Ga naar inhoud

Bios herkent processor en snelheid (nog) niet......


Aanbevolen berichten

:cry: snik...... Wie oh wie kan mij helpen....?? De bios van m'n mobo herkent de processor niet (voor config: zie beneden), dus ook de snelheid krijg ik niet hoger ingesteld dan 1666Mhz, terwijl 1733 toch haalbaar zou moeten zijn? Is het "updaten" van de bios een oplossing? Zo ja, kan ik dat zelf en wie kan mij een "beetje" simpel uitleggen hoe? Zo nee, welke oplossing zou er dan wel voor zijn? Thanx!!
Link naar reactie
jazeker, moet je ff op www.asus.com.tw kijken naar jouw mobo en dan staan daar ergens ook bios-updates tussen. Dan moet je ff de goede zoeken die zegt dat hij de nieuwste AMD's ondersteund. Hoe je jouw bios moeten flashen zal ook ongetwijfeld op die site staan... mocht je toch nog vragen hebben, dan horen we het wel! :) Suc6
Link naar reactie
Idd ff het BIOS flashen. Hij draait overgins waarschijnlijk wel gewoon op 2100+/1733Mhz hoor alleen geeft het BIOS dat niet goed aan, omdat hij de multiplier 13 van de 2100+ niet herkent en hem dus automatisch naar 12,5 zet. Dan krijg je dus 12,5x133 = 1666Mhz/2000+ Gelukkig luistert de proc niet naar welke multiplier je mobo doorgeeft. Hij draait dus eigenlijk wel gewoon op 1733Mhz/2100+. Als de proc geunlocked is is het natuurlijk een ander verhaal, maar ik neem aan dat dit niet het geval is?
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde moederbord met een XP 1900. Dit geeft ie ook aan met het opstarten. De multiplier loopt tot 14.5, dus dat mag geen probleem zijn. Ik heb dit bord al maanden en toen was de 1900 ook nog niet uit dacht ik. Mijn cpu loopt zonder dat ik iets gedaan heb op 1611 mhz. Weet je zeker dat het een 2100 is? Bart
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...