Ga naar inhoud

Pentium Rating


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ga m'n Pentium 166MHz als servertje gebruiken en wil een nieuwe computer kopen als desktop die wat meer rekenkracht kan bieden. Maar als ik bij Alternate kijk bij de AMD CPU's, dan zie ik twee verschillende 1800+'en, namelijk de [b:45a37bc51f]AMD Athlon XP 1800+[/b:45a37bc51f] en de [b:45a37bc51f]AMD Athlon XP PR1800+[/b:45a37bc51f]. Ze draaien allebei op 1667 MHZ en al het andere is ook gelijk, behalve de prijs: de 1800+ is duurder dan de PR1800+. Op de FAQ van Alternate is het volgende te vinden, waaruit je zou kunnen opmaken dat de ene een hogere kloksnelheid zou moeten hebben dan de andere, maar dat is dus niet het geval. [quote:45a37bc51f] Dit is een door Cyrix ingevoerd systeem, die de snelheid van hun eigen processoren in vergelijking met Intel's Pentium weergeeft. Daarbij wordt in plaats van de echte klokfrequentie van de processor alleen de waarde van de vergelijkbare Pentium processor weergegeven. In het algemeen zijn deze niet-Intel processoren lager geklokt dan de Pentium waarmee word vergeleken. Een voorbeeld: een met PR166 aangeduide processor heeft in werkelijkheid maar een kloksnelheid van 133 Mhz, hoewel hij zo snel is als een 166 MHz Pentium. [/quote:45a37bc51f] Weet iemand wat dan wèl het verschil is? - Phedny
Link naar reactie
Hoi, [quote:1ad385a46d="hjs"]Ze moeten wel het zelfde zijn.[/quote:1ad385a46d] Ja dat dacht ik dus ook. Kijk maar eens op http://www.alternate.nl/html/nodes/003025999.html (daar staan ze op). [edit] De links rechtsstreeks naar de CPU's: http://www.alternate.nl/html/nodes_info/hjba38.html en http://www.alternate.nl/html/nodes_info/hjba37.html [/edit] - Phedny
Link naar reactie
Hoi, Een koeler is natuurlijk wel belangrijk. Maar dan vraag ik me af: welke koeler zit er dan bij. Zelf had ik al een CoolerMaster DP5-7H53F-0C in gedachte, omdat deze een goed resultaat geeft en ook nog lekker stil is (volgens C!T april, pagina 81). Alvast bedankt voor de reactie, want hiermee kan ik alvast verder gaan zoeken. - Phedny
Link naar reactie
Dus je kan beter een AMD Processor los kopen en dan een eigen cooler erbij kopen ipv een boxed versie? Met de boxed versie, kom je dan een eind op weg als je ook wilt OC'en of niet? Want ik was ook van plan een boxed versie te kopen maar dat kan ik dus beter niet doen lees ik hier? Want ik weet niet wat voor cooler er bij een boxed versie zit... :)
Link naar reactie
Nee, bij de boxed versie zit een prut koelertje 60x60 met een flinterdunne 60mm fan. Je moet iig 2 casefans erbij stoppen om hem op een redelijke temp te houden. Dan kom je met de 2000+ denk ik zo rond de 50/55 graden stressed en dan heb je dus geen OC-ruimte meer. Als je wilt OC'en kun je dus beter zelf een heatsink + fan kopen. De echte goede zijn de Alpha 8045t en de Swiftech MCX462-BA. Met deze blokken kun je zelfs met een ultra stille Papst fan erop mooie temps halen. Ze kosten wel wat maar ze zijn echt goed.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...