Ga naar inhoud

CPU is unworkable or has been changed


Aanbevolen berichten

Ik moet iedere keer als ik opstart op F1 drukken om door te gaan omdat er iedere keer een melding verschijnt: CPU is unworkeble or has been changed. Deze melding is verschenen nadat ik het biospassword gehacked heb. Ik heb twee processoren in de computer zitten en draai WIN98 SE. Wie weet hier een oplossing voor???
Link naar reactie
[quote:a765e64ee4="plextor"]win98 ondersteund geen 2 cpu's. win2000 en xppro wel maar dan wel met software dat 2 cpu's ondersteundt[/quote:a765e64ee4] Maar daarom hoeft hij nog geen error te geven. Hij maakt alleen geen gebruik van de tweede CPU. Wat er aan de hand is zou ik niet weten eigenlijk: probeer een de load-optimezed defaults te laden. Of anders de fail-safe defaults.
Link naar reactie
Abit is een fabrikant van moederborden.. Waarschijnlijk is je bios niet helemaal lekker meer. Ik kan mij goed indenken dat dergelijke 'hack'programmaatjes zoiets dergelijk kunnen veroorzaken. Mijn keuze het flashen van je bioschip zijn. In principe is het risico aanvaardbaar. Lees goed de handleiding op de site van de fabrikant en volg deze exact op. Wil je het veilig spelen dan moet je de bioschip uit je pc halen en die (met een floppy waar een nieuwe biosversie op staat) naar een electronicazaak gaan om hem daar (volledige hardwarematig) te laten flashen. Dit zal een euro of 15-20 kosten. Voor je voor een van deze opties kiest moet je je er van verzekeren dat het niet veroorzaakt wordt door een biosoptie, een verkeerd geinstalleerde processor (lijkt mij sterk) of een defect moederbord/cpu (ook niet erg waarschijnlijk).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...