Ga naar inhoud

Flashen Bios en 80 Gig schijf


Aanbevolen berichten

Greetings, Ik heb nu een Celeron 800 PC (vorig jaar sept. gekocht) met Win98 erop. Nu ga ik er een nieuwe Seagate 80 GB (GiB klinkt stom =P) schijf inzetten maar nu ben er niet zeker van ofdat mijn moederbord (Chaintech CT-6VIA4 volgens de cover van het boekje) dat wel aankan. Tevens Het probleem is nu dat ik niet zeker weet welk type bord ik heb (in het geval dat ik mijn bios moet flashen). Ik heb deze informatie kunnen verkrijgen met een programma: BIOS ID: IA6LJC4CC BIOS Date: 02/27/01 BIOS Sign-on: 02/27/2001-694X-686B-IA6LJC4CC-00 BIOS Type: Award Modular BIOS v6.00PG Super I/O: VIA 686 rev 64 found at port 7h Chipset: VIA 82C691 rev 196 OEM Sign-on: 02/27/2001 Kan iemand mij vertellen ofdat ik mijn bios moet flashen om een schijf van 80 Gig aan te kunnen en welke update ik dan moet hebben?
Link naar reactie
Je moet kijken of er bij de beschrijving van de flash staat dat de mobo geschikt gemaakt wordt voor schijven > 32 of 60 of 100 GB. Dan heeft het pas zin. - anders zal je de suggestie van BA moeten volgen. Volgnes je opgave heb je een Chaintech 6LJC4 met een VIA694 chipset. Het is wel een tijd geleden, maar ga naar de website van chaintech, support, en stuur ze een mail met je vraag over de 80GB. Als het goed is geven ze je binnen een paar dagen antwoord. Je kan ook kijken wie de importeur is voor NL
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...