Ga naar inhoud

XP2000 kapot of ondersteund moederbord niet?


Aanbevolen berichten

Ik heb eindelijk alles binnen. Nu eenmaal aangesloten wil de XP2000 niet werken (geen beeld, geen piepje, geen lampjes, alleen koelers en HD en CDROM die bij een reset even wat doen). Ik snap er niets van. Genoeg koelpasta, alles voorzichtig gedaan. Aan de processor is zelf ook niets te zien (hij was ook helemaal niet warm toen ik hem er direct uithaalde). Ik heb m'n duron 750 maar weer teruggezet en deze werkt wel goed. Het ligt dus aan de processor of moederbord. Zou mijn moederbord het niet aankunnen, of is de processor gewoon kapot? De koeling is wel goed: kasttemp: 22 graden, CPU 26 graden full load (met die 750 dan). Mijn moederbord is een ECS-K7VZA met biosversie 3.4 die dus een XP ondersteund volgens de site. Volgens de site moet hij een XP kunnen ondersteunen dus ik vrees dat de CPU kapot is.
Link naar reactie
Staat je Clear CMOS jumper wel goed? Want als die verkeerd staat start ie niet op. En zijn je powerknop ed goed aangesloten? En gaan je fans draaien? Want als je fans ed het ook niet doen dan mag je de proc uitsluiten. Dan heb je waarschijnlijk iets niet goed aangesloten of is je mobo stuk. Ik heb gister ook een ECS systeempje gebouwd voor een vriend (ECS K7S5A + AXP1800+) en dat starte eers ook niet. Toen bleek dus dat de aansluitmogelijkheden voor speaker, powerswitch ed verkeerd op het mobo stonden wat wij al dachten omdat de Power LED anders niet paste. Met gewoon eerst alleen overal de Power stekker proberen tot hij starte en daarna de rest plaatsten is het toch gelukt. Misschien is dit bij jou ook het geval?
Link naar reactie
Nee dat is het niet. Ik heb alleen de processor + koeler vervangen en alles 100% goed aangesloten (2x gecontroleerd). Als ik de oude duron 750 erop zet, start hij wel goed op (bewijst dat hij goed is aangesloten en waarschijnlijk ook dat het niet aan het moederbord ligt. Het kan dus zijn dat m'n moederbord de XP niet ondersteund of anders dat de CPU kapot is. Bij de XP draaien de koelers, doet de cdrom speler even wat en start de HD. Er zijn geen piepjes, geen lampjes (afgezien van het power lampje). Ik heb een HHC-001 koeler van coolermaster gebruikt en de bijbehorende koelpasta. Direct bij het opstarten gebeurde er al niets (geen beeld). Een XP kun je toch niet in zegmaar 1 tot 2 seconden opblazen met zo'n koeler? Aan de buitenkant de processor is niets te zien. Ik denk dat ik de processor maar eens terugstuur en laat testen.
Link naar reactie
Ik heb hem eindelijk aan de gang! In de handleiding stond verkeerde info voor dit moederbord. De handleiding was namelijk niet specifiek geschreven voor dit moederbord. Er stond vertaald: de jumpers JP9 en JP10 moeten alleen verzet worden bij versie 1.0 van het K7VZA moederbord. Ik heb versie 3.0 en die regeld dat automatisch in het bios volgens de handleiding. NIET DUS. Er zitten wel degelijk jumpers die je moet verzetten. Als ze dan nog eens op dezelfde plaats zaten ok, maar nee, ook de plaats veranderd. Heb ze uiteindelijk wel gevonden gelukkig. Ik moet zeggen dat het opstarten van windows helemaal niets uitmaakt bij deze nieuwe processor, maar dat andere programma's en spellen stukken sneller werken nou. Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...