Ga naar inhoud

CPU-upgrade op een PPGA-moederbord?


Aanbevolen berichten

Mijn broer heeft een redelijk oud systeem. Een Celeron433 (@488) processor zit er nu in. Het moederbord: Abit BM6. Volgens de website van Abit is de maximale processor een Celeron 600. Dan wel alleen die van 1.5V (cB0 stepping). Toch is dat een FC-PGA processor, terwijl het moederbord een PPGA/370-socket heeft. Weer vreemd, voor mij, dat dan niet de opvolgende Celeron's worden ondersteund. (quote abit website) "Supports 1.5V (cB0 stepping) Celeron 566(66) and 600(66) MHz CPUs. CC0 and newer stepping Celeron CPUs are not supported." Enige verschil die ik zie tussen die Celeron's is het voltage, die echter wel op het moederbord kan worden ingesteld. Of zit er meer achter (hardware matig ofzo)? Misschien enkel BIOs-matig zegmaar.. laatse BIOs is uit 2000 dacht ik. Er moet toch in de eerste plaats verschil tussen PPGA en FC-PGA zitten... maar waarom zou de cB0-stepping-Celeron's dan wel werken? Iemand een idee? ps: een nieuwere cpu is puur uit interesse; een evt. (goedkope?) tussenstap tot een compleet nieuwe pc (over een (half)jaar).
Link naar reactie
als ik in dit lijstje kijk (http://processorfinder.intel.com/scripts/list.asp?ProcFam=49&CorSpd=ALL&SysBusSpd=ALL&PkgType=ALL) zijn er nog flink wat 66mhz-fcpga celerons. Moederbord ondersteund trouwens ook 100mhz FSB. SEPP/PPGA = Celeron1 FCPGA = Celeron2 FCPGA2 = Celeron3 ? doet er toch niet echt toe "A BIOS update can not help either the BM6 or the ZM6 to support 1.7V Celeron with cC0 stepping. This is a hardware issue." Een interessante CPU-upgrade zit er dus niet echt in alhoewel, een cB0-stepping Celeron gaat tot 700Mhz (66fsb) zie ik nu, vraag me alleen af hoe je dan nu nog aan zo'n processor kan komen.
Link naar reactie
[quote:1c37d5a47d="kamakazi"] Een interessante CPU-upgrade zit er dus niet echt in alhoewel, een cB0-stepping Celeron gaat tot 700Mhz (66fsb) zie ik nu, vraag me alleen af hoe je dan nu nog aan zo'n processor kan komen.[/quote:1c37d5a47d] Misschien eens in de 'Te koop gevraagd' forum een gokje wagen ? :wink:
Link naar reactie
[quote:f113878623="plextor"]de celly 2 loopt op 100mhz celly 1 op 66 mhz en ander voltage. voor een celly 2 moet je een mobo hebben met een intel 815E chipset. of via 133a chipset[/quote:f113878623] De celly 2 loopt anders ook op de meeste BX bordjes dus 815E chipset of via 133a is niet echt noodzakelijk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...