Ga naar inhoud

AMD duron ge-unlocked en nu??


Aanbevolen berichten

Heb met succes mijn l1 bruggen geconnect met een potlood. Alles loopt goed maar nu denk ik stel ik ff de multiplyr in in de bios maar nu zijn de opties allemaal nog grijs en kan ik niks instellen! :evil: Hoe kan dit??? Is er misschien ook een progje voor om dat te veranderen??? Heb geen zin om mijn bios te flashen. Het is een eagletech M810LR. owja het is een 800mhz processor!
Link naar reactie
wat voor bios heb je??? AMI zeker. ik heb ook een m810lr mobo, en de bios die daarbij zit, is zwaar kloten. je kunt niks instellen, geen voltages ed instellen, en idd ook de multiplyer kun je niet instellen, ik heb de bios ook al eens geflashed, maar er zijn helemaal geen nieuwe opties bijgekomen bij de nieuwe versie. volgens mij kun je helemaal niks regelen met dit mobo, but correct me if i am wrong.. maar als iemand toch denkt hoe het moet, deel het aub met ons, want ik ben ook benieuwd.
Link naar reactie
heeft dat mobo uberhaubt wel support voor MP adjustment? Veel mobo's laten dan wel de MP zien, maar dan kan je het vaak nog niet veranderen. Wat je dus in de bios te zien krijgt is gewoon de default MP uitlezing. Er is nog iets anders wat je proberen kan, dat is aan de L3 en L4 bruggen klooien. Dan kan je de default MP veranderen. http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-04.html
Link naar reactie
Ik zal eerst ff een progje proberen dat heet: cpufbs. Kijken of ik daarmee iets in kan stellen zo niet zal ik maar gaan klooien met de andere bruggen op de processor. Als 850 goed gaat en dan wil ik naar 900 dan moeten de lijntjes op andere plaatsen. Kan ik die lijntjes gewoon uitgummen?? Is dit niet een beetje riskant??
Link naar reactie
moet je dan gewoon met een mes ofzo een lijntje ertussenin krassen?? En als het niet goed is doorgekrast je je zet lijnen ergens anders dan is dat erg zeker? Kan ik hem ook gewoon op 900/950 gelijk zetten?? Dan hoef ik niet te klooien met het mes. Je ziet durons meestal op een 1000mhz lopen de 800 serie dan. Als hij op 900/950 loopt moet het voltage dan ook om hoog?? Heb wel een schema van welke bruggen ik dan moet verbinden voor het juiste voltage. Hier sttat geloof ik wel een oplossing maar dat flashen bevalt me maar niks Dit heb ik van de site afgehaald die turbulence me gaf. 20. How do I enable CAS 2 and other unavailable BIOS options? All the memory timings and several other options are selectable in your BIOS. PCchips has for whatever reasons chosen to disable these options. So it's just a matter of re-enabling them, quite simple actually. Download the editor from www.amptron.com. Install it into a folder, example; C:\biostools Next, Just for ease of access, put a copy of the BIOS you wish to edit in that same folder. Boot the computer from the a:\ drive. You can use your BIOS flash disc for this. Go to the directory path where you put the BIOS files (example: "cd c:\biostools" Once there type in "amibcp.exe 011109s.rom". You know not to type the quotation marks right? "Configure setup data" is the menu you want to access. as you can see there are tons of options you can change. The "Yes/No" column will either display or not display that option of the "loaded" BIOS. The first time I picked "yes" on everything. I've since refined what I have displayed when I access the BIOS now 'cause I really don't have to have all those options availble. the "Both/Admin" column leave at "Both". The last two columns allow you to set the default "Performance" levels of the options. So if you have both unlocked your L1 and L7 bridges on your CPU and have decent CPU cooling you could set all of your bus speeds to 133Mhz. I would try it first with CPUcool to see how it works out. YOU MUST HAVE THE BOTTOM OPTION IN "CHIPSET SETUP" SET ON MANUAL OR YOU WONT BE ABLE TO CHANGE ANY OF THE SETTINGS IN THE ADVANCED SETTINGS MENU. Don't forget to save all your changes (you'll be prompted to all along the way). Copy the 011109s.rom to your flash disc and reflash the BIOS. For info on what each of the BIOS options does check out: http://web.archive.org/web/20011204203543/http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm OR... 1). The famous Tweaker BIOS (version 1.9) made by Preacher Phil and West Computers can be downloaded here. Flash your BIOS with this and select optimal settings. If you have CAS2 RAM you can adjust even more BIOS settings to get upto an estimated 30% increase in performance. Not guaranteed but worth it. As the makers of this BIOS tweaked many registers that PC Chips haven't, some still prefer this BIOS instead of the more newer PC Chips BIOS's. 2). I have unlocked some memory tweaks in the latest PC Chips BIOS. The BIOS can be downloaded from http://radel.inet.net.nz/2002may7.zip. This BIOS when tweaked, benchmarked the same as the Tweakers BIOS, but will have some of the newer bugs fixes implemented by PC Chips.
Link naar reactie
hmm zit erover te denken om het toch maar te doen. Je moet dus een flashdisk hebben. waar kan ik die weghalen bios is ami. dan moet je die bestanden downloaden en pc opnieuw opstarten met de flashdisk. Dan naar de map gaan waar de bestanden instaan en dan amibcp.exe 011109s.rom intypen. De instellingen wijzigen zoals ik wil en dan opslaan ofzo??en dat opgeslagen 011109s.rom bestand flashen naar de bioschip?? heb ik het zo goed ongeveer??
Link naar reactie
Ongeveer idd. Je download zowel de flashtool als de update. Je formateerd een diskette en controleerd deze op zwake en kapotte sectoren, want je moet zeker weten dat je een goede hebt. Je kiest in het formateer venster voor bootable maken oid. (kan ook iets zijn van: belangrijkse MSDOS files kopieëren oid) het is iig 1 van de 2 aanvinkbare vakjes in het formateerschermpje. Nu is de diskette bootable. Pak de BIOS update uit op de diskette en zet de flashtool erbij. Reboot met diskette erin en typ achter a: de naam van het uitvoerebare bestand van de flashtool (de .exe file dus). De flashtool start op. Typ nu de naam van de BIOS versie in die je op de diskette hebt gezet en druk op enter. Hij begint en bid dat het goed afloopt ;)
Link naar reactie
Oke is dit dan al het flash programma?? amibcp.exe. hiermee moet ik het nieuwe rom bestand aanmaken met de functies die ik geulocked wil hebben. Ik heb dus nog wel een aparte flashdisk nodig. 1. eerst met de flashdisk opstarten 2. amibcp.exe 011109s.rom intypen in dos. bv C:\bios\amibcp.exe 011109s.rom 3. nieuwe instellingen aanvinken die ik wil hebben in mijn bios. 4. dan maakt hij 011109s.rom aan in de map C:\bios\ 5. dat aangemaakte bestand kopieren naar de flashdisk 6. opstarten met de flashdisk en het 011109s.rom bestand flashen naar de bioschip.
Link naar reactie
Hoe dat tooltje werkt om BIOS opties te krijgen weet ik niet, maar als je eenmaal een BIOS rom hebt gemaakt moet je mijn methode volgen. Ik zou voor het flashen gewoon een normaal AMI flashtooltje gebruiken. moet je ff op de site van je mobo fabrikant kijken welk tooltje je daar kunt downen.
Link naar reactie
Hmm dan heb ik het helemaal door. Heb ff de flashtool van ami gedownload en dit staat in het textbestand wat erbijzit. Quick Flash Instructions For AMI Motherboards: (FLASH UTILITY NOT REQUIRED) - Unzip file, copy the "ROM" file to a diskette in "A" drive. (Diskette does not have to be bootable). - Make sure you are using the on board floppy controller. - With system powered off and diskette with "ROM" file in "A" drive. - Hold down on the "CTRL & HOME" keys and then power on system. - There will be no video and notice floppy drive being accessed. - You should hear 1 beep let go of keys. - Then you will hear 2 beeps and then 3 beeps. - System should reset and notice new BIOS release date at top of screen. - Enter BIOS SETUP run the OPTIMAL SETINGS OPTION. - Change BIOS SETTINGS for your configuration. Opzich heeeeel makkelijk. eerst met mijn tooltje instellingen wijzigen en een rom aanmaken. rom cpyeren naar deze flash diskeltte en dan met CTRL & HOME opstarten tot de eerste beep en dan doet hij alles vanzelf! :lol: zo kan het ook: MUST BE IN DOS ON BOOTUP CAN NOT FLASH WITHIN ANY OPERATING SYSTEM RUN AMIFLASH.COM FROM FLOPPY OR HARD DRIVE BY TYPING WHEN PROMPTED TO ENTER "SAVE EXISTING ROM" "Y" OR "N" "ENTER BIOS FILENAME" PATH OF FILE, EXAMPLE (C:\ROMFILE.ROM) "PROGRAM BOOTBLOCK" "Y" (YOU MUST SELECT Y) "PRESS Y TO CONTINUE" "Y" AMIFLASH WILL THEN PROCEED TO UPDATE THE FLASH PART. AFTER SUCCESSFUL COMPLETION, PRESS ANY KEY TO RESTART. welke is beter?? SORRY voor de caps maar zo stond het in het txt bestand dus kon het niet veranderen :cry:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...