Ga naar inhoud

Cyrix II 300 of Pentium 166mmx


Aanbevolen berichten

Als ik zelf zou moeten kiezen tussen de Cyrix II PR300 (233 Mhz) en de Intel Pentium I 166MMX zou ik altijd voor P[i:74df2322b3]I[/i:74df2322b3] 166MMX gaan. Wordt namelijk minder warm dan de Cyrix en dus beter te oc'en en de P[i:74df2322b3]I[/i:74df2322b3] loopt de Cyrix er volgens mij net uit bij Quake mits er een leuke grafische kaart inhet systeem zit. Dan komt er nog bij dat de Cyrix meer stroom gebruikt dan de P[i:74df2322b3]I[/i:74df2322b3].
Link naar reactie
Jeeh die ene volt per minuut maakt uit ja oke je kan beter oc maar wie zecht dat hij dat kan en wil en de vraag is nog wat voor games wil hij spele..... dos of windows.... dat heeft er ook nog mee te maken en als je goede koeling hebt maakt het in principe niks uit wat voor proc met temps je hebt....
Link naar reactie
[quote:39ece446cd="Benmen"]Jeeh die ene volt per minuut maakt uit ja oke je kan beter oc maar wie zecht dat hij dat kan en wil en de vraag is nog wat voor games wil hij spele..... dos of windows.... dat heeft er ook nog mee te maken en als je goede koeling hebt maakt het in principe niks uit wat voor proc met temps je hebt....[/quote:39ece446cd] De PI 166MMX gaat verder bij het oc'en je moet niet alleen maar naar de temp kijken. De factor van Win en Dos speelt zeker mee in Dos zal de Cyrix sneller zijn door de hoger snelheid. Het verhaal van de koeling slaat imo nergens op als je een koeler heb die de temp met x graden terug brengt dan zal de Cyrix nog steeds warmer zijn dan de PI. Het maakt dus wel degelijk uit wat voor temps je hebt!
Link naar reactie
Die temps heb je geen last van koelertje erop en zit wel goed (ik heb ook zo'n geval gehad) hij vraagt niet om de beste proc met oc maar met games en uit bencmarks blijkt de cyrix sneller te zijn: met vessaogo (dit heb ik van een andere site...) Quake 1.06 Timedemo2 640x480 P1 200MMX 15.7fps M2 187.5mhz 13.1 fps P1 166MMz -> 13fps M2 233Mhz -> 16fps ik heb er maar een maar met de meeste benc is hij sneller hij zegt oude games oude games = geen mmx ondersteuning = snelheid belangrijker... ik hoop dat het nu duidelijk is mzzls bennie...
Link naar reactie
Cyrix 300 (225 MHz ) = 26.1W (0.35u) 24.9W (0.30u) of 20.7W (0.25u) P166MMX = 9.5 W Die Cyrix wordt dus aardig wat warmer, maar met een beetje S7 koeler er op is dat totaal geen probleem, met die waarden worden die CPU's nog steeds niet ultraheet oid (kijk maar eens naar de 70+ W die we nu op CPU's hebben, vergeleken daarbij stelt het allemaal niks voor) Dat hij door de temp alleen beter OC'en wil, dat is helemaal niet waar, je moet ook denken aan de beperkingen van de core zelf (die P166 wil wel op 200 of 233 MHz lopen, maar daarna zal het wel een beetje over zijn) Bij de cyrix zal het wel duidelijk zijn dat je net mazzel moet hebben met de chip, de 0.25u variant zal een stuk verder komen als de 0.35u variant. Zelf denk ik dat je beter de P166 Mhz kopen. kan, zeker als je gamen wilt. De Cyrix is in office dingen wel wat sneller, maar games bijvoorbeeld hangen heel erg zwaar op de FPU van de CPU, en die is bij Cyrix juist aan de zwakke kant.
Link naar reactie
[quote:39be907342="Freedom Fighter"]het lullig aan dit is nou dat m'n pentium een van de eerste was met een multilock :( . hij is standaard op 2.5*66=165 en als ik hem op 3*75 krijg ik 187mhz ????? (dus multilock[/quote:39be907342] Als het goed is zijn de locks pas later bij de Katmai cores ingevoerd dacht ik of de Dechutes ook al? Iig waren naar mijn weten de eerste locked procs van Intel 266Mhz of hoger dus ik denk dat jij idd een foute BIOS weergave hebt. Ff testen met een proggie als WCPUID.
Link naar reactie
O ja idd: Klamath. Dat was nog voor mijn tijd ;) Mijn eerste comp na een 486 was een P3 450Mhz Katmai en daarna deze. Maar de Klamath hadden onder de 266Mhz toch geen lock en daarboven (meestal) wel? Mithrandir had BTW een tijdje geleden een unlocked P2 350Mhz Dechutes weet je nog?
Link naar reactie
Tot 333 MHz == Klamath (66 MHz bus) vanaf 350 Mhz == Deschutes (100 MHz bus) vanaf PIII 450 Mhz == Katmai Volgens mij hadden de Klammath's nog geen locks, en de Deschuttes wel. Er schijnen echter ook was P1's gemaakt te zijn met locks (alhoewel niet veel, en heb ze ook nooit gezien)
Link naar reactie
en dat klopt ook dat er pentium 1 een lock hadden namelijk de mijne :( . M'n pentium heeft deze code op zich afgedrukt: [code:1:4894be4d40] A80503166 SL27K 87450087-1049 INTEL MC'92 '95 [/code:1:4894be4d40] en [url=http://www.plasma-online.de/index.html?content=http%3A//www.plasma-online.de/english/upgrade/tweak/overclock/oc_locking.html]hier[/url] staat die gelocked is voor de multi 3 en 3.5[/code]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...