Ga naar inhoud

Abit BH6 1.2 + PIII 866EB cD0 werkt niet?


Aanbevolen berichten

Had tot een paar dagen geleden een Abit BH6 rev. 1.2 met bios rev. SP en een P[i:94deb06799]II[/i:94deb06799] 333 @66 draaien. Laatst naar de failisementsuitverkoop bij Memo gewist en een P[i:94deb06799]III[/i:94deb06799] 866EB cD0 socket 370 gekocht. Ik het geheel op een Asus S370-133 convertor gezet en deze ingesteld op 1.75 v computer aan en het enige wat er gebeurd is het oplichten van de powerled verder niets. Computer weigerde daarna weer aan te gaan tot ik de CMOS had gecleard. Ik weer computer aangezet weer hetzelfde liedje. :x Dus ik het geheel er weer uitgehaald en het voltage op cpu_default gezet weer het zelfde. Dus weer CMOS gecleard :evil: Ander convertor kaartje (noname en zonder jumpers) processor daar in gezet en weer hetzelfde. :cry: Als ik er de P[i:94deb06799]II[/i:94deb06799] er weer inzet na de CMOS gecleard te hebben werkt deze gewoon goed. :-? Werkt de Intel Pentium III 866EB cD0 gewoon niet op de BH6 1.2 of is de processor kapot (hoe kan ik dat zien of herkennen?)? Volgens mij zou het wel gewoon moeten lukken want de BH6 1.2 draaid moeiteloos op 133 Mhz en sommige hebben zelf een P[i:94deb06799]III[/i:94deb06799] 1.0 Ghz op een BH6 1.0 draaien! Wie weet er raad?
Link naar reactie
BA is er momenteel niet hè anders had je in minder dan een minuut een hele gebruiksaanwijzing als antwoord :P Ik had niet geantwoord omdat ik geen verstand heb van slotconverters maar ik zal toch maar ff een gooi doen ;) Check de volgende dingen: 1. Heb je er wel 133Mhz geheugen inzitten? 2. Wat bedoel je met weigeren aan te gaan? Helemaal geen piepjes, geen CD spelers die gaan draaien ed? 3. Heb je je BIOS geflashed? Dat is namelijk waarschijnlijk noodzakelijk om dat het oude BIOS geen ondersteuning heeft voor die proc.
Link naar reactie
Waar is BA eigenlijk ja, op vakantie ofzo? 1. Zit geen 133 mhz geheugen in, omdat het mobo officieel geen 133 mhz ondersteunt zal de fsb volgens mij gewoon op 100 mhz worden gezet. Kan de FSB wel handmatig op max 150 ofzo zetten volgens mij, maar kan alleen als ik toegang heb tot de bios en zelfs die heb ik niet. 2. Geen piepjes (zit geen systeemspeaker in), zitten ook geen hd, fd, cdrom en andere troep in weet ik tenminste zeker dat het daar niet aan kan liggen. De enige reactie die ik krijg is het oplichten van de powerled (nog geen seconde). 3. Had het dus eerst geprobeerd met de NK versie van de BH6 1.2 bios, maar had ik hetzelfde resultaat als nu. Dus ik dacht ff flashen die bios, staat nu SP op (dat is de nieuwste versie), maar nog steeds hetzelfde dus toen dacht ik laat ik maar eens wat posten.
Link naar reactie
1. Ik gok dat dan daar gelijk de fout zit :( Hoeveel mhz is dat mem dan? 100 of 66? De proc zal BTW dan ook aanzienlijk langzamer draaien als hij al gaat werken, want dan krijg je 6,5x100=650mhz Het is overgins niet per ongeluk een Tualatin hè (al bestaan die naar mijn weten pas vanaf 1ghz) ? Want die gaat nie op dat bord. OK er gebeurt dus waarschijnlijk het volgende: proc gaat op het bord en zet de instellingen op 6,5x133 ook de FSB dus op 133. Mem trekt het niet en start niet op. Heb je niet ergens een PC133 reepje om het daarmee ff te proberen?
Link naar reactie
Motherboard Specifications CPU Interface Slot-1 Chipset Intel 440BX L2 Cache N/A (on-chip) Form Factor ATX Bus Speeds 66 / 75 / 83 / 100 / 103 / 112 / 124 / 133 MHz Clock Multipliers 2.0x - 5.5x Voltages Supported 1.30v - 3.2v (in 0.1v/0.05v increments) Memory Slots 3 168pin DIMM Slots (EDO/SDRAM) Expansion Slots 1 AGP Slot 5 PCI Slots 2 ISA Slots (1 Shared / 2 Full Length) BIOS Award BIOS w/ SoftMenuTM II Jumperless CPU Setup ????? :wink:
Link naar reactie
[quote:5dabc8575a="plextor"]Motherboard Specifications CPU Interface Slot-1 Chipset Intel 440BX L2 Cache N/A (on-chip) Form Factor ATX Bus Speeds 66 / 75 / 83 / 100 / 103 / 112 / 124 / 133 MHz Clock Multipliers 2.0x - 5.5x Voltages Supported 1.30v - 3.2v (in 0.1v/0.05v increments) Memory Slots 3 168pin DIMM Slots (EDO/SDRAM) Expansion Slots 1 AGP Slot 5 PCI Slots 2 ISA Slots (1 Shared / 2 Full Length) BIOS Award BIOS w/ SoftMenuTM II Jumperless CPU Setup ????? :wink:[/quote:5dabc8575a] Ik denk dus dat ik gelijk heb ;) Of hij heeft een prob met de MP, maar ik denk dat ze wel hogere MP in dat nieuwe BIOS hebben gezet. Zorg ff dat bij het geheugen alles op by SPD staat en probeer het ff met een PC133 reepje.
Link naar reactie
MP maakt toch niet uit is toch gelockt? en is instelbaar van 2 t/m minimaal 8 (zal het ff checken) Het moederbord zal de FSB toch niet zelf op 133 zetten want standaard worden er alleen 66 t/m 100 ondersteunt wel is de FSB handmatig instelbaar van 66 t/m 155 mhz. Officieel wordt alles boven de 100 mhz niet ondersteunt dus dan kan het mobo toch geen FSB van 133 aannemen!? :-? Als ik nu opstart met de P[i:26ee78f4e1]II[/i:26ee78f4e1] en dan de bios instel op: CPU Operation Speed: User Defined - External Clock: 100Mhz(1/3)S - Multiplier Factor: x6.5 - SEL 100/66# Signal: High - AGPCLK/CPUCLK: 2/3 - L2 Cache Latecy: Default - Speed Error Hold: Disabled CPU Power Supply: User Defined - Core Voltage: 1.75v En daarna dit alles opslaan en computer uit en andere processor erin (P[i:26ee78f4e1]III[/i:26ee78f4e1])
Link naar reactie
Wat voor mem heb je nu? Al die CPU's hebben een default MPxFSB setting, dus je hebt best kans dat je FSB juist wel op 133 MHz staat. Dan trekt je mem dat waarschijnlijk niet. Grote kans ook dat beide converters niet goed zijn, dat is vaak nogal een gehannes met die dingen, qua compatibiliteit enz. Je zou dan die CPU eigenlijk eens in een ander systeem moeten testen. Maximale MP is geen probleem, die zit er wel in. De celly's gaan naar veel hogere mp's met hun 66 Mhz bus (nu 100 MHz) Je hebt alleen nog een probleem met die BX chipset, je moet een goede videokaart hebben om op 133 MHz FSB te draaien. Die chipset heeft namelijk geen AGP 1/2, AGP 2/3 is maximaal. Als je dan dus op 133 MHz draaien gaat, dan is je AGP snelheid 89 MHz in plaats van 66 MHz. Met een GF2 oid kan dat wel, maar met oudere kaarten kan dat problemen geven.
Link naar reactie
[quote:e57861c305="BA"]Wat voor mem heb je nu? Al die CPU's hebben een default MPxFSB setting, dus je hebt best kans dat je FSB juist wel op 133 MHz staat. Dan trekt je mem dat waarschijnlijk niet. Grote kans ook dat beide converters niet goed zijn, dat is vaak nogal een gehannes met die dingen, qua compatibiliteit enz. Je zou dan die CPU eigenlijk eens in een ander systeem moeten testen. Maximale MP is geen probleem, die zit er wel in. De celly's gaan naar veel hogere mp's met hun 66 Mhz bus (nu 100 MHz) Je hebt alleen nog een probleem met die BX chipset, je moet een goede videokaart hebben om op 133 MHz FSB te draaien. Die chipset heeft namelijk geen AGP 1/2, AGP 2/3 is maximaal. Als je dan dus op 133 MHz draaien gaat, dan is je AGP snelheid 89 MHz in plaats van 66 MHz. Met een GF2 oid kan dat wel, maar met oudere kaarten kan dat problemen geven.[/quote:e57861c305] Op het moment zit er een 64 MB PC100 DIMM in van AM1 of zoiets. Denk niet dat deze 133 zal lopen. Videokaart zal nu geen probleem zijn, want heb er met het oog op de nieuwe processor een ISA kaartje in zitten (zodat ik zeker wist dat het niet aan de AGP-bus zou liggen). Ga dus ff een PC133 DIMM regelen. Als het dan nog niet werkt mag ik de processor dan bij een van jullie hier op het forum komen testen? :wink:
Link naar reactie
Wat ik dus eerst wilde doen lukte niet dus ff wat PC133 geheugen gehaald werkte goed in combinatie met de PII dus ik mijn convertor kaart er weerin eerst op 1.75v daarna op cpu_default. In beide gevallen niets. Dus weer 2x CMOS reset. Noname convertor kaartje ook niets! :x Ik die PIII al bijna het raam uitgegooid, dacht ik eerst eens laat ik nog eens naar de onderkant kijken zie ik daar een klein dun draadje lopen tussen een aantal pinnen door om andere pinnen te verbinden! :evil: Hebben ze mij daar bij MEMO nu een gemodde PIII gegeven of niet? :-? (Dacht zelf dat het zo niet hoort.) Wat voor mod zou het kunnen zijn op een PIII (weet zo uit mijn hoofd geen PIII-mod). Nee, ik heb het niet zelf gedaan zou niet eens weten hoe het zou moeten of waar het goed voor is! Ik denk dat ze mijn bij MEMO gewoon wilde meenemen in hun graf :cry: (Heb eigenlijk altijd alleen maar goede ervaringen gehad met MEMO, maar vindt dit echt zwaar waardeloos, stelletje ******) Dus nu moet ik morgen weer terug, want wil hoe dan ook een ander CPU ter waarde van 100 euro of mijn geld terug.
Link naar reactie
Laat ik voorop stellen dat THG een bijna waardeloze site is, om redenen die we al een aantal malen hebben besproken. Maar sommige van hun oude artikelen zijn echt de moeite waard. Dit: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q1/000229/index.html is er éen van. Waarschijnlijk is dit de verklaring voor jouw draadje en ik vermoed ook de oplossing om het ding aan de praat te krijgen.
Link naar reactie
[quote:27bcd3029f="BigBart"]Dan moet ik dus gaan testen op een S370 bordje, maar die heb ik niet! [b:27bcd3029f]Woont er hier niemand in de omgeving van Breda, waar ik mij PIII 866 mag komen testen?[/b:27bcd3029f][/quote:27bcd3029f]ik heb hier een mooie wals voor de deur staan cputje er onder en dan rennen naar de pc boer voor een amd mobo en cpu. dat werkt altijd :wink: :lol: . dat geklooi en die cpu converter's :evil: :evil:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...