Ga naar inhoud

geen jpg meer na overklokken


Aanbevolen berichten

[quote:99b8db094a="Marcel de Reus"] Ach houd toch op met die bullshit maar dat het door OC'en komt is gewoon klare bullshit. Als je nu al een nieuw mobo wil gaan kopen zonder dat je weet wat er aan de hand is dan mag je de oude naar mij opsturen en dn kijken we of ik hem wel normaal werkend krijg [/quote:99b8db094a] [bemoeimode] Marcel.......relax :wink: Is je hier al eerder "verteld" :( Ik ken instal persoonlijk en kan je vertellen dat die gozer echt wel weet wat ie aan het doen is 8) Maar zoals ik het hier lees ben jij het niet eens met zijn "conclusie" Dat kan, maar dan moet je niet meteen (laten we het voorzichtig uitdrukken) agressief overkomen. Als jij het "beter" weet stel ik voor dat jij het probleem gaat oplossen Je woont volgens je sig. ergens in Rdam, daar komt INSTAL regelmatig. Dus jongens steek effe de koppen spreek wat af en dan zullen we zien of Marcel het wel aan de praat krijgt............................... :roll: Kom je er uit, koop ik een biertje voor je, en maken we er meteen een forummeeting van :wink: :lol: :lol: [/einde bemoeimode] 8)
Link naar reactie
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:2c0505028e="warpcoil"]Heb je al eens geprobeerd om andere (oudere en bugvrije) drivers te installeren voor je videokaart? Als het gaat om een VIA chipset is het ook handig om de 4-in-1 drivers te installeren, al ga ik ervanuit dat je dat al gedaan hebt..[/quote:2c0505028e] hij heeft al andere oude PCI VGA geprob. zelfde euvel :(
Link naar reactie
pc starte helemaal niet meer op ging heel de tijd op zwart daarna kreeg ik m weer ff aan de praat en kreeg een blue screen in xp zoiets van neem contact op met je harware leverancier :D Wou bijna mailtje sturen naar microsoft want volgens marcel ligt t gegarandeerd aan de software. :lol: Heb alles al geprobeerd heb nu om echt alles gehad te hebben maar weer alles geformateerd en ME erop gezet.(waarom eigenlijk?)Natuurlijk geen verrasing t zelfde.
Link naar reactie
[quote:da79b1d078="matel"]Als het een hardwareprobleem is ligt de oorzaak denk ik bij het moederbord en niet zo gauw bij de processor.[/quote:da79b1d078] Schrijf de CPU niet af, on-board geluid maakt ook zwaar gebruik van de CPU, de theorie dat er iets mis is met de MMX extensies zou hier misschien ook in passen?
Link naar reactie
//egslim en crazy J Ok sorry :( Ik was een beetje geïriteerd toen ik dat bericht typte omdat ik al voor de 4de keer in 1 week een klapband had en dus weer kon gaan lopen :( Het was BTW niet aanvallend oid bedoeld hoor, ik wil juist graag helpen. Install bij deze mijn excusses en laten we het probleem op proberen te lossen. //crazy J Ik vind het best hoor. Om wat af te spreken en te kijken of ik het wel gefixed krijg. Lijkt me wel gezellig, alleen ben ik pas 15 en lust ik nog geen bier, maar daar maken we dan een cola van ;) //warpcoil Hij heeft een nieuwe XP installatie gedaan tenminste dat dacht ik uit zijn post op te maken, dat hij zowel XP als 98 opnieuw had geïnstalleerd. Bij XP zitten al standaart de 4.37 Via 4in1 drivers. Deze zijn erg goed en functioneren prima dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Je zou het eventueel kunnen proberen om de nieuwe 4.41 drivers te installeren, misschien dat de nieuwe AGP driver die daarbij zit iets gedaan krijgt. //egslim Dat wat jij zegt van het geluid klopt ff niet. Het onboard geluid kan wel degelijk gaan kraken na een tijdje en daarna opeens weer weg zijn. Veel mensen hebben daar last van. Ik heb het ook soms dat ik opeens een dag of 2 mijn CD speler door mijn boxen hoor en dan opeens na een tijdje is dat weer weg. Dat heeft nix met OC'en te maken. //install Ik blijf het vreemd vinden dat alleen jpg files zo raar doen, maar er zal wel een verklaarbare reden voor zijn. Post hier eens je gehele configuratie. Ben je in de gelegenheid je CPU te verwisselen met een ander? //simba Ik denk niet dat het aan MMX ligt. Als het goed is dan zou de jpg gewoon op een andere manier gerendert moeten worden als MMX wegvalt. Bovendien kunnen ook procs zonder MMX ondersteuning gewoon jpg's bekijken. // Nou ik had dus ff wat gemist. Sorry voor die een beetje misplaatste post. Ik hoop dat mijn excusses aanvaard is?
Link naar reactie
Excuses aanvaard 8) [quote:dc93930420]egslim: On-board geluid is misschien geen hoge kwaliteit, maar het hoeft echt niet te kraken. //egslim Dat wat jij zegt van het geluid klopt ff niet. Het onboard geluid kan wel degelijk gaan kraken na een tijdje en daarna opeens weer weg zijn. Veel mensen hebben daar last van. Ik heb het ook soms dat ik opeens een dag of 2 mijn CD speler door mijn boxen hoor en dan opeens na een tijdje is dat weer weg. Dat heeft nix met OC'en te maken.[/quote:dc93930420] Ik zei niet dat on-board niet kán kraken, maar dat het niet hoeft te kraken. Met andere woorden, als het kraakt is er iets mis. Dat zou OC'en kunnen zijn, of iets anders. Misschien verschillende oorzaken bij verschillende mensen. Wat de oorzaak is laat ik even in het midden. Overigens is jouw pc toch ook overgeklokt? Hoe kun je er dan zeker van zijn dat dat niet de oorzaak van je kraken is? Ik zeg dus niet dat OC'en de oorzaak is, maar dat het dat zou kunnen zijn. Instal, probeer eens een serie benchmarks, WCPU-id, Sandra e.d. en kijk of ze iets aangeven dat niet hoort te kloppen. Sandra geeft van die mooie, lange lijsten met eigenschappen van je systeem. [quote:dc93930420]//simba Ik denk niet dat het aan MMX ligt. Als het goed is dan zou de jpg gewoon op een andere manier gerendert moeten worden als MMX wegvalt. Bovendien kunnen ook procs zonder MMX ondersteuning gewoon jpg's bekijken. [/quote:dc93930420] Dat gaat alleen op als MMX volledig wegvalt. Misschien geeft de CPU wel aan dat MMX wordt ondersteund, maar is de verwerkingseenheid zelf beschadigt. In dat geval probeert hij wel met MMX te werken, maar kloppen de uitkomsten niet meer.
Link naar reactie
Het onboard geluid kraakte ook toen mijn PC gewoon default stond omdat mijn videokaart terug naar Noud was. Bovendien had ik daar ook al last van met mijn vorige P3 met onboard sound en ook een vriend van mij met een ECS K7S5A loopt de balen van krakend geluid en CD spelers die door je boxen loeien. Volgens mij is de oorzaak daarvan gewoon een brakke chip. Het geluid zit aan je Southbridge daar zal je niet zo snel dingen van mollen met OC'en. Idd aan die theorie bij MMX zat ik dus ook al te denken tijdens het typen van mijn post, maar dan zouden andere MMX dingen toch ook moeten flippen? Ik weet dus alleen niet wat allemaal gebruikt maakt van MMX.
Link naar reactie
[quote:27d0cab4c1="egslim"]//egslim Dat wat jij zegt van het geluid klopt ff niet. Het onboard geluid kan wel degelijk gaan kraken na een tijdje en daarna opeens weer weg zijn. Veel mensen hebben daar last van. Ik heb het ook soms dat ik opeens een dag of 2 mijn CD speler door mijn boxen hoor en dan opeens na een tijdje is dat weer weg. Dat heeft nix met OC'en te maken.[/quote:27d0cab4c1] Weet ik ook gelijk de oorzaak! Mijn pc is ook OC'ed en heb 3maanden geleden een nieuwe geluidskaart motten kopen omdat mijn OB-sound kraakte aan alle kanten... wat zouden nog meer oorzaken kunnen zijn? Denk dat dit wel het voornaamste is. Ik begreep het al niet :)
Link naar reactie
[quote:e7e2f26664="kajutsa"][quote:e7e2f26664="egslim"]//egslim Dat wat jij zegt van het geluid klopt ff niet. Het onboard geluid kan wel degelijk gaan kraken na een tijdje en daarna opeens weer weg zijn. Veel mensen hebben daar last van. Ik heb het ook soms dat ik opeens een dag of 2 mijn CD speler door mijn boxen hoor en dan opeens na een tijdje is dat weer weg. Dat heeft nix met OC'en te maken.[/quote:e7e2f26664] Weet ik ook gelijk de oorzaak! Mijn pc is ook OC'ed en heb 3maanden geleden een nieuwe geluidskaart motten kopen omdat mijn OB-sound kraakte aan alle kanten... wat zouden nog meer oorzaken kunnen zijn? Denk dat dit wel het voornaamste is. Ik begreep het al niet :)[/quote:e7e2f26664] Wat ik al zei: het kan net zo goed gewoon aan een brakke geluidschip hebben. Lees mijn vorige reply maar voor argumenten ;)
Link naar reactie
Ik weet zeker dat wanneer je de FSB overklokte daarmee vroeger ook de IDE werd overgeklokt. Daarom konden veel overgeklokte pc's geen UDMA inschakelen. Hoe dat tegenwoordig werkt weet ik niet, maar als dit niet veranderd is wordt je Southbridge en daarmee je geluid dus wel degelijk mee overgeklokt. Maar het kan wat Marcel zegt inderdaad ook een brakke chip zijn.
Link naar reactie
[quote:0448594f63="Marcel de Reus"]Idd aan die theorie bij MMX zat ik dus ook al te denken tijdens het typen van mijn post, maar dan zouden andere MMX dingen toch ook moeten flippen? Ik weet dus alleen niet wat allemaal gebruikt maakt van MMX.[/quote:0448594f63] MMX staat voor Matrix Math eXtensions. Matrices komen veel voor in spellen, maar die werken met decimalen terwijl MMX uitsluitend integers ondersteunt. Normale software gebruikt wel veel integers, maar geen matrices. MMX is dus vrij nutteloos, maar Photoshop was een van de weinige progs die er wel voordeel van had. Als plaatjes worden weergegeven in integers, dan zou beeldbewerking in het algemeen een zeker voordeel uit MMX kunnen halen. Voor zover matrix berekeningen gebruikt worden.
Link naar reactie
[quote:044bd20901="Marcel de Reus"]Nee als het goed is wordt je IDE met rust gelaten. Ik kan iig ijn mijn mobo schema geen bindingen vinden tussen de FSB en de IDE die dat zouden kunnen veroorzaken.[/quote:044bd20901] Als je moederbord slechts éen klokgenerator heeft, wat volgens mij het geval is, dan moet de klok van de IDE direct/indirect worden afgeleid van de FSB. Stel dat de V-link - o.i.d. - z'n klok afleid van de FSB, dan kan de IDE de klok afleiden van de V-link. Als het moederbord de PCI bus gebruikt als verbinding met de southbridge is dat zeker het geval.
Link naar reactie
Board of proc. is gewoon simpel gezegd DEFECT :cry: Ach dat hoort er dan maar bij zal ik maar zeggen, ik doet t zelf he.... Ik heb elke win. versie erop gehad die er is (behalve 3.11 en ouder)en geen verschil. Gaat volgende week maar uitkijken naar een nieuw bordje en proc zal wel een athlon 1800 of 2000 worden.... Wat voor een bordje t wordt moet ik ook nog bekijken. Kan ik van deze altijd nog een servertje en/of routertje maken :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...