Ga naar inhoud

Gigabyte GA-7VRXP


Aanbevolen berichten

[quote:50af601f85="Twan ubaghs"]Ja maar kan er ook een TI versie op? staat wel MX compatible op, maar houd dit ook in dat het TI compatible is. Ik heb zeer veel problemen met dit moederbord en een Asus V8440.[/quote:50af601f85] Nee je hebt ook stickers waar er geen MX bij staat. Die moet je dus hebben.
Link naar reactie
[quote:65709f9ac4="Twan ubaghs"]Hoezo??[/quote:65709f9ac4] Dat was meer een reactie op Lykele. Elk mobo heeft voor de AGP kaart een spanningsgedeelte, dat een bepaalde hoeveelheid vermogen leveren kan, en door middel van condensatoren stabiel gehouden wordt. Dat is bij elk mobo verschillend, en daardoor kunnen soms problemen optreden. (zie ook Epox 8KHA+ en 8K3A+, op de eerste werkt de R8500 275/275 niet goed, en op de tweede wel. Zelfde probleem) Ook heb je nog de timing van het AGP signaal, daarin kunnen ook verschillen zitten.
Link naar reactie
Dat is echt wel flauwekul. Toen de GF 256 er net was lag de KT333 nog niet eens op de tekentafel. Andersom de GF4 ook nog niet. Alle fabrikanten hebben zich tegenwoordig aan de AGP 2.0 standaard te houden. Helaas zitten daar vaak hele kleine afwijkingen in, die meestal voor geen problemen zorgen, maar in dit geval dus net wel.
Link naar reactie
ik heb eens gekeken naar de revisie die ik heb en dat is rev: 1.1 ik heb nog altijd dezelfde problemen het wordt alleen maar erger! verder heb ik nog de volgende correspondentie gehad met ecl (importeur gigabyte) dit bericht moet je van beneden naar boven lezen : maakt niet uit, modificatie van MB is zelfde: Add 100pF (0603) capacitor C41 Add 100pF (0603) capacitor C198 Zodra GF4 sticker aanwezig is, is modificatie gedaan. -----Oorspronkelijk bericht----- Van: Twan Ubaghs Verzonden: woensdag 24 juli 2002 15:59 Aan: 'Patrick Karmelk' Onderwerp: RE: gigabyte ga-7vrxp moederbord wat staat er precies op deze sticker : geforce 4 compatibel of geforce 4 mx compatible. op mijn moederbord staat de laatste. (geforce 4 mx compatible) -----Oorspronkelijk bericht----- Van: Patrick Karmelk [] Verzonden: woensdag 24 juli 2002 15:49 Aan: Twan Ubaghs Onderwerp: RE: gigabyte ga-7vrxp moederbord De mainboarden met de GF4 sticker (levering af ECL laatste 3 maanden) -----Oorspronkelijk bericht----- Van: Twan Ubaghs [] Verzonden: woensdag 24 juli 2002 15:08 Aan: 'Patrick Karmelk' Onderwerp: RE: gigabyte ga-7vrxp moederbord bedankt voor je reactie. vraag 1: quote :"Het Gigabyte GA7VRXP mainboard werkt ook met de Ti uitvoeringen." ongeacht welke revisie je hebt van het moederbord? Ik zal de volgorde van installeren van de drivers opvolgen. En in het bios de aperture size op 32mb zetten. -----Oorspronkelijk bericht----- Van: Patrick Karmelk [] Verzonden: woensdag 24 juli 2002 15:05 Aan: Arn de Groot; Twan Ubaghs Onderwerp: RE: gigabyte ga-7vrxp moederbord Het Gigabyte GA7VRXP mainboard werkt ook met de Ti uitvoeringen. Let wel op de volgorde van softwareinstallatie: Zet in BIOS AGP Aperture size op 32MB Installeer software in onderstaande volgorde. 1e OS (Windows ME/XP/2000) Reboot 2e Via4in1 drivers versie 4.40 http://www.viaarena.com/?PageID=2 Reboot 3e DirectX 8.1 (Bij Windows XP niet nodig) Reboot 4e Detonator XP Driver 29.42 (Let op Versie voor Windows ME of Windows2000/XP) http://www.nvidia.com/ Reboot 5e Overige software of drivers -----Oorspronkelijk bericht----- Van: Arn de Groot Verzonden: woensdag 24 juli 2002 13:23 Aan: TD Onderwerp: FW: gigabyte ga-7vrxp moederbord -----Oorspronkelijk bericht----- Van: Twan Ubaghs [] Verzonden: woensdag 24 juli 2002 13:00 Aan: ecl Onderwerp: gigabyte ga-7vrxp moederbord Geachte heer, mevrouw, ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht met een gigabyte ga-7vrxp moederbord en een asus v8440 ti geforce 4 grafische kaart. Op de retail doos van het moederbord staat een sticker met de volgende tekst : geforce 4 mx compatible Ik heb veel problemen met het opstarten van de computer in windows xp. vaak hangt de computer al bij het opstarten dan moet ik 4 tot 6 keer herstarten wil eindelijk het bureaublad te voorschijn komen. Ik heb ook alle meest recente drivers gedownload en het bois geupdate naar versie 8. Is dit probleem bij jullie bekent? ik heb op het computertotaal forum het een en ander gelezen. http://forum.computertotaal.nl onder het kopje moederborden en dan artikel xp1800 op een gigabyte kt333.... Omdat deze sticker op de doos zit, houd dat dan in, dat een geforce ti niet compatible is met dit moederbord? Misschien dat jullie me iets meer kunnen vertellen over dit probleem. Met vriendelijke groet, Twan Ubaghs
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...