Ga naar inhoud

Moederbord gedeeltelijk beschadigd?


Aanbevolen berichten

Na het toevoegen van wat hardware in de computer, start de computer niet meer volledig op, het scherm komt niet eens meer van standby af. De computer start op, zo knipperen de lampjes van cd-roms even net zoals het toetsenbord wat even knippert. Zelfs de harde schijf begint te draaien. Ik heb de kabels nagekeken en die zijn nog goed, verder heb ik ook de CPU en het interne geheugen vervangen, maar alsnog deed hij hetzelfde. Uiteindelijk kon het voor mijn gevoel niets anders zijn dan een kapotte video-kaart, dus deze heb ik ook vervangen. Maar nog steeds doet hij precies hetzelfde. Ook heb ik de cd-roms uitgeschakeld om te testen of het misschien teveel werd voor de voeding, maar ook dit was niet het geval. Ik vermoed dat het moederbord gedeeltelijk is beschadigd, alhoewel ik geen beschadigingen kan vinden. Heeft er iemand tips?
Link naar reactie
Nieuwe HD, nieuw geheugen, nieuwe cpu en nieuwe grafische kaart. Het 'leuke' detail is dat, als ik alles weer neerzet zoals het zat, hij het nog steeds niet doet. Hij deed al wat vreemd voor de verbouwing, vooral grafisch, en daarom had ik besloten nieuwe onderdelen toe te voegen. Vooral de grafische kaart en de CPU leken mij aan vervanging toe.
Link naar reactie
Het kan inderdaad het geval zijn dat het moederbord aan vervanging is. Toch zo ik nog het een en ander nakijken: [list:46eccb0f51] [*:46eccb0f51]Is alles goed aangesloten (niet perongeluk een stekkertje vergeten of iets dergelijks)? [*:46eccb0f51]Is de monitor in orde? (anders gaat inderdaad alles draaien maar krijg je geen beeld)? [*:46eccb0f51]Als je het bios reset (zonder beeld moet je dit via het moederbord doen, of door een jumpertje te verzetten (zie handleiding) of door de batterij te verwijderen en na enige tijd weer terug te plaatsen) werkt het dan wel (of beter)? [*:46eccb0f51]Kijk voor de zekerheid het moederbord en de videokaart na op gebroken printbanen. Indien aanwezig kun je ze proberen te 'zetten' [*:46eccb0f51]Is er niet perongeluk een combinatie van geheugenmodules/slotconfiguratie gebruikt die voor problemen kan zorgen? [*:46eccb0f51]Als je de computer 'kaal' opstart (moederbord, geheugen, CPU, toetsenbord en HDD) gebeurt er dan wat? [/list:u:46eccb0f51] Sommige dingen liggen misschien heel erg voor de hand, maar ik vond dat ik ze maar beter kon noemen voor het geval dat..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...