Ga naar inhoud

Ervaringen PC Dumpdag 29 juni


Aanbevolen berichten

Yoooooooooo! Ik zit hier achter mijn 19" flatscreen monitor sie is aangesloten op mijn Winfast A250 Ultra TD omdat ze geen Ti4400 meer hadden dus ik heb 'm voor "maar" 400 euro weten te krijgen. Het VGA monster zit op een Abit KX-777 mobo omdat ooook de Gigabyte mobo's nergens meer waren te krijgen (op=op) maar ik heb er ipv 198 euro 'maar' 160 euro voor betaald en ben er zeer tevreden over :D Verder heb ik een Athlon XP 2000+ en 512 MB PC2700 geheugen van Samsung en een 80 GB 7200 schijf van Maxtor. Nog een creative geluidskaartje, wat el-cheapo boxies en een goeie koptelefoon omdat ik die toch vaker op heb. Een Alpha koeler had niemand op z'n prijslijst staan maar ik heb uiteindelijk een mooie Zalman weten te vinden :) En uhm, ff denken, ohja een mooie grijs/metallic kast met 300W voeding en een leuk frontje. Een Lite-on DVD speler en een cd-rw van 't zelfde merk :D Ik heb best wat fotootjes gemaakt dus die komen d'r aan ;) Direct na de assamblage wilde mijn monitor niet aanspringen dus ik werd een beetje "bang" dat er iets kapoere was, maar na een CMOS clear ging 'ie wel, als een trein :D Er staat nu alleen nog een kale windows installatie op, dus heb nog wat drivers te installeren, maar dat komt wel, net zoals 3dmark enz. :) Ik ben nog wel een beetje aan het 'worstelen' met de volgende BIOS settings: CPU Fast Command Decode -- [normal] - [fast] - [ultra] Enchange DRAM performance -- [disabled] - [enabled] TRP -- you tell me ;) net zoals: TRAS, TRCD, DRAM Access, DRAM queue Depth, DRAM Command rate en DCLK Feedback delay, staat nu allemaal op auto/standaard. Dan heb ik ook nog een DDR in delay en (duh) DDR out delay, staat op auto. AGP Aperture size -- 16/32/64/218/256 Enchange APG performance -- dis/ enab " Fast Write -- dis/ enab " Read Synch -- " / " " Master INS Write -- dis/ enab " Master INS Read -- dis/ enab Ik hoop dat mijn verhaal niet te lang is :) CAS2 en "de rest" wat ik wel snapte ;) (alles behalve dit dus) heb ik al - goed ingesteld - dus... hehehe :D Ik ga weer verder spelen!! [EDIT] Ohja, wel nog 1 "probleempje" bij 'te booten 'zegt' het BIOS dat op IDE1 geen 80-conducter kabel zit.. En even later in de eh IDE tabel, zeg maar, staat ATA33 (nee geen 133, 33) ... uhm, uhm, :cry:
Link naar reactie
[quote:714ee1edae="S0epkip"] [EDIT] Ohja, wel nog 1 "probleempje" bij 'te booten 'zegt' het BIOS dat op IDE1 geen 80-conducter kabel zit.. En even later in de eh IDE tabel, zeg maar, staat ATA33 (nee geen 133, 33) ... uhm, uhm, :cry:[/quote:714ee1edae] Er zit dus kennelijk een 40-conductor kabel in. Daarom ook de melding ATA33. Gewoon een kwestie van het goeie kabeltje halen bij je computerboer.
Link naar reactie
[quote:4b9f79fb99="kajutsa"]ja ok, maar daar zat zeker geen monitor bij?[/quote:4b9f79fb99] [quote:4b9f79fb99="S0epkip"]Ik heb een Visionmaster 19" flatscreen, alles is bij de prijs in, ook casfeans, boxies, ALLES :D[/quote:4b9f79fb99] Echt, ik ging met 2100 euro heen en kwam met 380 (ofzo) euro en een heeeeeeele berg onderdelen terug :):) Oh, sorry.. 1720 euro heb ik dus ongeveer uitgegeven.. heheh :D Meteen stil? ;)
Link naar reactie
[quote:023023713a="S0epkip"][quote:023023713a="kajutsa"]ja ok, maar daar zat zeker geen monitor bij?[/quote:023023713a] [quote:023023713a="S0epkip"]Ik heb een Visionmaster 19" flatscreen, alles is bij de prijs in, ook casfeans, boxies, ALLES :D[/quote:023023713a] Echt, ik ging met 2100 euro heen en kwam met 380 (ofzo) euro en een heeeeeeele berg onderdelen terug :):) Oh, sorry.. 1720 euro heb ik dus ongeveer uitgegeven.. heheh :D Meteen stil? ;)[/quote:023023713a] Dat is zeker een hele nette prijs voor zo'n computer :D Ik was ongeveer 1750/1800 euro kwijt (zie mijn sig voor het systeem) voor mijn vergelijkbare systeem. Maar ik had dan wel mijn brander en CD-rom gehouden uit mijn oude PC en ik heb een ti4400. Zo zie je maar weer hoe hard de prijzen zakken, ik heb er BTW wel voor 170 euro koeling in zitten dus dat moet je eigenlijk ook verekenen. Blijft dat je nu een keigoede gamePC hebt voor een heel mooi bedrag. Veel plezier ermee :P (zal wel lukken, niet ;) )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...