Ga naar inhoud

advies pentium lll


Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel voor me staan, computertje.... 300 watt voeding Aopen MX34 mobo >>ondersteund 133 mhz geheugen en bussnelheid socket 370 128 MB ram pc133 Deze computer moet sneller. Wat voor pentium 3 moet ik nemen, hoeveel maakt het verschil uit tussen 256 en 512 kb cache? en er moet ook geheugen bij, heeft het wel zin om er 512 mb in te gooien? we horen het wel, bvd
Link naar reactie
Waarschijnlijk is het snelste wat je er in kan doen een PIII 1000 MHz 256 KB cache, of een Celly 1100 met 128 KB cache. De snellere PIII's met 512 KB cache en de Celly's boven 1000 MHz met 256 KB cahce zijn Tualatin cores, die passen niet in een ouder mobo voor de PIII, doordat ze een iets ander busprotocol gebruiken. Op dat mobo zit een Via Pro 133A chipset, en de enige die Tualatin supporten zijn de Via Pro 133T en de Intel 815E B stepping. Als je werkelijk iets sneller's wilt, dan kan je misschien beter kijken naar een mobo + cpu upgrade, en eventueel geheugen. Een Duron 1300 met een ECS K7S5A bijvoorbeeld, dan kan je je oude geheugen ook nog een tijdje blijven gebruiken, en eventueel later op DDR overstappen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...