Ga naar inhoud

Beste SD-ram moeederbord?


Aanbevolen berichten

Jawel, ECS heeft de K7S5A, dat is een Sis 735 Chipset voor de AthlonXP die zowel SDRAM als DDR ondersteund. Verder worden er ook nog KT133A mobo's geleverd, welke ook nog met SDRAM overweg kunnen. En Jetway heeft een KT266A mobo die zowel DDR als SDRAM hebben kan. Keuze zat dus.
Link naar reactie
[quote:2467d4408e="Marcel de Reus"]Maar waarom SDRAM? Een reepje PC2100 van 256MB kost nog maar 60 euro dus koop gewoon een DDR bord. Dat is echt veel sneller dan SDRAM.[/quote:2467d4408e] ik heb een ecs k7s5a xp1700+ cpu maar gewoon 512mb pc133 geheugen erop draait als een trein naar mijn idee :) (cas2, fsb138) leuk als je nog sdram over hebt en toch een van de nieuwere cpu's wilt gebruiken maar helaas niet het geld op je rug hebt groeien.... :-? en een beetje als een tussenstap: kan nog altijd het sdram verwisselen met ddr-ram :)
Link naar reactie
Jij maakt 1 misstap. Als je een nieuw systeem koopt, dan is het inderdaad de moeite niet om voor SDRAM te gaan, vanwege het prijsverschil. Maar als je alleen een moboupgrade doet, en je hebt nog 512 MB RAM liggen, dan kan je wel lekker 120 euro in je zak houden door je geheugen te houden. Als je dus al niet te veel geld hebt, en voor een budgetmobo gaat, dan kan je die 120 euro vast wel ergens anders voor gebruiken.
Link naar reactie
Iedereen bezuinigt weleens ergens op he! Ik zelf bezuinig altijd op de videokaart. Ik heb nu pas sinds kort een Geforce 2 gekocht. Ik zie toch geen verschil tussen een Geforce 2 of 4. Want die enkele spellen die ik speel die hebben echt niet zo'n super videokaart nodig.
Link naar reactie
[quote:f50198029a="BA"]Jij maakt 1 misstap. Als je een nieuw systeem koopt, dan is het inderdaad de moeite niet om voor SDRAM te gaan, vanwege het prijsverschil. Maar als je alleen een moboupgrade doet, en je hebt nog 512 MB RAM liggen, dan kan je wel lekker 120 euro in je zak houden door je geheugen te houden. Als je dus al niet te veel geld hebt, en voor een budgetmobo gaat, dan kan je die 120 euro vast wel ergens anders voor gebruiken.[/quote:f50198029a] Ik heb liever 256MB DDR dan 512 SDR dus ik zou het dan 2ehands verkopen.
Link naar reactie
Met dat laatste zit je ook mis, dat hangt meer van je HD af. Denk je dat je enig verschil merkt als je 50MB aan data laden moet met een bandbreedte van 1 GB/s tegenover 2.1 GB/s ? Zelfs al zou je het hele spel van 500 MB cachen dan zou je nog binnen een seconde klaar zijn :lol:
Link naar reactie
[quote:7239799135="Marcel de Reus"]OK het is vooral in games sneller, omdat de nieuwere games veel bandbreedte lusten en ik speel dus vooral games. Ook laadtijden en dergelijke zijn met DDR veel korter, omdat de data sneller uit het geheugen kan worden gehaald.[/quote:7239799135] Kan nu wel een leuk voorbeeld geven: Ik speel erg vaak StrikeForce (ut mod), en had een demo gemaakt om mijn avg fps te bekijken. Een of andere grafische setting veranderen, demo draaien en de avg fps vergelijken met de vorge. Handig om UT/SF te tweaken :) misschien ken je 't wel.... Iemand in m'n clan heeft bijna hetzelfde systeem als mij, maar met als enige verschil: hij had DDR-ram, en ik SDRAM. Maar hij had een lagere gemiddelde framerate met dezelfde demo also mij.... WinXP vs Win98 zeg maar. (ik heb win98). Snellere hardware hoeft niet bij voorbaat sneller te zijn :) ik deed een upgrade trouwens en je hebt gelijk... als je toch geheugen moet kopen, dan maar meteen DDR-ram. Maar heb je nog bruikbaar sdram over... waarom niet? Geloof mij maar, sdram maakt mijn systeem geen 486 ;)
Link naar reactie
Strikeforce hangt volgens mij meer op de CPU en cache, niet zo zeer op membandbreedte. Met een TB1200+ GF2 GTS kon ik het altijd 1280x1024x32 High spelen, nu speel ik met een duron 1000 op 1024x768x16 Medium.... En zelfs dat wil af en toe voor geen ene meter. Met dezelfde videokaart dus, alleen een andere CPU :(
Link naar reactie
dat is waar maar mijn 3dmark-score (2001) was ongeveer hetzelfde als die van hem alleen dus door een OS kan het verschil tussen sd-ram en ddr-ram vervallen natuurlijk wel afhankelijk van het programma mocht ik geld overhebben, koop ik liever een snellere videokaart dan mijn geheugen voor DDR-ram verwisselen. Verschil (in prestatie bij spellen) tussen een GF2 en GF4 is groter dan sd-ram en ddr-ram... toch?
Link naar reactie
[quote:78cc42f0e5]Volgens mij kan je geen moederborden voor de Athlon XP 1800 meer krijgen met SDRAM, want heb er 2 maanden geleden ook naar gezocht, maar niets gevonden, dus maar gewoon DDRAM genomen [/quote:78cc42f0e5] Kijk maar eens op de MSI site zijn wel degelijk moederborden met s-dram. Zit zelf nog te twijfelen of 256Mb sdram of 256 ddr. Moet alleen ff 1 vinden waar ddr op kan en het moet een micro atx zijn. Hier de link van 1tje [url]http://www.msi-computer.nl/products/moederborden/6340v50/main.html[/url]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...