Ga naar inhoud

Voeding met lange kabels


Aanbevolen berichten

Ik ben, in verband met warmte problemen, op zoek naar een voeding (rond de 300 watt), die ik met langere kabels buiten de systeemkast kan plaatsen. Voor de schijven is wel een oplossing met Y-kabels te bedenken, maar voor de aansluit stekken voor het MB wordt het wat moeilijker. Ik kan het natuurlijk oplossen met kroonsteentjes, maar dat vind ik een peppi & kokki-oplossing. Ik vraag me dan ook af of er andere voedingen op de markt zijn.
Link naar reactie
[quote:29bff2313f="Peter Vooges"]Ik ben, in verband met warmte problemen, op zoek naar een voeding (rond de 300 watt), die ik met langere kabels buiten de systeemkast kan plaatsen. Voor de schijven is wel een oplossing met Y-kabels te bedenken, maar voor de aansluit stekken voor het MB wordt het wat moeilijker. Ik kan het natuurlijk oplossen met kroonsteentjes, maar dat vind ik een peppi & kokki-oplossing. Ik vraag me dan ook af of er andere voedingen op de markt zijn.[/quote:29bff2313f] Warmte problemen??? Een goede voeding heeft een of twee fan's die die de warmte van de PSU prima afvoeren, als je een hele goede hebt zelfs warmte van de CPU ook nog. Als je nog problemen met warmte hebt een goede heatsink erop zetten en 1 of 2 casefans doen wonderen, beter dan experimenteren met voedingen buiten de case en lange stroomdraden.
Link naar reactie
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik heb een beperkte ruimte waar de kast staat en dat kan ik niet wijzigen. Ik ben dus gebonden aan de afmetingen, waardoor het probleem ontstaat. Ik heb het nu deels opgelost, door op de bovenzijde van de kast een gat te maken en daar een "afzuiger op te installeren. Toch heb ik liever de voeding er uit, maar alleen als dat "normaal" kan. geen geknoei, zoals ik hierboven al schreef. Gaat het niet, dan puzzel ik weer verder.
Link naar reactie
Wat aarding betreft hoeft het geen probleem te vormen. Je kan altijd nog een aarddraad mee laten lopen met de langere voedingskabels. Bij mijn weten zijn er geen computervoedingen met extra lange kabel te koop. Wat je wel kunt doen is: 1. Van een oud moederbord een connector afhalen, die klikken op de wederhelft zittende aan je voeding en daar draden aanzetten. 2. Je opent de voeding, en soldeert de betreffende draden netjes los en vervangt ze voor langere (bijvoorkeur goed geisoleerde) exemplaren. Let wel, je verliest dan de garantie op de voeding. Geknoei? Als je het rustig en netjes doet werkt het perfect en is het alles behalve een knoeiboel. Heb je weinig ervaring of vaardigheden dan het het wel een prutswerk worden en kan je het beter niet doen (of je moet het [i:9b59e574a6]laten[/i:9b59e574a6] doen).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...