Ga naar inhoud

welk mobo en videokaart???


Aanbevolen berichten

Aangezien ik deze zomer wat geld overhou, is er plaats voor wat nieuwe hardware. mijn mobo, videokaart en monitor zijn aan een nodige vervanging toe. Heeft iemand suggesties voor mij?? ik wil een mobo hebben dat iig DDR pc2700 ondersteund en waar mn Athlon XP 1800 op kan. ik heb wel een mobo op het oog, maar ik weet niet of dit wel een goeie is, leek mij wel iig, het gaat om de EPOX 8k3a. ik geloof dat ie ongeveer 130 euro kostte ofzo, dit is in principe een prijs die voor mij nog aanvaardbaar is, maar als een betere een beetje duurder is, dan mag dat ook. het wordt echt een systeem die specifiek afgestemd wordt op gamen, dus het moet wel goed zijn.. Verder moet er dan geheugen in, wat voor merk DDR geheugen raden jullie mij aan?? En als laatste, de videokaart, ik heb wel wat leuke Geforce 4 ti4200 kaarten gezien, die kaarten zitten allemaal rond de 200 euro maar is dit wel de beste die in die prijsklasse te krijgen is??? er staan er zoveel in die prijsklasse, daarom weet ik het ook niet meer.. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, zijn wel een heleboel vragen he :wink:
Link naar reactie
Dat Epox bordje is idd erg goed. Ik heb hem ook en hij bevalt prima. Als je overgins niet wilt gaan OC'en dan is Soltek ook een goede kandidaat. deze is ook erg snel en stabiel als een huis, maar heeft betere features en is goedkoper. Het nadeel is dat hij niet zulke beestachtig hoge voltages aan kan en je waarschijnlijk ook geen FSB van 200 haalt zoals bij de Epox meestal wel het geval is maar als je niet OC't of gewoon een huis tuin en keuken OC'er bent is dat geen probleem en dan raad ik die Soltek boven de Epox aan. Qua geheugen zou ik absoluut voor Samsung PC2700 gaan. Het is namelijk erg goed te OC'en waardoor het zonder moeite op CAS2 kan lopen. Wil je niet gaan OC'en dan zou een ander merk ook voldoen mits het CAS2 aankan. Denk dan aan merken als: Apacher en Mushkin. Neem geen Kingston of Dane-Elec modules want die kunnen over het algemeen niet zonder extra voltage op CAS2 lopen. Samsung is BTW ook een van de goedkoopste dus ik zou zeker voor die module gaan. Idd de ti4200 is een hele goede kaart met een ongekende prijs/kwaliteitsverhouding. Ga wel voor de 128MB variant. Wil je graag OC'en ga dan voor een Leadtek, maar anders kun je ook voor een goedkopere Club3D, Aopen oid gaan.
Link naar reactie
overklokken ga ik zeker, en ik heb idd gehoord dat de epox zich daar uitstekend voor leent, daarom hadd ik die al in ged8te. maar ik snap je niet helemaal; je zegt: ''maar als je niet OC't of gewoon een huis tuin en keuken OC'er bent is dat geen probleem en dan raad ik die Soltek boven de Epox aan'' raad je die Soltek boven de epox aan of niet?? ook als ik wil gaan OC'en?? en welk type bord van soltek btw?? trouwens, even heel wat anders, wat voor voeding zou je aan raden, 300 watt of ff wat meer??
Link naar reactie
Als je wilt OC'en is Epox sowieso de king. Dat zit hem in de voltages, je kan met Vcore naar 2.2V en met Vmem naar 3.3V d8 ik. Dat zijn alleen wel voltages waarbij je koeling van hele goede huize komen moet, liefst waterkoeling. Voor de HTK OC'er is dat veel te hoog, je moet niet met een simpel spire fannetje aankomen bijvoorbeeld.
Link naar reactie
kijk ik ben nog niet zo experienced met oc'en, zit me er wel in te verdiepen, dus ik ga niet direct alles uit de cpu persen, zoveel ervaring heb ik er gewoon nog niet mee, en ik heb geen zin om de boel te mollen... :wink: maar wat zal ik dan doen qua mobo en cooler??? zal ik dan nog steeds voor de epox gaan, of zoals marcel zei evt voor de Soltek gaan??? en zal ik er anders voor de zekerheid een andere cooler opdrukken??? en welk type soltek bedoeld Marcel denk je??? staan zoveel op tweakers..
Link naar reactie
ik heb iig een nieuwe kast nodig, want in mijn kast passen alleen micro-ATX mobos, en de EPOX is te groot om in mijn kast te plaatsen. zijn er ook nog bepaalde merken kasten die je moet mijden, ik weet dat de Aopen kasten een brakke voeding hebben, en dat de chieftec kasten wel goed zijn, alleen ik vindt ze nog al aan de prijzige kant...
Link naar reactie
Die Chieftec kasten zijn idd wat aan de dure kant, maar als je veel geld aan een mobo en een videokaart uitgeeft mag je je kast niet achterstellen. Die is namelijk erg belangrijk zeker als je gaat OC'en, want de el cheapo kaste hebben vaak een slechte luchtcirculatie. Ook de voeding is dus erg belangrijk want je hebt voor hevig OC'en een goede en sterke voeding nodig. Wat ik dus probeerde te zeggen is: dat als je niet extreem wilt gaan koelen, een goede voeding neemt en veel casefans dan is ook de Soltek een serieuze kandidaat. Epox is namelijk vooral interessant door zijn hoge voltages, maar met normale standaart koeling en een niet al te sterke voeding kun je deze toch niet gebruiken. Dus als je echt wilt gaan OC'en moet je een beter koeling hebben en moet je niet bang zijn om wat meer geld uit te geven aan een Chieftec kast.
Link naar reactie
En niet te vergeten, de epox is ook reuze interessant vanwege zijn prijs :wink: Op alternate was hij al te koop voor 109 euro. Onder de moederborden (kt333) is dat niet veel geld. Dan heb je alleen nog niet de plus versie, maargoed. Dat scheelt em in RAID geloof ik, maar dat kun je allemaal vinden op epox.nl. succes
Link naar reactie
Op de '+' ? Die op het plaatje? Dat is een display voor 'foutmeldingen' (Net zoiets als de D-LED bracket bij MSI mobo's). Verder heeft de 'nieuwe' 8K3A+ ook 6-channel geluid onboard, als het goed is krijg je een nieuwe versie als je er nu een bestelt, ikzelf kom er over een week wel achter ;)
Link naar reactie
//S0epkip Onboard geluis is naar mijn weten altijd 6 channel. :-? Volgens mij krijg je gewoon een bord met de AC97 chip en dat geeft dus echt brak geluid :( //turbulence Dat schermpje is een postscreen. Hierop kan je aflezen wat hij tijdens het booten allemaal aan het uitvogelen is en als hij het niet doet staat er dus een errorcode.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...