Ga naar inhoud

Help mij aub systeem start +/- ieder 5 wkn niet meer op


Aanbevolen berichten

:cry: Help mij aub !!!! Ik heb sinds een jaar een nieuw systeem met de volgende onderdelen: Epox EP-8K7 Raid (266Mhz )met 512 DDR Ram. Athlon 1600 XP Processor. 80 Gig WD 7200 Hard disk. Powercolor Geforce2 64 MB GTS Pro grafische kaart. Windows XP Prof. Mijn pc loopt als een zonnetje maaaar: ongeveer iedere 5 weken start hij van de ene op de andere keer niet meer op! Ik krijg dan de melding dat in C:\windows\system32 bestanden verdwenen of beschadigd zijn waardoor windows niet meer op kan starten. Ondertussen heb ik meerdere Backups gemaakt omdat ik helemaal ziek werd van iedere keer alles opnieuw te installeren, zodat ik nu binnen 2 uur weer aan de slag kan. Dit gaat weer ongeveer 5 weken goed en dan weer hetzelfde liedje. Echt zonder gekheid ik heb zeker een keer of 15 alles opnieuw erop gezet! Ik heb nog garantie op het systeem alleen is het natuurlijk ontzettend lastig om aan te geven als het systeem goed loopt waar het probleem dan ligt. De winkel wil mij wel helpen maar weet volgens mij zelf ook niet waar ze het probleem moet zoeken. De ene medewerker zegt een puur software probleem de ander zegt de voeding. Plus natuurlijk het feit dat nadat ik de backup terug gezet heb dat hij weer perfect loopt totdat....)Ik heb op hun aanraden de harde schijf op foute sectoren gescand met MS Scandisk maar dat leverde niets op verder heb ik de virus scanners norton 2002 en Mc affee 6.0 incl. de bijbehorendde updates geinstalleerd gehad maar deze konden geen virus vinden. Wat moet ik doen? Eisen van de winkel voor een nieuw moederbord of iets anders of ligt het probleem ergens anders ? Ik ben het echt helemaal zat. :( Wie heeft een idee of voorstel??????
Link naar reactie
Dit is echt een software probleem hoor, dus dit topic moet ff naar OS Windows gemoved worden. Als de voeding het probleem zou zijn dan zou hij geen Windows error geven, maar helemaal niet meer starten en ook niet om de 5 weken. Enige dat eventueel qua hardware mis kan zijn is je hardeschijf, maar dat is ook niet erg logisch. Heb je dat ding wel eens zelf helemaal hergeïnstalleerd? Dus met fdisk alles formatteren en dan Windows ed er opzetten ipv zo'n herstel CD die vaak bij PC's geleverd wordt. Het kan namelijk zo zijn dat er standaard al iets fout zit in de basic setup.
Link naar reactie
Om eerlijk te zijn durf ik niet te zeggen waar dit topic thuishoort. Zelf heb ik eens met een moederbord gespeeld waarop Windows wel wilde installeren, drivers en applicaties ook, maar na enkele malen opnieuw opstarten kreeg ik plotseling ongeveer dezelfde error als jij beschrijft. Dat lag dus aan het moederbord. Ik stel voor dat we het topic hier enkele dagen houden, als niemand een oplossing heeft aangedragen moet je me even een seintje geven, dan verplaats ik 'm naar het Windows forum. (Ben vergeetachtig, dus stuur me dan even een pm) Ik denk dat je het beste af bent door gewoon garantie te eisen, en in ieder geval niet te wachten tot de garantieperiode is verlopen.
Link naar reactie
Nu is het na 2 dagen dus alweer raak! Ik tik dit bericht overigens in op mijn oude pc. De exacte foutmelding is de volgende: windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: \windows\system32\config\system Nu heb ik de map system32 van te voren naar mijn d: partitie gekopieerd en als ik in dos daarin kijk blijkt dat deze map dus "config" hier helemaal NIET in staat. Hoe kan windows er dan opeens naar vragen als deze er van te voren ook niet instond??? Is het misschien een verborgen bestand? Weet misschien iemand waar deze map normaal voor dient?
Link naar reactie
Effe gegoogled: enige wat ik kan vinden en zelf kan bedenken is dat er bij de installatie van xp iets fout is gegaan. Probeer eens een nieuwe installatie. Wat die verdwenen map betreft: ik heb even geneuzeld, op mijn compie staat ie ook niet (geen verborgen map, die zijn zichtbaar bij mij). Mijn systeempje loopt als het zonnetje in huis dus daar ligt het niet aan.
Link naar reactie
[quote:da47427b09="Marcel de Reus"]Enige dat eventueel qua hardware mis kan zijn is je hardeschijf, maar dat is ook niet erg logisch.[/quote:da47427b09] Hmm, dat was wel het eerste dat in mij opkwam. Zelf had ik zo'n soort probleem om de 4 maanden met mijn Seagate schijf. Die bleek echt defect te zijn, testprogramma te downloaden/te starten vanaf hun website. Dit voorjaar is die schijf onder garantie vervangen ... Als het een software probleem is, dan is er meestal een bepaald pakket en/of een bepaalde handeling aan te wijzen (niet Windows ... dat is te algemeen, dat is een OS) dat steeds hetzelfde probleem geeft.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...