Ga naar inhoud

problemen met flashen bios..


Aanbevolen berichten

ik heb net geprobeerd mijn bios te flashen naar een nieuwere versie. Nu gebruik ik de door Ami aangegeven quickflash optie; je houdt dan ctrl+home ingedrukt bij het opstarten, en hij hoort automatisch het rom bestandje van je schijfje te lezen. Er komt dan 1 piepje wat aangeeft dat je de toetsen los moet laten, dan horen er 2 piepjes te komen, en dan 3 piepjes, daarna hoort ie autom. te rebooten. Doe ik het precies zoals aangegeven is door AMI dan blijft ie hangen op 2 piepjes, en kan dat in principe de hele dag wel door blijven doen. :wink: nog iets vreemd, mijn bios geeft aan dat de datum van de bios versie 14/9/2001 is, en Sisoft Sandra geeft aan dat de datum van het bios ergens in 1997 zit. :-? Wat doe ik verkeerd bij het flashen, en hoe kan het dan het progje een heel andere datum aangeeft als de bios zelf.. ik heb een Ami bios op een PCchips M810LR mobo thanx :D
Link naar reactie
[quote:664f60480a="turbulence"]ik heb net geprobeerd mijn bios te flashen naar een nieuwere versie. Nu gebruik ik de door Ami aangegeven quickflash optie; je houdt dan ctrl+home ingedrukt bij het opstarten, en hij hoort automatisch het rom bestandje van je schijfje te lezen. Er komt dan 1 piepje wat aangeeft dat je de toetsen los moet laten, dan horen er 2 piepjes te komen, en dan 3 piepjes, daarna hoort ie autom. te rebooten. Doe ik het precies zoals aangegeven is door AMI dan blijft ie hangen op 2 piepjes, en kan dat in principe de hele dag wel door blijven doen. :wink: nog iets vreemd, mijn bios geeft aan dat de datum van de bios versie 14/9/2001 is, en Sisoft Sandra geeft aan dat de datum van het bios ergens in 1997 zit. :-? Wat doe ik verkeerd bij het flashen, en hoe kan het dan het progje een heel andere datum aangeeft als de bios zelf.. ik heb een Ami bios op een PCchips M810LR mobo thanx :D[/quote:664f60480a] Volgens mij mag je heel blij wezen dat je BIOS nog functioneerd, het niet goed aflopen van een BIOS-flash kan rampzalige gevolgen hebben. :x Probeer het flashen van je BIOS via de oude methode. Gewoon je flash-utility plus bios-bestand samen op hardeschijf of bootable-floppy en in real MS-DOS je BIOS flashen. Voor goede bootdisks ga naar [url]www.bootdisk.com[/url]
Link naar reactie
:lol: ''wie niet waagt wie niet wint'' nee, ik weet de problemen die er kunnen komen bij een foute flash, maar ik moet het mobo flashen omdat volgens een vriend van mij hij waarschijnlijk mijn nieuwe videokaart niet ondersteund. Ik heb een nieuwe geforce III gekocht, maar volgens hem moet in ieder geval het bios geflashed worden omdat het mobo de kaart anders niet ondersteund..
Link naar reactie
Weet je zeker dat je een biosupdate nodig hebt? Heb je het al geprobeerd of de kaart het doet zonder update? Weet je zeker dat als ie het niet doet en na de biosupdate wel doet? Ik las dit op de site van pcwave (van je mobo als het goed is): [i:dbf66cd1ef]Boot up the system without the Autoexec.bat and Config.sys loaded. Obtain the Flash BIOS Utility software and the latest BIOS Revision from our Web site download area. Type "AMIFL632XXX.ROM" from AMI BIOS or "AWDFLASH XXX.BIN" for Award BIOS. Answer YES and provide a file name you want the older BIOS to be saved when the screen asks if it you want to save the BIOS. This option is highly recommended in case of the new installed BIOS does not work for you system. Answer Yes again when the screen asked if, it is OK to program. After it is successfully flashed, power down the system and go to the CMOS to reconfigure your BIOS setup. [/i:dbf66cd1ef] Misschien is het verstandiger om op deze manier je bios te flashen ipv de quickflash. BTW: ik zag 2 type biossen AMI (V7.x) en 2x de normale AMI. Heb je hier wel de goede genomen? Of weet je wat het verschil is tussen deze types?
Link naar reactie
de versie voor mijn mobo staat op: http://www.pcchips.com ik heb een m810lr moederbord van PCchips, en die rom heb ik ook gedownload, en dat is 1000% zeker de juiste versie.. ik ga het eerst wel eens proberen icm die flashtool, maar waarom geven ze je dan wel die optie om zon quickflash te gebruiken..
Link naar reactie
Ik bedoel dus, kijk bij de biosversies of er een fix bij staat voor die videokaart, zo niet, weinig kans dat ze er wat aan gedaan hebben. Is het eigenlijk wel zeker dat die videokaart het niet doen zonder flash?? probeer dta eerst eens. Als je niet hoeft te flashen dan komt dat mooi uit, ben je er meteen van af.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...