Ga naar inhoud

Wat is Bios updaten en flashen??


Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft een Pentium 4 1,3 Ghz. Windows 2000 professional. In zijn bios kan ik helemaal niks wijzigen, behalve standaard dingen als datum. Hij heeft een Intel D850GB moederbord. Nu ben ik op de site van Intel gaan kijken, en daar kan je verschillende dingen downloaden. [url]http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/filter_results.asp?strOSs=19&strTypes=BIO%2CDRV%2CUTL&ProductID=486&OSFullName=Windows*+2000&submit=Go%21[/url] Zoals Express bios versie P18 en Iflash bios versie P18. Wat is het verschil?? En is dit nu de Bios update waar men over spreekt? Hiermee kan im misschien meer veranderen in het Bios? Is het een kwestie ban het bestand uitpakken, en installeren? Ik ben erg benieuwd!
Link naar reactie
[quote:d3b1e736bc="Charlotte"]Mijn vader heeft een Pentium 4 1,3 Ghz. Windows 2000 professional. In zijn bios kan ik helemaal niks wijzigen, behalve standaard dingen als datum. Hij heeft een Intel D850GB moederbord. Nu ben ik op de site van Intel gaan kijken, en daar kan je verschillende dingen downloaden. [url]http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/filter_results.asp?strOSs=19&strTypes=BIO%2CDRV%2CUTL&ProductID=486&OSFullName=Windows*+2000&submit=Go%21[/url] Zoals Express bios versie P18 en Iflash bios versie P18. Wat is het verschil?? En is dit nu de Bios update waar men over spreekt? Hiermee kan im misschien meer veranderen in het Bios? Ik ben erg benieuwd![/quote:d3b1e736bc] Is het een kwestie ban het bestand uitpakken, en installeren? Een bios Flash doe je tijdens het opstarten van de pc. Werkt bij elk mobo anders. Je kunt het beste altijd de nieuwste bios gebruiken. Het is gewoon nieuwe software waar je mobo op draait. Het ondersteund b.v. cpu's die op hogere kloksnelheid draaien dan het exemplaar dat je nu hebt. Ik moet bij mijn moederbord,als ik het bios wil flashen,alleen maar de control+F2 toets in te drukken.Dan gaat de rest vanzelf. Je moet wel zorgen dat de software die je voor de flash wilt gebruiken op een Floppy staat. En als je niet goed weet hoe het moet,moet je het [b:d3b1e736bc]NIET[/b:d3b1e736bc]doen!! Als het fout gaat kun je niet meer opstarten,en is je moederbord gereduceerd tot een stuk afval :wink:
Link naar reactie
Intel moederborden bieden nooit veel configuratie-opties, niet in de BIOS en niet met jumpers op het moederbord. Wanneer een fabrikant een nieuwe BIOS uitbrengt wordt daarbij altijd aangegeven wat verandert is. Tenzij in de beschrijving van de BIOS staat dat nieuwe opties zijn toegevoegd hoef je daar niet op te rekenen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...