Ga naar inhoud

Ik krijg de systeemkast niet open


Aanbevolen berichten

Hallo, ik help een oudere heer met zijn pc. Nu wil deze man extra geheugen, maar wij krijgen de kast niet open. Er zitten twee van die klipjes aan de voorkant. Deze doe ik omhoog en je zou denken dat de kast met wat duw- en trekwerk open gaat. Maar nee...Ik heb al met schroevendraaiers geprobeerd de kast omhoog te krijgen. Niets werkt. Weet iemand hoe ik dat kreng open kan krijgen? JB
Link naar reactie
[quote:0d1eaa31b3="Speedy"]Zit hij niet op slot?[/quote:0d1eaa31b3] :lol: LOL Kijk idd ff of het een schuif systeem is, want die van mij gaat ook zwaar moeilijk open mbv een schroevendraaien hefbomen. Als het schuifsys. is, zijn er min. 2 kleine ophoginkies waar je iets tussen moet steken. Maar denk niet onaardig het merk ff te vermelden, vast wel iemand die het dan weet...
Link naar reactie
Ik heb de kast nu niet bij de hand, maar volgens mij is het een HP. Er zitten verder geen schroefjes aan de achterkant. Dus zou het een schuifsysteem moeten zijn. Ik heb geschoven totdat ik een ons woog, maar geen resultaat. Aan de voorkant zit ook een soort slot. Heeft dat er soms mee te maken? De sleutel is er niet.
Link naar reactie
Het merk HP is nog steeds wat vaag. Is het bijvoorbeeld een HP Vectra ...? Die Vectra kasten die ik ken zijn desktops. Deze gaan erg zwaar open. Er zitten inderdaad twee schuifjes aan de voorzijde. Ik dacht dat ze naar buiten moeten worden geduwd. Vervolgens de desktop op een stroeve ondergrond plaatsen en een behoorlijk harde duw tegen de kast geven. Kijk nu ben ik alweer vergeten of je naar achteren of naar voren moet duwen. Ik heb ooit een CD-Rom speler in aantal Vectra's geplaatst. Er zit een rail bevestiging in. Tja en die rails worden misschien wel bijgeleverd, maar zitten niet in die kast. Als de ondergrond stroef is blijft de desktop op zich staan, de kast gaat schuiven.
Link naar reactie
Tof zeg, dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, een kast die niet open wil. Heb soms wel flink moeten klooien, maar open ging 'ie wel. Altijd eerst goed kijken en dan pas duwen/trekken enz. Misschien moet je wel "de pc uit de behuizig schuiven" of zoiets raars. Maar een p kast, is dus aan a-merk, dan heb je toch een handleiding? Of anders even kijken welk type het PRECIES is en dan op i-net zoeken, succes!
Link naar reactie
HP heeft heel veel verschillende kasten je hebt bij desktops vooral dat de kap nar voren eraf moet die zit soms met 2schuifjes aan de voorzijde-onder, en soms aan de achterzijde 2 schuifjes dan heb je nog gewone midi towers die hebben volgens mij een stalen schuifje aan de achterzijde links een soort slotvangertje. en dan heb je er geloof ik nog een daarbij gaat de linkerzijkant en de helft van t midden eraf met scroefjes aan de onderzijde! Ja en soms kost t gewoon wat kracht. suc6
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...