Ga naar inhoud

overklokken van p166


Aanbevolen berichten

hallo daar die dit lezen.. ik heb een vraagje voor iedereen die een beetje bekend is met de verouderde moederboarden. ik heb nu een 166mmx (pentium) op mijn kamer staan.. ik heb niets te doen dus ik wil em overklokken naar 200 ofzo :P wat maar het beste is.. ik heb BA's overclocking guide gelezen.. maar hier heb ik niet al te veel aan..... de vorige eigenaar van deze computer (ook mijn vader genoemt) had niet al te veel verstand van de bios waar die toch in ging klooien .. zo had hij per ongeluk een wachtwoord erop gezet, en die in de nacht die daarop volgde vergeetten.. nu vraag ik me af hoe ik het moederbord kan "resetten" door een jumper te verstten ofzo... en hoe is ie te overklokken. gewoon jumpers verplaatsen of moet ik toegang hebben tot het cmos gedeelte van de bios?? groet'n... ps> ik weet niet welk moederbord ik heb!!! ik ben de handleiding kwijt!
Link naar reactie
Idd OC'en moet je met jumpers doen. Je kunt ook met een jumper een CMOS clear doen, maar dan blijft het oassword meestal staan. Ff de BIOSbatterij er 20minutjes uit laten en alles is weer gefixed. Let op dat je de onderkant van de batterij niet met je vingers aanraakt want dan ontlaad hij.
Link naar reactie
ik heb een probleem :? ik heb een beetje met de jumpertjes gekloot zonder dat ik wist waavan ze waren, het waren er 4 naast elkaar en ik ben nu vergeten welke waar hoort!! Als ik de computer opstart ziet ie geen hardeschijf, en de error die die geeft : CMOS: Checksum Error - Defaults Loaded... De jumpertjes zatten 4cm naast de cooler (en proccessor dus) heeft iemand enig id hoe ze moeten staan?? en dan van id van: Benmen... heb 2 vragen voor hem: [list:dd3cf2c52d]Wat is een mobo? Waar vind ik die tabel?[/list:u:dd3cf2c52d]
Link naar reactie
een mobo is een afkorting voor mainboord=moederbord en de tabel staat meestal afgedrukt op je mobo=moederbord. Je moet gewoon ff goed zoeken want ze zijn meestal klein afgedrukt op je mobo. Wat je hebt gedaan met die 4 jumpers dat kan niemand zomaar weten want de jumpers liggen op verschillende plekken en hebben ook verschillende functie's voor de ene mobo dan de andere. Je kan meestal je mobo achterhalen door goed naar je mobo te kijken en zoeken naar vet gedrukte letters en cijfers naast elkaar dus bijv. [b:f41c64f73e]BG-5D-SC[/b:f41c64f73e] meestal staat daar achter nog een reverentie nummer, afgekort rev. Je kan ook een programmatje gebruiken om te achterhalen wat voor je mobo je hebt. Dacht dat je deze ergens in de FAQ kon vinden(de link dan)
Link naar reactie
je moet gewoon even op je mobo kijken je ziet dan ergeens iets staan een tabel met drie rijen er staat iets van jumper switch tabel bove en dan het jumper nr bv J26 je kijkt dan en ziet dit staan in een rijtje (zal niet helemaal kloppen want ik doe het uit me hoofd...): |J1|J2|J3 |J4|J5 |J6| 133mhz |* | - | * | - | * | - | 166mhz | - | - | * | * | * | * | en dan verder * is on en - is off zo moet het er ongeveer eruit zien alleen dan gorter (naar benede...) mzzls bennie ik hoop dat je eruit komt....
Link naar reactie
he ik had ook een oud moederbord liggen waar een p133 op zat op het mobo stond een tabel voor de multiplier bijvoorbeeld 1.5,2.0 enzovoort tot de 3.0 geloof ik gewoon de jumper op de hoogste stand zetten en je ziet wel van zelf waar je op uit komt. ik kon de 233 zelfs halen moest er wel een hele constructie omheen bouwen van mecano om er een fan 1 cm boven te laten draaien met een heatsink van 5 cm hoog maar hij deed het en daar gaat het om toch? succes
Link naar reactie
[quote:564f59dd8b="Mc lick"]he ik had ook een oud moederbord liggen waar een p133 op zat op het mobo stond een tabel voor de multiplier bijvoorbeeld 1.5,2.0 enzovoort tot de 3.0 geloof ik gewoon de jumper op de hoogste stand zetten en je ziet wel van zelf waar je op uit komt. ik kon de 233 zelfs halen moest er wel een hele constructie omheen bouwen van mecano om er een fan 1 cm boven te laten draaien met een heatsink van 5 cm hoog maar hij deed het en daar gaat het om toch? succes[/quote:564f59dd8b] Heb je daar een foto van van die mecano constructie? Wil ik dan toch wel eens zien, meestal wordt dan fan toch direct op de heatsink gezet welke op de processor zit? en dan eventueel nog een casefan voor de aanvoer van nieuwe verse lucht?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...