Ga naar inhoud

xp2000 60° 13.2V


Aanbevolen berichten

mijn cpu draait 55°-60° ne warning op 12V da nu +-13,2 is iemand idee wa da kan zijn? xp2000+ azus a7v333 cpu cooler s a global twin tak58 http://www.globalwin.com.tw/new-product/tak58.html kheb wel mijn voeding van mijn cooler verdeeld over 2 voedingskes ipv 1 kan het dit zijn? :cry:
Link naar reactie
Nee die voeding is dan idd prima en ook aan meerdere stopcontacten al het niet liggen. Ik denk dat het dan gewoon aan je cooling ligt. Die rating zegt in principe niets. Hoeveel casefans heb je erin zitten? Dat voltage van de 12V lijn is trouwens echt bizar veel te hoog :( Waarim 2 voedingen, probeer gewoon es alles aan die Chieftec. En waarmee is dat voltage gemeten?
Link naar reactie
cpu cooler s a global twin tak58 http://www.globalwin.com.tw/new-product/tak58.html, ondersteunt xp2200 en voor de rest de standaard coolers van mij chieftech kas voltage zie ik gewoon bij asus probe, software van mijn mobo als ik naar da voltage kijk in mijn bios hardware monitor geeft hij +- 12.66V
Link naar reactie
Hmmm geef me es wat meer info over je systeem. Welk model Chieftec kast? Hoeveel Watt voeding? Hoeveel standaart casefans? Is de 60 graden stressed of iddle? Die cooler is overigens niet zo geweldig dus die 60 graden is in principe niet vreemd en als het stressed is ook geen probleem overigens. Het voltage baart me wel zorgen, want over de 13V is echt te hoog dan kunnen er dingen stuk gaan. Is dat voltage stressed of idle?
Link naar reactie
[quote:7cc892792f="Lord Titan"]cpu cooler s a global twin tak58 http://www.globalwin.com.tw/new-product/tak58.html, ondersteunt xp2200 en voor de rest de standaard coolers van mij chieftech kas voltage zie ik gewoon bij asus probe, software van mijn mobo als ik naar da voltage kijk in mijn bios hardware monitor geeft hij +- 12.66V[/quote:7cc892792f] Produceert een XP2200 niet minder warmte dan een 2000? Omdat de 2200 een T-bred core heeft, maar de 2000 nog een Palomino.
Link naar reactie
[quote:7e82003857="egslim"][quote:7e82003857="Lord Titan"]cpu cooler s a global twin tak58 http://www.globalwin.com.tw/new-product/tak58.html, ondersteunt xp2200 en voor de rest de standaard coolers van mij chieftech kas voltage zie ik gewoon bij asus probe, software van mijn mobo als ik naar da voltage kijk in mijn bios hardware monitor geeft hij +- 12.66V[/quote:7e82003857] Produceert een XP2200 niet minder warmte dan een 2000? Omdat de 2200 een T-bred core heeft, maar de 2000 nog een Palomino.[/quote:7e82003857] Idd als het goed is moet hij door zijn 0.13 micron waardoor hij maar 1.6V idd stroom vreet een stuk koeler blijven. Je moet een beetje richting de Northwood temps denken.
Link naar reactie
stressed heb ik ies gehad 62°, anders is het eind de 50° wel als ik in mijne bios kijk is em +-12.66V, via het probe progske van asus is em alijd +- 13.1x - 13.2x (bij die 13.2 geeft em ne warning) kast is CASE CHIEFTEC DRAGON MEDIUM 340W W/DOOR RED P4-OK kheb wel al gevonden via google dat er nog mensen zijn met dat prob, maar nergens een oplossing, der was iemand die vanalles veranderd had, voeding, coolers en niets hielp kheb een mailke gestuurd naar asus, maarja wanneer zal ik daar antwoord op krijgen? dit is het volledige systeem: AMD Atlon XP 2000+ CASE CHIEFTEC DRAGON MEDIUM 340W W/DOOR BLACK P4-OK MB Asus A7V333 Socket A DDR+ sound + Retail CPU COOLER S A ARTIC COOLER Super silent - 25db - 2500rpm DDR PC333 512MB APACER HDD Maxtor 40Gb UDMA 133 7200 rpm CDRW Plextor 40x12x40 retail GAINWARD nVidea Geforce4 ULTRA 700 GS TI4400 - 128Mb DDR - VIVO FDD Samsung 1,44mb 3,5"
Link naar reactie
ok bedankt iedereen kdenk dak de probs gevonden heb: diene v12 op 13.18 is ne bug in da progske van asus, kheb ergens ne update gevonden en tis in orde nu: 12.34 v de temp van de n cpu die weergegeven wordt zou normaal een 10°c meer geven door de positie van het tempcensorke thanx and greetz :wink:
Link naar reactie
Nee, de temp is gewoon goed. Hij is hoger dan bij andere mobo's omdat hij idd van de interne diode afleest, maar dat is dus juist een betere temperatuur indicatie. Je moet dus gewoon deze temperatuur aanhouden, mijn Epox gebruikt ook de interne diode en idd dan is de temp wat hoger, maar wel correcter. Dat voltage klinkt idd al een stuk beter :) Succes met je PC dan maar hè ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...