Ga naar inhoud

Overclocken


Aanbevolen berichten

Ik heb het eerste onderwerp van BA doorgelezen maar heb toch nog een vraagjes over. Ik heb een AMD 1400. Kan ik deze overclocken tot 1600 mhz met een redelijke processor cooler en 2 casefans, voor blow en achter sucker. Als ik deze tot 1600 mhz wil overclocken welke FSB moet ik dan hebben?? Moet ik eigenlijk wel met een potlood gaan plaren, mijn BIOS heeft deze optie ook zonder te plaren. (of reset deze weer na rebooten.)
Link naar reactie
Of je tot 1600 kan is afwachten. De Multiplier kan je idd nu ook instellen maar dan luistert de processor er gewoon niet naar. Je hebt nu waarschijnlijk de instelling 10,5x133 = 1400. Nu kan je ook zonder potlood strrepje naar 1600Mhz door hem in te stellen op 10,5x152 al is de kans dan groot dat je geheugen/PCI/AGP moelijk gaat doen. Daarom is het handiger op eerst even te unlocken en daarna hem bijvoorbeeld op 12x133 = 1600 te zetten. Maar je bouwt de snelheid dus langzaam op en zet hem niet direct op 1600Mhz.
Link naar reactie
Kan wel, maar Athlon XP's lopen vpolgens mij op 133 MHz FSB, maar ehyt kan ook gewoon 14 x 100 Mhz zijn. verhoging van de FSB is handiger dan unlocken, en rendabel is het niet om naar 1600 te gaan op die manier....probeer dan gewoon 110 x 14 = 1540 ofzo, werkt ook en kijk effe of je in je BIOS nar 133 kan....
Link naar reactie
Dan is het heel goed mogelijk, sommige TB's en gewone athlons lopen op 100MHz (of 200 icm met DDR enzo). Dus is 14 x 100 een goede mogelijkheid. Unlock eerst nog niets, verhoging van 10 MHz kan al een heleboel schelen, 14 x 110 = 1540. Wil je naar 1600, dan moet je naar een MHz of 115. Succes ermee en kleine stappen en controleer de temp voortdurend
Link naar reactie
Je hebt een Tbird en die zijn op 100 en op 133 FSB uitgebracht vandaar. Je kunt dus de FSB verhogen, maar zoals je in Ba's guide hebt kunnen lezen kan het geheugen dat misschien niet aan of de PCI kaarten/AGP kaart. Als je computer dus instabiel wordt hoeft het niet aan je CPU te liggen. Het handigst is even te kijken hoe hoog je proc kan dmv je MP (multiplier) op te schroeven en daarna kijken of hoe hoog je dmv FSB ophoging kan. Als ie dan voor de bereikte snelheid instabiel wordt kan je bijvoorbeeld een combinatie maken met een hogere MP en een hogere FSB. Een hogere FSB heeft namelijk het voordeel dat je bandbreedte groter wordt en dat merk je goed in games ed.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...