Ga naar inhoud

processor kopen en inbouwen, moeilijk ?


Aanbevolen berichten

Hoi, Wat kost tegenwoordig een pent 4 2,4 Ghz ? Is het veel moeite om deze in te bouwen in een OEM-PC (dell) ? Waar moet ik aan denken ? Zit te denken om een p4 te scoren bij de faillissementsverkoop bij memo (woon er niet ver vandaan). Zou het interessant zijn om te doen ? Heb nu een 1,7 met 256 L2Cache. Groet, Aswin
Link naar reactie
[quote:53b4f8f76c="AswinW"]Hoi, Wat kost tegenwoordig een pent 4 2,4 Ghz ? Is het veel moeite om deze in te bouwen in een OEM-PC (dell) ? Waar moet ik aan denken ? Zit te denken om een p4 te scoren bij de faillissementsverkoop bij memo (woon er niet ver vandaan). Zou het interessant zijn om te doen ? Heb nu een 1,7 met 256 L2Cache. Groet, Aswin[/quote:53b4f8f76c] Wat is dan van dell kast en mobo?? Mobo is niet ideaal, vaak allerlei blokkades in bios ed, dus niet oc'en. Beter een leuke kast en normaal mobo, abit/asus/ecs/epox oid.
Link naar reactie
Even gezocht en kost 469 euro, kun je beter een goed mobo (Abit) kopen en goede koeling en geheugen en dan oc'en dan kun je je P4 houden. Ik heb mijn P4 2,2 op 2,9 draaien. Dus die MHz extra hoef je niet te betalen. Kijk voor uitvoering maar eens in BA OC'-guide. Heel makkelijk met goede spullen.
Link naar reactie
Nee hij heeft een Wiliamette, daar is niet veel extra's uit te persen. Het zou een goede optie zijn om een 2,4 Northwood te kopen, maar je moet even uitzoeken of je mobo dit ondersteund. Northwoods hebben namelijk 512kb cache en ze passen niet op alle Wiliamette borden. Ook moet je een Socket 478 hebben en niet het eerdere Socket 423.
Link naar reactie
[quote:d444046f59="Marcel de Reus"]Nee hij heeft een Wiliamette, daar is niet veel extra's uit te persen. Het zou een goede optie zijn om een 2,4 Northwood te kopen, maar je moet even uitzoeken of je mobo dit ondersteund. Northwoods hebben namelijk 512kb cache en ze passen niet op alle Wiliamette borden. Ook moet je een Socket 478 hebben en niet het eerdere Socket 423.[/quote:d444046f59] Ok maar blijft zo dat de 2,4 erg duur is en een 2,2 of 2,0 veel geodkoper en met een goed mobo en goed geheugen ben je dus goedkoper uit.
Link naar reactie
Volgens Dell is het mogelijk om een P4 2,4 d'rop te zetten. Socket is de 478. Daar had ik al naar gekeken voordat ik 'm kocht. Want ik wilde 'm wel uit kunnen breiden. Er is nog een Pent 4 1,8 met het 423 socket, alle andere zijn 478 sockets. Dat moet dan toch geen probleem zijn ? 2.0 of 2.2 is idd goedkoper ja. En die 512 Kb L2 Cache is natuurlijk ook interessant. Het geheel wordt dan natuurlijk veel sneller dan de 1,7 met 256 Kb Cache. toch ??? Dan moet het toch allemaal kunnen ? Dell doet niet aan processor-upgrades. Dus moet ik het zelf doen. Idd is BIOS niet aan te passen, altijd moeilijk inderdaad. Maar die P4 kan er toch wel op ? Iemand echte ervaring ermee ? Kast = Dell Mobo = Dell (vlgs mij Intell corp.. een 845PDT of zoiets) met 845D chipset type = Dell Dimension 4400. Kijk maar 's op de Dellpagina (support) en dan technische gegevens. Geheugen=Samsung, 512 DDR RAM (2 geheugenslots op board, 1 bezet) Vcard = Radeon 8500 (275 mhz), 64 DDR+DVI/TVout (point of view) Nic + conexant modem 40 Gb WD Caviar Harddisk 7200 rpm, 8 mb cache 10 Gb WD ? Harddisk 5200 rpm geluid = Creative SB Live 5.1 Processor = idd P4 1,7 Ghz, Willamette core, 256 Kb Cache L2 Groet, Aswin
Link naar reactie
Ja dan moet het gewoon kunnen ook de chipset ondersteund de Northwood. Leuk systeem trouwens :) Zeker met een 2,4 erin. OC'en gaat waarschijnlijk ook heel leuk al heb je dan weinig BIOS opties. De enige optie die je moet hebben is om je mem synchroom met je FSB laten draaien dus 1:1. Dan kun je namelijk zonder dat je mem moeilijk gaat doen gewoon je FSB ophogen. Ze hebben nu het mem waarschijnlijk op 133Mhz (effectief 266Mhz) gezet dus asynchroom aan de FSB. Als je dan de FSB verhoogt kan je mem moeilijk gaan doen omdat je het dan aan het OC'en bent en zonder extra voltage willen de PC2100 modules van Samsung meestal niet erg ver. Je FSB ophogen zal wel niet in het BIOS kunnen maar dat doe je dan gewoon met CPUcool/SoftFSB. Ga echer wel gelijk voor de 2.4Ghz als je het geld hebt, want al kun je die extra mhzen erbij OC'en. De garantie dat je ver komt heb je niet. Zeker omdat je bescheiden BIOS opties hebt en dus je Voltage waarschijnlijk niet kunt ophogen, bovndien moet je wel de PLL vinden wil je de FSB softwarematig opvoeren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...