Ga naar inhoud

Twee primaire partities (dualboot) met FDISK...


Aanbevolen berichten

[quote:7c3c1fe877="ruudpel"]Hoe maak ik op 1 harde schijf 2 primaire partities zodat ik een dualboot kan maken met 98SE en XP? Als ik van de 98 CD opstart en naar DOS ga en FDISK opstart, kan ik maar 1 primaire partitie aanmaken. Moet ik hiervoor met de XP CD opstarten, kan de XP versie van FDISK dit wel?[/quote:7c3c1fe877] Als je 98 erop hebt staan kun je gewoon kiezen voor dual boot of niet iig met Win2000, is volgens mij ook zo in Win XP. (ben niet helemaal zeker)
Link naar reactie
Fout Fout Fout... ! Geen 2 OS'en op 1 partitie. Niet verstandig. Altijd 2 aparte partities maken voor 2 OS'en. Je kunt volstaan met 1 primary DOS partition en 1 extended. Is geen probleem. Zeker weten ? Ja, 100 % zeker weten. Zonder moeilijke truucs ? Ja, zonder moeilijke truucs als je Fdisk kent. Suc6 en groet, Aswin
Link naar reactie
Maak gewoon 1 primaire partitie aan en 1 uitgebreide partitie waarin je één of meer logische partitie(s) in maakt. Installeer dan windows 98. Deze wil perse op de actieve partitie (C in de meeste gevallen) en installeer daarna windows XP op de andere partitie. Deze maakt automatisch een bootmenu aan.
Link naar reactie
[quote:2dd249173f="AswinW"]Fout Fout Fout... ! Geen 2 OS'en op 1 partitie. Niet verstandig. Altijd 2 aparte partities maken voor 2 OS'en. Je kunt volstaan met 1 primary DOS partition en 1 extended. Is geen probleem. Zeker weten ? Ja, 100 % zeker weten. Zonder moeilijke truucs ? Ja, zonder moeilijke truucs als je Fdisk kent. Aswin[/quote:2dd249173f] Volgesn mij heb je helemaal geen fdisk nodig gewoon installeren, komt helemaal goed met XP
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...