Ga naar inhoud

Bios ?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb nog een oud computerje staan met een AMD K6 300MHZ 3D NOW en met een DFI P5BV3+ RB VIA APOLLO MP UP 100MB USM moederbord en een 10gb seagate HD (5400) .Nu heb ik hier windows XP professional opgezet.Maar de pc is nu ontzettend traag.Wat kan ik hier aan doen?? b.v.d. voor uw informatie. Intruder
Link naar reactie
Als er nu 64 Mb geheugen in zit zal het opvoeren naar 256Mb een gigantisch verschil maken. Als het bovendien SDRAM geheugen is zijn de prijzen ook erg laag. Bovendien als je hem wilt gebruiken voor een server dan is XP veruit superieur aan 95 of 98. Voor normaal gebruik trouwens ook.
Link naar reactie
Een bios opdate (flash) kan veel verschil uitmaken wat betreft de onderseuning van meer ram. Ik heb overigens een soyo 5eas moderbord met 64 Mb sdram geheugen, 20Gb ibm schijf, 4 Mb video kaart., enz. Hierop heb ik windows xp pro geinstalleerd. Dit draait absoluut niet sneller of trager dan windows me of 98. Wat veel uitmaakt, heb ik ondervonden is het gebruik van NTFS ipv fat32. NTFS is naar mijn idee sneller. Ja je meot in ieder geval niet willen gamen oid. maar applicaties als office 2000 en internet browsers draaien goed. Bart
Link naar reactie
[quote:7659567174="igg"]mioschien is dat 256 reepje doublesided en kan het mobo alleen single sided hebben?[/quote:7659567174] Het lijkt me eerder andersom. Bij single-sided modules zijn de geheugenchips tweemaal zo groot, omdat er slechts half zoveel worden gebruikt. Het kan dus zijn de het moederbord die grotere chips niet ondersteunt.
Link naar reactie
[quote:395d38ead1="Intruder"]Moet ik dan eerst het spulletje weer formateren,of kan dit zo ook.Ik heb vorige week toevallig partiomatic gedownload.Kan ik dat dan zo installeren en het veranderen :oops: :oops: :oops: ????? b.v.d. voor de informatie Intruder[/quote:395d38ead1] [b:395d38ead1]Ja, [/b:395d38ead1] een back-up van je data is natuurlijk gewenst, want er is altijd een kleine kans dat het fout kan gaan. en je hoeft niet steeds te bedanken hoor, en je naam hoeft er ook niet iedere keer onder ;)
Link naar reactie
Als je een partitie op een schijf formatteerd dan wordt hij altijd 'iets kleiner' (mijn partities van 10001MB zijn geformateerd ook 'maar' 9750MB) het kan ook nog zo zijn dat de partitie die erop staat niet de volledige ruimte van de schijf gebruikt. Ik denk eigenlijk niet dat je er zo druk om moet maken, want die paar (honderd) mb's is toch niks.. Je hebt die ruimte toch niet perse nodig? En het werkt toch gewoon? Nou, mooi :)
Link naar reactie
Wanneer je een hd formatteert zet je er een bestandssyteem op. Dat neemt ruimte in, die ten koste gaat van de ruimte voor bestanden. Denk aan een kamer van 4 vierkante meter waar je boeken in wilt opslaan. Dan zet je er eerst boekenkasten in, maar daarna heb je niet precies meer 4 vierkante meter over.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...