Ga naar inhoud

Goed Bios Voor k7s5a


Aanbevolen berichten

ik heb dus problemen met mijn moederboard, maar nu weet ik het probleem, is er een (stabiele!!!) bios met de functie van: 133fsb en 100 dram ?? want 100/100 doet ie nu ook, maar 100/133 weer niet en 133/133 ook niet. [b:36812ab5e9]plz, als je een betrouwbare weet: post hem hier[/b:36812ab5e9] (meer mensen hebben dit namelijk die ik ken) greetz Ma[b:36812ab5e9]RT[/b:36812ab5e9]ijN
Link naar reactie
mijn cpu draaide 5 minuten en liep vast met cpucool of coolcpu ofzo draaiende en ik had dus mooi de kans te kijken hoe warm ie was: system: 28 graadjes cpu: 37 graadjes nou las ik toenstrax dat het max voor een amd 95 graadjes is, dus... daar lig het niet aan hoop ik iig bedankt, kzal de andere optie ook bekijken btw: voeding is 300w kijk ander op www.cdromland.nl en dan de kast van 33 euro :D
Link naar reactie
De meest voorkomende oorzaak van onstabiel gedrag bij de K7S5A, is de voeding. Dit ECS bord is een gekende energievreter, en zeker in kombinatie met een energieverslindende AGP kaart, kan de spanning te laag zakken. Het vermogen dat wordt opgegeven zegt niet alles over een voeding. Wat van belang is, is het vermogen dat kan geleverd op de 3 en 5 volt lijn. Eddy
Link naar reactie
Wat de beste bios is dat weet ik niet. Maar ik gebruik nu de 29 april versie en op een ander moederbord de 9 augustus versie. Deze lijken goed te werken. Ooit de 1-10-02 versie uitgeprobeerd. Of die goed was, dat weet ik niet. Mijn moederbord kreeg alleen maar meer problemen. Inmiddels omgeruild voor een andere versie. De 29-10-02 versie heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik wacht op tenminste 1 positieve reactie ... De voeding is ongetwijfeld een zwak punt. Ik krijg geregeld zo nu en dan een Bios reset. Het is mij onduidelijk wat hiervan de precieze oorzaak. Soms denk ik aan temperatuurprobleem, Bios reset namelijk vaak nadat ik de computer intensief heb gebruikt. Maar kan ook de voeding zijn. Voedingsspanningen komen misschien niet op in de juiste volgorde op, enne wat is juiste volgorde? Ik weet wel dat ik wel problemen heb en mijn broer niet ...
Link naar reactie
[quote:c4dd591d5f="eas"]Dit is een bekend probleem, bij veel mensen lost bios versie 0429 dit op: ftp://ftp.ecs.com.tw/bios/k7s5a020429.exe[/quote:c4dd591d5f] Neen, dit bios lost het probleem van "lost bios" niet op; heb alle tot nu toe uitgebrachte versies geprobeert gehad, zonder resultaat; zo om de 3 à 4 maand krijg ik een bios error, voeding is in dit geval niet de oorzaak. Het rare is dat sommige gebruikers van de K7S5A nooit problemen ondervinden, en anderen zowat om de drie weken. Totnutoe heeft niemand een adequate oplossing gevonden, op deze site: http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=37 vindt je heel wat over dit probleem. De laatste bios versie (29/10/02) gaf voor mij rare problemen, na verloop van tijd (ik had het eerst niet door) werd WinXP korrupt, dwz foutmeldingen in steeds meer programma's; het niet opstarten van toepassingen; met uiteindelijk tot gevolg dat XP niet meer opstarte wegens "missing ntlrd". Let wel, het bios is standaard ingesteld, dus geen te snelle settings. Momenteel draai ik terug de 01/10/02 versie reeds twee weken zonder probleem. Eddy
Link naar reactie
BIJ DE K7S5A WERKT CPUCOOL NIET!!! SOFTWAREMATIG OC'en OOK NIET!!! LEES DIT: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=76610[/url] De BIOSen die je van www.ECS.tw kunt downloaden zijn allemaal schraal! Download de CHEEPO BIOS voor K7S55A en flash die erin. Nu kun je (bijna)alle instellingen veranderen in veel meer verschillende waardes! En cheepo is nog stabiel ook. :D Duidelijk?! :wink:
Link naar reactie
[quote:189590f341]Download de CHEEPO BIOS voor K7S55A en flash die erin. Nu kun je (bijna)alle instellingen veranderen in veel meer verschillende waardes! En cheepo is nog stabiel ook. Duidelijk?! [/quote:189590f341] Bedenk wel dat deze BIOS niet officieel is en dat je daarom dus een zeker risico loopt. In het ergste geval wil het systeem helemaal niet meer opstarten en heb je dus een nieuwe BIOS-chip nodig om de boel weer aan de praat te krijgen.
Link naar reactie
[quote:5e46cc0f85="diniz"]Dus die bordjes zijn hierdoor niet eens zo geweldig?[/quote:5e46cc0f85] Toch wel, gezien het aantal stuks dat verkocht is ( 1/4 van de verkoop van socketA op wereldvlak in 2001), is het aantal problemen zéér beperkt. Het is het stabielste moederbord dat ik ooit heb gehad. Om even terug te komen op het bios-error fenomeen; ik heb drie PC's samengesteld op basis van de K7S5A, enkel de oudste met versie 1 MB vertoondt dit probleem, de anderen met versie 3 draaien als een zonnetje. Trouwens, volgende week bouw ik nog twee PC's met zelfde moederbord, dat zegt wel voldoende dacht ik. Eddy 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...