ze nog niet of nauwelijks beter dan Palomino. Er zijn dus twee vragen: 1) Als er zoveel T-breds worden geproduceerd, waarom zien we ze dan nog niet veel in de winkel? 2) Waarom zijn het zulke slechte overklokkers, als het proces wel goede yields* heeft? Een mogelijkheid is dat nieuwe T-breds significant beter overklokbaar zijn dan de eerste exemplaren. Week 15 en 16 waren ongeveer de eerste exemplaren. Week 20 lijkt echter nog niet spectaculair beter. *Yields hebben indirect invloed op de bereikbare kloksnelheden, doordat: a) Het proces kan worden aangepast voor hogere yields/ lagere snelheden indien slechte yields dat nodig maken en b) als meer chips worden geproduceerd zijn ook meer in staat een hogere kloksnelheid te halen.
Link naar reactie
Ik had er ook niet echt op gerekend moet ik zeggen. ik ben dan ook wel tevreden met de 1920mhz. ik heb me cpu's toch nooit langer dan 9 maanden dan zit er al weer wat anders in. Ik denk (o.a. na jou verhaal te hebben gelezen) dat een Axp 2400+ die straks op de markt komen ook veel verder zijn te ocen.
Link naar reactie
Dat denk ik wel. Ik verwacht dat de T-bred tot de 2500+/2600+ getrokken zal worden en dat je daarna een overlap krijgt van de Barton die dan ook op 2500+ oid begint. De Barton zal toch echt verder moeten komen, want hij moet bij intrede van de Hammar de budget line worden en dat kan niet als ie dan al aan zijn einde zit. Aangezien de budget line dan dood zou zijn en de 9micron Hammar pas veel later komt. Ik verwacht dat de Barton volgend jaar toch zeker wel op 3200+ oid zit. (De rumors zijn dat de Hammar in oktober/november op 3400+ verschijnt).
Link naar reactie
Ja dat had ik idd ook wel in de gaten dat jij het over kloksnelheden had, maar dan blijft mijn schatting toch niet zo gek? 1800mhz = 2200+ 1866mhz = 2300+ 1933mhz = 2400+ 2000mhz = 2500+ 2066mhz = 2600+ 2133mhz = 2700+ 2200mhz = 2800+ 2266mhz = 2900+ 2333mhz = 3000+ 2400mhz = 3100+ 2466mhz = 3200+ 2533mhz = 3300+ Ik zei dus dat ik dacht dat ze bij 2500+/2000mhz zouden beginnen en toch wel tot de 3200+/2466mhz moesten komen. Dat ligt dan dus bijna gelijk met jouw scahtting.
Link naar reactie
Idd, daar zat ik dus ook al aan te denken. Want met een 166mhz FSB dan ga je bij een 0,5 verhoogde MP al 83Mhz omhoog in kloksnelheid. De rating op zich blijft in principe hetzelfde aangezien de prestatie per mhz niet verandert. Je kan dan dus met het proggie OC-tool bijvoorbeeld de exacte rating uitrekenen alleen zal AMD dat niet gaan doen want dat ligt niet lekker voor de marketing. Ik bedoel dit klinkt niet: AMD Athlon XP 3156+ nu uit! :)
Link naar reactie
Mijn vermoeden is dat ze voor elke extra 83MHz de modelrating met 100 zullen verhogen. Samen met de grotere L2 en eventueel enige andere verbeteringen zou dat de K7 modelrating accuraat houden in de afzienbare toekomst. De 133MHz CPU's zullen een rating krijgen die overeenkomt met die van de kloksnelheid van hun 166MHz FSB broertjes, net zoals dat nu met mobile Athlon gebeurt. Áls die 166MHz FSB er ten minste doorkomt.
Link naar reactie
Dat zou dan niet kloppen aangezien een 3200+ dan vele malen sneller zal zijn dan een Northwood 3,2Ghz. Ik sanp BTW niet dat ze als de Barton er is er niet gewoon gelijk 200Mhz FSB door heen rammen. Dat zou de concurrentie tov de Northwood en later ten opzichte van de Celly 4 versterken.
Link naar reactie
Op dit moment is een XP2200+ wel iets sneller dan een 2,2GHz Northwood, maar het verschil is niet zo groot. Het zal niet zo lang meer duren voordat de modelrating qua prestaties achter begint te lopen op de equivalante P4 kloksnelheid. Dan gaat AMD's geloofwaardigheid ook flink achteruit. Barton krijgt meer cache, [i:27e60a7e2a]misschien[/i:27e60a7e2a] een hogere FSB en eventueel enkele andere kleine verbeteringen aan de IPC. Daar staat tegenover dat P4 dual channel DDR krijgt, waarmee de prestaties ook een beetje zullen stijgen. Dat wordt ruim voldoende om Bartons hogere FSB te compenseren, terwijl de grotere chache weinig verschil voor Barton zal maken.
Link naar reactie
Maar dan blijft dat als een Barton van bijvoorbeeld 2200Mhz ipv een 2800+ rating bijvoorbeeld een rating van 2600+ krijgt dat de AMD's veel sneller zullen zijn dan de P4's met een gelijke kloksnleheid aan de rating. Want een 2200Mhz AMD laat gaan spaan heel van een 2600Mzh P4 ook niet ondanks de hogere FSB vrees ik. Het zou overigens wel een goede concurrentie versteviging opleveren voor AMD als ze de AXP voor hetzelfde geld blijven verkopen. Dan zijn ze namelijk naast veel goedkoper ook nog eens stukken sneller dan de P4.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...