Ga naar inhoud

Koelen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig een computer samen te stellen/bouwen. Nou weet ik noet wat voor CPU cooler ik het best kan gebruiken. Hij moet redelijk stil zijn en uiteraard goed koelen. Een probleempje: ik heb niet zo'n waanzinnig groot budget en voor de koeler kan/wil ik max € 30,- uitgeven? Nou is de vraag dus: wat zou eeen goede cooler zijn? Ik zelf dacht aan een ThermalTake Volcano 6. O ja, ik zal een MSI KT3 Ultra(-ARU) mobo en een AMD Athlon XP 1800+ processor hebben. Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!
Link naar reactie
De AMD's kunnen behoorlijk warm worden, ik heb op mijn 1900XP een cooler master silence zitten, en deze bevalt prima. Echter wamde de lucht in de pc kast zelf nogal op, en heb nog 2 extra case fans (ook cooler master) toegevoegd om de lucht uit de kast te krijgen. :-? Die extra fans scheelde bij mij >15 graden. :lol: (Tja de processor koelen met warme lucht gaat nu eenmaal niet zo goed) Dit is dus zeker het overwegen waard om ze erbij te nemen, zeker als je pc ook nog eens in een meubel staat waar hij zijn lucht niet goed kwijt kan.
Link naar reactie
En waarop baseer jij dat? Heb jij zelf alle goedkope Spire modellen? En ook alle goedkope andere merken om ze te vergelijken. Kom eens met harde bewijzen om Spire af te kraken. Voor non-tweakers en mensen met een laag budget zijn Spires echt wel goed. Ze koelen prima (zoek maar es op Spire op dit forum en je zult de tevreden reacties zien) en zijn niet duur. Bij ons op school draaien alle comps (zo' n 250 denk ik) met Spire coolers. (Celeron 1,2Ghz en Celeron 566Mhz) Ze houden zonder casefans de temps op 40 graden bij deze Celly' s wat uitmermate netjes is en je hoort ze niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...